2017. július 1., szombat

Júniusi zsákmányok

Sziasztok! :)

Sajnos ebben a hónapban is túltoltam a vásárlást, és semmiféle magyarázatom nincs rá...túl fáradt vagyok hozzá, elsőre meglett minden vizsgám, és nem tudom...olyan kielégítő volt....miért magyarázkodjak valami miatt, ami jól esett?...xD
Egyébként az utóbbi hét mély hallgatásának oka az, hogy beteg voltam, így nem tudtam előre dolgozni se, illetve megint elmaradtam magamtól...a legjobb dolog nyáron betegnek lenni...komolyan...(nem)

A képen nem szereplő dolgokkal kezdek, nyaralás előtti napon (!!!) vettünk egy vízálló széldzsekit, mert még átmeneti kabátom sincs, nemhogy széldzsekim, évek óta szeretnék ballonkabátot vagy műbőr dzsekit, de még nem találtam meg azt, ami tetszik...Egyébként meg ez nagyon jellemző...matek érettséginél például az előző nap mentem vonalzót venni, mert akkor jöttem rá, hogy nincs vonalzóm...Vettünk két sporttrikót is - légáteresztő, gyorsan száradó sporttrikókat - a Decathlonban az xs nagy rám (2xs kellett volna), a H&M-ben pedig pont méret...Vettem ugyanitt egy xs-es rövid nadrágot, ami csípőre tolva túl nagy - abban az értelemben, hogy a combom közepén van a nadrág varrása - a derekamra húzva meg ki van belőle a fél seggem...túl hosszú volt a sor, nem próbáltam fel, elhordom így is valahogy, csak még rá kell jönnöm, hogy hogy...:D

Először is a JYSK-ben vettünk egy fekete szőrös díszpárnát, leárazva 1500 forintért, egy világos lila gumis lepedőt, egy világos lila díszpárna huzatot, valamint egy lila mécsestartót, amiben én a sminkszivacsaimat akarom majd tartani, ha végre kész lesz a szobám - igyekeztem a legunalmasabb kupaccal kezdeni, így az elején túlesünk rajta.
Az Obiban vettünk egy Curver kajahordót szeptemberre, 1500 magyar pénzért adták, a tetejében van egy műanyag kés és villa, és ott is szállíthatók dolgok, az aljában pedig van egy kis műanyag tálka, amiben elkülönítve lehet például salátát vinni...Egyébként a papíron az ábra nagyon jól mutatja, milyen a felépítése, mikrózható, fagyasztható és mosogatógépben is tisztítható.
Vettünk egy JOY magazint, mert tetszett az ajándék...Az essence kiss care love fruit crush nevezetű ajakbalzsamját választottam, ami korábban már megvolt nekem, de sajnos elfogyott, illetve egy része elolvadt és kifolyt...nagyon kedveltem, de már nem gyártják...A zewa mandulatejes nedves wc-papírja és a nivea cseresznyevirágos testápoló mintája meg csak hab a tortán...Egyébként a magazin újabb mélységekbe süllyedt, a plasztikáról szóló cikkükben, aminek az a célja, hogy meggyőzzék az embereket, hogy a műtött nő is lehet értelmes, Zimány Linda az interjú alany...ha meg akarsz győzni valakit, hogy a műnő is értelmes, ne egy olyan embert vegyél alapul, aki szerint a nőknek meg kell műteni a mellüket a férjük kedvéért, mert a férjük ezt megérdemli...lehet, hogy sok plasztikázott nő értelmes, de hogy drága Lindánk véletlenül se tartozik közéjük, az biztos...de aranyos, ahogy kis öntudatosan kikéri magának, hogy ő okos, mert van jogi diplomája...ühümm...amúgy én alapból nem feltételeztem volna, hogy a plasztikázott nők kevésbé értelmesek, mint "eredeti" társaik, szerintem ezt az emberi rosszindulat szüli csak, mert elégedetlenek az emberek magukkal, és az megnyugtatja őket, hogy a másik is ronda, csak volt elég pénze, hogy eltakarja...de ez a nő nem normális akkor se, ha nem műttette volna meg magát is idióta lenne...jöhet a nem ismerem személyesen, de hallgassátok vagy olvassátok nyilatkozatát...borzasztó. xD
