2020. május 23., szombat

Sminkvásárlás (+ színminták)

Sziasztok! :)

Ma is egy sminkszerzeményes bejegyzéssel jöttem, mert...karantén van, és akciók, és végre van időm és lehetőségem, hogy ne feltétlen praktikusan gondolkodjam...félreértések elkerülése végett, hátra van még az államvizsga, kell beadandót írnom és vannak "óráim" amiken jelen kell lennem, de ezt leszámítva sokkal kevesebbet kell készülnöm, mint eddig. Szóval úgy döntöttem, hogy ezt a sok felszabadult időt olvasással és sminkeléssel fogom tölteni - hogy utóbbiból mennyit osztok meg itt, arról fogalmam nincs, ugyanis nincsen fényképezőgépem, amit tudnék használni, a telefonom makrója meg olyan, amilyen...De rúzsos tesztes bejegyzések lesznek mindenképp - már néhány képem is van hozzá ;) - és igyekszem minimum tesztelős bejegyzésekkel zaklatni titeket, ha a kreativitásom (és gyakorlatlanságom) bizonyítékait nem is osztom meg...
Mindenesetre tiszta izgatott vagyok, nagyon jó kis "játékokat" szereztem magamnak, és végre glittereimbe is belevághatok! (Ha már itt járunk, sutyiban vettem még egy sminkpalettát, amit nem mutattam itt bejegyzésben, de volt abban is pressed glitter, szóval lehet őt is előrángatom még, attól, hogy a beszerzést nem dokumentáltam - a makeup obsession be very afraid palettája az...Illetve magamnak mindenképp előkapom - yikes, sose idézzetek semmit tőlem kontextuson kívül - csak abban nem vagyok biztos, hogy nektek is megmutatom - remélem mindenki elmúlt itt 12 és senki nem szórakozik ilyenekkel...:D)
Bár ezt most még nem láthatjátok, mert nagyjából egy reumás csiga tempójában írom a bejegyzéseimet és válogatom a képeimet, az egyik itteni pigmentet már használtam egy "természetes, itthonülős" (milyen más lehetne?) sminkhez, amiről külön képet nem tudtam csinálni (mert telefonnal nyomom, fényképező nélkül), de a rúzstesztelős bejegyzésben fogjátok látni...Lehet addigra elfelejtitek ezt a bejegyzést, mire elkészülök...és valószínűleg én is el fogom felejteni, hogy szóljak, de legalább tudom, hogy kedvelem, nem? :D
Ugyanakkor rájöttem, hogy "öreg vagyok" a sminkeléshez. Az elmúlt hét évben küzdöttem az idő előtti szemráncosodással...A küzdöttem mondjuk túlzás, mert szenvedtem tőle, vagy valami hasonló...De most arra a szintre jutott az egész, hogy a matt szemfestéktől szárazabbnak és élettelenebbnek tűnik a szemhéjam, a fényes szemfesték amúgy se ráncbarát, és az imádott sötét színeim legalább 5-10 évet rám nyomnak...Alapvetően az idősebbnek néz ki a szemkörnyékem csak azért zavar, mert sokkal nehezebb így bármi "szépet" csinálni, és gyakran hiába néz ki egy-egy smink, nem tudom "kiélvezni", mert arra gondolok, hogy "jepp, ez szörnyen jól nézett volna ki rajtam, tíz éve". Tudom, hogy a fejemben van a gond, és nem fogom hagyni, hogy az ilyesmik elvegyék a kedvem a kreatív dolgoktól, de azért sajnálom, hogy értékes egyenletes felületeket nem használtam ki eléggé anno...(Na meg, hogy sose mostam le a tusomat, sőt minden másnap mindig ráhúztam még egy réteget...ha szeretnétek 18 éves korotokra szemráncokat, hajrá, ne mossátok le a sminketek.)
Néhány dolog fontos volt, néhánynál a kezem szaladt meg, de alapvetően boldog vagyok a kupacaimmal...Minden akciósan került hozzám, kaptam egy ajándék tükröt is (jobbra lent), mi kellhet még?
A következő képekről nagyon ügyesen lefelejtettem a NYX suede ajakkontúrját Shake that money árnyalatban, amit az azonos színű rúzshoz vettem. Erről elfelejtettem színmintát is készíteni, de a termék nagyon kemény, nem elég pigmentált, nehéz egyenletesen felvinni, és hiába gyönyörű a színe, ha az "idegbeteg óvodás színez" módszerrel lehet csak kinyerni...még próbálkozom vele. :)
A NYX total control drop alapozója Porcelain árnyalatban került hozzám, már korábban is használtam ezt a terméket - el is fogyott - és a szárító hatása ellenére nagyon kedvelem. A színe tökéletesen passzol a fedése jó - mármint közepes, de én nem bőrhibákat elfedni szoktam sminkelni, hanem egyenletesebbé tenni a tónusomat, szóval ha nem gyenge a fedése valaminek, akkor már jónak számít.