A Rossmannban is jártunk, beszereztem a szokásos Facelle intimtörlőkendőt - bár most szemezek egy másik fajtával, eddig ez a legmegbízhatóbb, olcsó termék. Ezenkívül két Lovely highlightert is vettem, az ezüst és az arany verziót (több nincs is mondjuk), ezek 850 forintos darab áron jöttek velem, és legutóbbi tudomásom szerint állatkísérletmentes (lengyel blogon találtam csak rá, és ugyanabban a sorban volt, ahol a Lush, szóval feltételezem az állatkísérletmentes sor volt, amúgy lengyelül nem tudok, szóval bárkinek bármilyen információja van a márkáról, ne tartsa vissza), ezekről hamarosan teszt is lesz, már a képek elkészültek, és szorgalmasan használgatom őket. Ezenkívül a Catrice highlighter ecsetét is beszereztem, 1500 forintért, és...nem volt rá szükségem, nem szeretem a világos ecseteket, de megfogtam a boltban és olyan jó puha és tömött, és kényelmes a nyele, hogy kellett...highlighterhez nekem nem nagyon vált be, de kontúrozni remek.
 Müller szombat előtti héten nagy bevásárlást csináltam, mert csak vásárlás végén derült ki, hogy a következő héten van a kedvezményes nap...9000 forintomba került ez a kupac...köszi Müller, egy héttel előre simán meg lehetne hirdetni a Müller szombatokat...nem?
Vettem három body&soul sminktojást, az egyik csomagban két kicsi van, ezek rendesen megszívják magukat vízzel, a másik, a nagy az sajnos nem igazán működik megfelelően...Eldolgozni mindkettővel jó lehet, a tisztítása nem a legkényelmesebb, de a hosszú karmok jó barátai, precízek és kényelmesek. Vettem egy Sleek Matte me folyékony ajakrúzst, ezúttal a Shabby chic került hozzám, ez a negyedik a kollekciómban, és nem vagyok benne biztos, hogy miért vettem meg, ugyanis nem épp kifogásolhatatlan minőségűek ezek a termékek...Ennek ellenére nagyon kedvelem őket, és most jöttem rá, hogy még egy tesztet se készítettem a blogra - köszönhető ez annak, hogy élesben nem készült tesztkép egyikről se még...Bár ez még bontatlan, igyekszem utolérni magamat, és mielőbb megírni a bejegyzést róluk.
Két Bettina Barty testápolót is vettem, ezek állatkísérletmentesek és vegánok. Az egyik az Always be a unicorn egy vaníliás kékáfonyás cupcake illatú, az I'm really a mermaid pedig vaníliás limeos cupcake illatú, és egy hét csillagos útmutató is van rajta, hogy hogyan lehetünk sellők...Őszintén szólva a kinézetük ragadt meg, de mikor láttam, hogy vegán termékről van szó, nem volt kérdés, hogy 1500 forintos darab áron is kell mindkettő - összesen három fajta volt, de a harmadiknak se a külseje, se az illata nem tetszett. Egyébként fél liter terméket kapunk, zárható, pumpás adagolóval, és limitált kiadás, szóval aki unikornis vagy sellő akar lenni, az siessen...;)
Vettem néhány Treacle moon terméket is, mert vegán és állatkísérletmentes márkáról van szó, és mindig elbűvölnek azok a kis szövegek a csomagolásokon...bár még van néhány kinézett illat, ezúttal a Soft watermint rain (mentás) testpermet került hozzám, amit én hűtőben tartok, illetve a Those lemonade days kézkrém...még mindig hiányzik néhány illat, de ez a kettő igazán frissítő, és nyárias, így nem tudtam nekik ellenállni. (És igen, lassan a hűtőnket elfoglalom a kencéimmel...:D)
Aztán visszamentem Müller szombaton is, mert...zavart, hogy sokat költöttem előző héten...és...ki akartam használni a kupont...
...és vettem öt új dezodort...előző hónapban négyet vettem...szóval igen, négyesével, ötösével vásárlok (akciósan) dezodorokat, mert a kedvenc dezodorom sajnos kiesett, és igyekszem meglelni az állatbarát dezodor utánpótlást...Egyébként nem vagyok annyira izzadós, viszont ha itthon vagyok jobban kedvelem a fújós dezodorokat, és nyáron sokat vagyok itthon...Egyrészt megvettem az Aveo fresh&clean golyós dezodort és nagy kiszerelésű sprayt...előző hónapban vettem egy kis kiszerelésűt, és messze lekörözi a Nivea invisible black&white dezodoromat (amit nem kedvelek), nagyon jó védelmet biztosít, és semmiféle nyomot nem hagy, és 325 forintba kerül csak (-15% ugye...:D), szóval mindenképp szerettem volna minél többet szerezni belőlük...Ezenkívül barátkozok a CD márkával, innen a Citrus (hársfavirág és citrom illatú), a Glücksgefühl (narancsvirág illatú) illetve Morgen frische (vízmenta és uborka illatú) jött velem ezúttal. Utóbbi egyébként a Vegan society logóját is megkapta, jelezvén, hogy a termék vegán. Egyébként a márka termékei alumíniumsó-, parabén-, ásványi olaj-, szilikon-, mesterséges színanyag-, állati összetevő- illetve állatkísérletmentesek.
A Wilkinson extreme 3 borotva a Cosmopolitan magazinhoz volt csomagolva, amit azért vettem meg, mert ez a kedvenc borotvám, meg minden nyáron rám jön a kell valami értelmetlen újság dolog...Mindig megveszem, a boltokban kapható világoskék, de egyébként javaslom, nagyon kényelmes, és megbízható borotva, és egészen tartós eldobható borotvához képest...
Ezenkívül elindultam a szőrtelenítő keresésre is, ugyanis nagyon gyorsan nőnek a szőreim - bocsi xD - és nagyon lusta vagyok leszedni, viszont a Veet termékek a bőrömet égetik csak le, a szőrömet nem, és egyébként szőrtelenítő termékeknél az állatkísérletek még rosszabbul hangzanak...főleg, ha nekik is a bőrük ég le, nem a szőrük...Szóval hosszas keresgélés és kétségbeesetten konstatáltam, hogy bizony lehetetlen küldetés...ugyanis vagy bizonyítottan kísérletezősek voltak a cégek, vagy semmi információt nem találtam róluk és gyanúsak voltak...Szóval a drogéria saját márkás vonalára szavaztam, jóhiszeműen feltételezve, hogy a németek kímélik az állatokat, és megvettem az M Lady szőrtelenítő krémét...végül miután egy kicsit több időt szenteltem neki és továbbra se leltem semmit a márkáról, azzal nyugtattam magam, hogy csupán 500 Ft volt (-15% xD), szóval ha mégse biztonságos az állatokra nézve, akkor is nagyon minimális összeget költöttem csak, ami megnyugtat, bár a későbbiekben ennél tudatosabb és összeszedettebb szeretnék lenni, egyelőre gyorsan kellett döntenem...nem egyedül mentem, sietnem kellett. xD