A Revolution skull körömlakkjai közül is beszereztem még kettőt, ezeknek nagyon jó minősége van (mind a négy árnyalatnak, amit birtoklok). A Poltergeist a kedvenc filmem címét viseli, és egyébként is nagyon kedvelem az ezüst körömlakkokat (van vagy három ezenkívül itthon). A Goblin King azonban csak David Bowie miatt jött velem...A '80-as évek kikerülhetetlen alakja volt, és mint tudjátok, soha nem is kerülném ki a '80-as évek pop világát. Igazából ő az egyetlen alkotó, akinek az egész életművét ugyanazzal a csodálattal nézem (a kedvenc zenekarom a Misfits, de a modern hangzásuk nekik sem tetszik - alkalmazkodott a modern horrorpunk stílusához, de ha modernet szeretnék hallgatni, hallgatnám a fiatalokat, a Misfits épp az egyszerűsége miatt lett a kedvencem - D. B. azonban a legutolsó klipjéig ugyanazt az érzést váltja ki belőlem). Őszintén szólva, mikor nem humorral (Bloodhound Gang, Electric six) próbáltam túlélni a szakdolgozat írást, akkor Bowie kreativitásához fordultam, és a halála előtt megjelent klipjén még sírtam is hajnalban, tanulási szünetben - annyira tökéletes lezárása volt a karrierjének. Ja, és ez hogy jön a körömlakkhoz? Ugye nem gondoljátok, hogy a Goblin Kingről nem fog egy '80-as évekbeli fantasy eszembe jutni? Nem is kedvelem a műfajt, de a pop is elég stílusidegen, szóval az évtized az ilyesmit felülírja, és egyszerűen a legelső dolog, ami beugrott róla D. B. volt...És ez az egyetlen oka, hogy megvettem a körömlakkot, sokat hallgattam, és néztem, és amikor megláttam a lakk nevét, kellett...egyébként ez életem legelső arany körömlakkja.
A két NYX pigment már egy érdekesebb kérdés. Szükségem volt egy glitter primerre, mert van néhány palettám pressed glitterrel meg egy Revolution pigmentem, amit sehogy se bírok maradásra bírni - ezért vettem meg a NYX glitter primerjét. És miközben kerestem a primert megakadt a szemem a Vegas baby színen, ami - bár a kép nem adja vissza - iszonyatosan különleges árnyalat: aranyos, ezüstös, fehéres, rosegoldos, pezsgőszínű, bézs, attól függően, hogy milyen szögben vetül rá a fény. Képen csak furán irizálónak tűnt, de már így is beleszerettem, viszont élőben ez a legcsodálatosabb csillogó "valami", amit valaha láttam, nem bírok betelni vele. Az Old Hollywood pedig egy nagyon szép, kicsit bronzos-óaranyos, "fáradt" arany árnyalat. Tökéletes lehet őszre, és én általában őszben gondolkodom, és van valami komor beütése, ami egy fényes színnél nagyon érdekesnek tűnt...Úgy érzem, szól hozzám, úgy érzem, hogy ő a tökéletes arany a Poe sminkemhez - ne kérdezzétek, néha ha kreatívabbnak érzem magam, versekhez, vagy elbeszélés részletekhez találok ki sminkeket (The Oval Portrait itt az ihlető, ez a képkeret, bár nem emlékszem, hogy volt körbeírva a történetben, de az utolsó mozzanatnál, a legvégén a képkeretnek ilyen színe van a fejemben).
Sajnos a Sleek Sunset palettám nyugdíjas korú lett - irritálja a szememet - még nagyobb szomorúságomra már nem kapható, szóval szerettem volna olyan palettát, ami hasonló érzést vált ki belőlem. A Sunset palettában vannak rózsás árnyalatok, bordós árnyalatok, narancssárga, arany, kék (és fekete), ezek a színek rengeteg palettámban megvannak, konkrétan sikerült ugyanolyan árnyalatú kék monot szerezni, mint abban a palettában, de valami hiányzott...igen, a narancson kívül valószínűleg össze tudtam volna kaparni nagyon hasonló árnyalatokat, de nem láttam azt bennük, mint ebben a palettában...Amíg meg nem láttam a NYX perfect filter palettáját Rustic antique árnyalatban. Ezek a színek nem egyeznek a Sunset paletta árnyalataival, de amikor ránéztem, ugyanazt az érzést és gondolatokat váltotta ki belőlem, szóval az árnyalat különbségek ellenére úgy gondolom, hogy tökéletes utódja lesz. A másik árnyalat az Olive you az meg csak a gyengeségem jele...én próbáltam ellenállni, igazán próbáltam, de nem ment...Annyira ÉN vagyok ez a paletta, annyira tökéletesen az én "természetes mindennapi" színeimet tartalmazza - nem mintha lennének mindennapi színeim, mert nem igazán sminkelek, főleg nem minden nap. Van egy rakás zöldes palettám, egyáltalán nem volt szükségem erre se, de annyira illenek hozzám a színek, és annyira ősz hangulatú volt az egész, hát hogy hagyhatnék ott valamit, ami ennyire őszies?

Most pedig jöjjenek a színminták azokhoz, amikhez nem felejtettem el készíteni - egyébként mikor ezt a bejegyzést írom, tesztelgetek néhány "unalmas" sminkterméket, amiket sajnos nem tudok a blogon lehozni, mert totál irrelevánsak, csak magamat szórakoztatom velük...és túl sok energia lenne haszontalan dolgokkal feltölteni a blogot, amit inkább szánok "magamra" (és arra, hogy sminkekkel játsszak). De ettől függetlenül ajakra való termékek tesztjei lesznek, ha végre lesz időm mindent összeszedni hozzájuk, azok rendes tesztek lesznek, nem csak idedobált fényképek (mint itt). :)
Revolution skull körömlakk - Goblin King

Revolution skull körömlakk - Poltergeist

NYX pigment - Vegas baby (primer nélkül)

NYX pigment - Old Hollywood (primer nélkül)
Hogy telik a hetetek? :)
Visszaállt már a karantén utáni élet? :)

2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszi! <3

      (De sajnos már csak VOLT :( - akármilyen erősek a körmeim, a fiók még erősebbnek bizonyult...MEGINT; az ember azt hinné, idővel megtanulom, ha mindig ez történik, de nem. :'D)

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)