150 pontért és 1000 forintért kiváltottuk a DM Bio receptkönyvet, mert néha a fejembe veszem, hogy egészségesen akarok élni...illetve egy aláírás gyűjtés kapcsán eszembe jutott egy új koncepció, amire a vegetarianizmusról szóló bejegyzést építhetem...szóval hamarosan megírom. Szóval a lényeg, hogy most megint a fejembe vettem, hogy én, aki rettegek a bio soroktól (komolyan, a tofuért nem merek a bio és diabetikus élelmiszerek közé menni), úgy gondoltam, hogy nyitott leszek, és megpróbálom ezt is...A receptek egy részéhez húst is kell használni amúgy, és nagyon szép könyv az elején van különböző étrendekről is néhány gondolat (elmagyarázzák a bio, öko, vegetáriánus, vegán dolgokat pl), tehát nem csak a recepteket kapjuk, megéri kiváltani szerintem...A könyvvel egy időben Bio bevásárlást is tartottunk...a Bio vegán burger nagyon finom, a Bio vegán zöldséges quinoa salátának meg olyan íze van, mint a nem csípős csilis babnak, szóval az nem ízlett...Van még Bio vegán szalámim, virslim, és Bio tofum (füstölt és natúr), szóval szerintem az évre, de lehet a következőre is kikísérleteztem magam...Bár a bio vegán tésztát azt kedvelem és a Bio vegán szendvicskrémet is...Egyébként a bio tofu és a "sima" ugyanolyan ízre, csupán a származása/készítése (?) tér el - na meg minden drágább, ami bio...Sose fogom megérteni a sok biobarátot, én próbálkozom...tényleg próbálkozom...számomra már a veganizmus felé nyílni is hatalmas erőfeszítés kellett, pedig a húsevő (normál étrendű) emberek szerint a vegetáriánus az ugyanolyan, mint a vegán (rendszeresen összekeverik a kettőt), a vegánok szerint pedig a vegetáriánus az ugyanúgy káros, mint a húsevő, csak kevésbé...viszont nem győzöm hangsúlyozni a vegetáriánusok nem esznek halat! Az a vegetáriánus, aki halat eszik, az nem vegetáriánus, mert az a hal meghal! És a hal állat! És a vegánok se esznek mekiben kapható hamburgert - van ilyen vegán ismerősöm, ő vegán, elég hangosan jelzi is mindig, hogy vegán, de a sajtburgert azt benyomja...mindegy, erre visszatérek majd a másik posztban, a lényeg az, hogy próbálkozok...xD
Újravettem az Alverde iszapos arctisztító tonikját és a Balea fekete aktív szenes fátyolmaszkját is. Előbbi hatalmas kedvencem, mint írtam, utóbbi meg a "nemundorító" fátyolmaszkok közé tartozik, és nagyon vicces a használata...Mindkettő vegán termék - ha már itt járunk...xD
És még több DM...Megvettem a szokásos ebelin vattakorongot, 140 darabos kiszerelésben, nagyon hosszú évek óta ezt veszem, már nem is tudok mást írni, csak azt, hogy "megint egy csomag vattakorong"...Megpróbálkoztam az ebelin smink eltávolító nedves kendőjével is - nem túl nagy sikerrel. Ezenkívül újra vettem az alverde szájvizét, amit nagyon megkedveltem a kezdeti nehézségek ellenére - erről is írtam, szintén vegán. Megvettem a Balea Zauberhaftes hajparfümjét, aminek igazából semmi értelme nincs, de ki akartam próbálni...az illata jó, és elnyomta a samponom illatát - nem kedvelem a samponom illatát. Ezenkívül a Balea limitált Sommerwonne termékeit se hagyhattam ki, nagyon szép a csomagolásuk, a testpermetet valamint a zacskós testápolót is. Az illatuk jó, a testápoló pedig vegán - és engem azokra a gyümölcspürés italokra emlékeztet, legszívesebben meginnám.
A nyaralás előtti utolsó napon bementünk még a DM-be eredetileg szúnyog és kullancs riasztóért, de aztán valahogy a tusfürdőknél kötöttünk ki, és anya meghívott három Balea tusfürdőre is: a Frische Energie (családi kiszerelés, tehát fél literes, vegán termék), a Jamaica Vibes (limitált kiadás, szintén vegán), illetve a Mystic Fantasy (ami talán tavaszi limitált kiadás, és akkor annyira nem tetszett, de most igen) került a kosarunkba...Jobban belegondolva a képen látható összes terméket ő szponzorálta, szóval erre nem az én pénzem ment el, hanem anyáé...Kaptam egy Alverde nutri-care sampont utazó kiszerelésben, ami bio mandula- és bio argánolajat tartalmaz...A 2016/11 ökoteszten "sehr gut" minősítést kapott, és azért volt rá szükségem, mert a jelenlegi samponom egy literes kiszerelésű, és a nyaralást nem bírta volna ki a hajam...egyébként nagyon jó kis sampon, később lehet megveszem a teljes kiszerelést is - ja és vegán. Meghívott a Helia-D micellás sminkeltávolító kendőjére is, mert nagyon felbosszantottam magam az itthoni smink eltávolító kendőimmel...az alverdére allergiás vagyok (bio lime, bio alma...köszi xD), és a karomat is leégeti, és vattakorongot, micellás vizet, két fázisú sminklemosót és arctonikot is vinnem kellett volna normális arctisztító hiányában...Ennek a terméknek bizalmat szavazva kitettem mindent a neszeszeremből, és úgy döntöttem vakon megbízok benne - ezer forintért nehogy már rossz legyen...És elképesztő ez a termék...a vízálló, lesírhatatlan, ledörzsölhetetlen, lezuhanyozhatatlan szempillaspirált is eltávolítja úgy, hogy nem kell dörzsölni! Szóval nagyon bevált...Illetve végre megtaláltam az Alverde áttetsző szemöldök és szempilla valamijét...ezt a terméket fél éve kergetem, de először nem volt sehol, aztán volt, de kuponnal akartam megvenni, akkor nem volt, és azóta se láttam soha...most találkoztam vele először március óta, és úgy gondoltam, teljes áron is megéri beszerezni...szóval...végre meglett...vegán, és bár még nem próbáltam, nagyon örülök neki, hogy sikerült lecsapnom rá...1200 Ft volt.
Ezt a sminkszivacsot - a cuki dobozzal - a H&M-ben találtam, és nem tudtam otthagyni egyszerűen...tudom, hogy ez csak a doboza, de mint írtam fentebb a nagy szivacsom nem teljesen működik...
 Három essence my must haves szemfesték is velem jött, eredetileg matt színekért indultam, de sajnos nagyon kicsi a választék, így ezeket vettem meg...remélem bővülni fog még a színskála, mert nagyon szeretném feltölteni a kis palettáimat - egyébként a nyolcas már nagyon szépen alakul, illetve így pont össze tudok dobni egy gyönyörű (őszi) quadot. :)
 Sajnos a fényviszonyok és a fényképezőgépem fényszűrője ellenem dolgoztak, így kénytelen voltam lefotózni a hátát is, hogy legalább a színek nevét lássátok, ha már a színeket nem is, de tervezek posztot írni róluk, szóval ott majd jobb minőségű képeken keresztül is bemutatom őket...Addig is az én választottjaim most a 02 (all i need), 18 (black as berry) és 19 (steel the show) voltak. :)
 Aztán kicsit garázdálkodtam a Trend it up! polcnál is, mert mint kiderült, nem tudok dolgokat csak úgy elengedni...a márka termékeit továbbra se tartom túl...izgalmasnak...de újdonságok, és én nem bírom ki, hogy ne teszteljem az újdonságokat, ha másért nem, azért mert újak...Mivel kiderült, hogy biztosan állatkísérletmentes a márka, úgy gondoltam, nyitottnak kell maradnom, hiszen a drogériák polcain túlnyomó részt nem ilyen termékek vannak, így akármilyen a választék, meg kell próbálnom megtalálni a kísérletezős márkák utódjait...Ezúttal egy Metallic szemfestéket (010) szereztem be, ami nedvesen és szárazon is használható, nem titkolt szándékom a Max Factor wild shadow potjának utódot találni (ami egyébként a szar csomagolás ellenére kivételesen egy jó termék). Sajnos a teszter ellenére minden darabba bele volt nyúlva, így az enyém is büszkélkedhet egy köröm lenyomattal, de azt leszámítva érintetlen volt a felülete...Aztán beszereztem az Elastic szemfesték (020) egy darabját is, ami egy nagyon puha, krémes-por állagú termék, és ezt őszintén szólva a krémes szemfestékek helyett szeretném bevetni (nagyon nem kedveltem a Color Tattoo-kat - mint anno írtam is). Ezenkívül vettem egy Ultra matte folyékony ajakrúzst (061), mert akármilyen márkát próbálok ki, egy folyékony rúzst vennem kell...Bár a választék nagyon kicsi volt, és nagyon gondolkodtam, hogy a korábbi Velvet sense ajakrúzzsal egyező árnyalatot válasszam, egy csomó teszter húzás után rájöttem, hogy az itteni egyetlen piros, nem néz ki undorítóan a bőrömön, szóval végül arra esett a választásom....
És szintén nem túl jó minőségű képek miatt itt vannak a számok és a hátuk...amúgy szerintem nagyon fura, hogy a metálos szemfestéken nincs feltüntetve csak a kiszerelés...de tudom, ne kötekedjek folyton a csomagolásokkal...

Az utolsó adag kép pedig a "szuvenír" lesz, a poszt hátra lévő részében azokat a dolgokat mutatom meg, amiket nyaralásról hoztunk haza. Mikor mi váltottunk, olyan 69-70 Ft körül volt a lei, szóval az árakat ennek megfelelően tudjátok kiszámolni - jelenlegi árfolyam alapján nagyjából 67 Ft 1 RON...legalább is mikor a bejegyzést írom, akkor megnéztem...
Ez egy díszes fürdősó Szovátából, ahol a Medve-tó is van, itt nagyon sok szép dolgot láttunk, többek között alvó vadkacsa fiókákat az anyjukkal. A társaságban az egyik ember tüsszentett, mire az anya kacsa kivette a csőrijét a tollai közül, körbenézett, és a nagy ember tömeg ellenére is visszadugta és aludt tovább...gondolom megszokták...Innen semmi jellegzetes dolgot nem tudtunk szerezni, maximum egy kiskacsát tudtam volna ellopni...Sajnos a só teteje összekeveredett már, még induláskor az is csíkokban volt. Belőle dísz lesz, azt hiszem 12 lei volt.
A parajdi sóbánya túra után vettünk másfél kiló kénes-jódos fürdősót, aminek természetes iszaptartalma is van és levendulát is tartalmaz...Ezek a kénes és jódos dolgok különböző problémákra jók, érszűkület ellen, vérnyomás/keringés javító hatásaik vannak, a levendula ugyebár nyugtat, de nőgyógyászati panaszok kezelésére is jó, segít az elalvásban, fertőtlenít, gyulladáscsökkentő hatása van meg ilyenek, szóval egy igazi multifunkciós csodaszer. Az 5 kilós csak 15 lei volt, ami sokkal jobban megérte volna, de így is háromnegyed óráig kellett magammal cipelnem, szóval bőven megérte 8 leiért ez is.
Aztán ugyanilyen parajdi só tartalmú párnát vettem, szintén levendulás, ebben fél kiló só van, és nagyon szép a huzat. Ez sima párnaként segíti a nyugodt és pihentető alvást, lehűtve ficamodásokra, zúzódásokra lehet tenni, felmelegítve pedig a vese panaszokat, menstruációs görcsöket, huzatot kapott füleket/fogakat gyógyítja - nektek is tettek zokniba forró sót a fületekre, ha huzatot kapott? Nekem elég huzat érzékeny a fülem, most is be van gyulladva, szóval igazán hasznos...18 lei volt...
Szerettem volna még levendulás sószappant is, ami ugyebár só tartalmának köszönhetően izzadásgátló hatással is bír, a sebek gyógyulását is elősegíti meg ilyesmi, de sajnos első nap nem hagyták, hogy megvegyem, és onnantól négy napig hiába kergettem, nem leltem sehol...Szóval vettem egy "Házi készítésű pipereszappant" a dávidvára herbária "márkától"...Ez egy fehér agyagos levendula szappan, antiszeptikus nyugtató és relaxáló hatással, fertőzéses bőr-bántalmak kezelésére is kitűnő, illetve a legérzékenyebb bőrűek is használhatják...Sajnos pálmaolajat tartalmaz, de 100% természetes összetevőkből készült, semmilyen állati eredetű összetevőt - és mivel Románia EU tagállam, feltételezem, állatoknak se esett baja az elkészítés közben. A tömege 60g +/- 5%, az ára 10 lei...Mostanában nagyon szappan lázban égek amúgy, és gondolkodtam, hogy vagy a szappanjaimról, vagy a levendulás cuccaimról szeretnék egy összegző bejegyzést írni - ha valamelyik jobban érdekel, jelezzétek.
Voltunk a törcsvári kastélyban is - ismertebb nevén Drakula kastélyában - sajnos csomó mindent kihagytunk, de azért a vásárban hagytak nézelődni minket...Beleszerettem egy bögrébe, de anya nem hagyta megvenni, nekem viszont mindenképp szükségem volt valami vicces vámpíros dologra, így esett a választásom erre a pólóra...Apának is ennek a mintája tetszett a legjobban, így a 30 RON/db árból lett 55 RON/2 db...az apáé fehér, az enyém fekete, de a minta ugyanez...soha nem veszek ilyesmiket...nem igazán vagyok "pólós", viszont ez olyan jópofa volt, hogy nem tudtam otthagyni...:D
Mivel a kastély külsejét a körülvevő fák, és a fél oldalát eltakaró építkezési állványok miatt nem tudtuk megörökíteni, 15 leiért vettünk egy makettet...Nagyon kedvelem az ilyen stílusú kastélyokat, majdnem vettem is egy könyvet az erdélyi kastélyépítészetről (70 lei), de végül mást vettem, viszont ez a csodálatos kis makett a fényképeknél is jobban megörökíti a kastélyt - egyébként még az udvaron lévő kis kutacska is rajta van a maketten, imádnivaló. :D
Megkaptam Bram Stoker EREDETI NYELVŰ Drakuláját is, nagyon izgatott vagyok, ugyanis nagyon nehéz itthon eredeti nyelvű kötetekhez jutni - mondhatni lehetetlen...A fordításokat ugyebár nem szeretem, barátkozni kezdtem A fehér féreg fészke című munkájával a Drakula előtt, hogy szokjam a stílusát, de nem jött be...nagyon nem...viszont most, hogy megvan az eredeti, nagyon izgatott vagyok, mert el kezdtem olvasni, és eddig nagyon élvezem...szóval valószínűleg ezt majd összehasonlítom a magyar fordítással, nem tudom még, a magyart sose olvastam...És az olvasást könnyítendő van benne egy kis "irodalmi fogalomtár", ami segít megérteni az író nyelvét...igazából újra fogom kezdeni, mert a buszon olvastam, és nem tudok buszon olvasni, de úgy fogok kezdeni, hogy elolvasom a szótárat, és aztán kezdem a regényt...annyira örülök neki...20 lei volt, ami kevesebb, mint 1500 Ft (vagyis nagyjából 1400 Ft), bár apa szerint, ha megvan a magyar, felesleges megvenni angolul...de még így is jobban kidobott 20 lei volt, mintha hazahoztuk volna - ugye visszafele "olcsóbban" váltanak...és nagyon örülök a könyvnek is...xD
És ha már könyv...először is a kép csalóka: egy 23x32 centis (lemértem xD) kötetről van szó, csak nagyon szép szatyorban adták, és azt is le kellett fotóznom...A fentebb említett kastélyos kötetet lecseréltem erre a "Tradition, Avant-garde, Modernism" kötetre, ami a Marosvásárhelyi kultúrház saját kiadása, és azért szerettem volna ezt a kötetet, mert ez a kiállításon szereplő művészekről illetve festményekről, szobrokról szól...sajnos a kiállításon végig kellett szaladni, nem volt idő "élvezkedni", de nagyon sok érdekes dolgot láttam, amikről szeretnék minél többet megtudni, és ehhez remek kezdet az, ha kiderítem, hogy egyáltalán mit láttam...Egyébként ennek volt magyar és román kiadása is elvileg, de mikor mi mentünk ez volt az utolsó...és nem úgy értem, hogy már csak angol maradt, hanem úgy értem, hogy az angolok közül is ez volt a legutolsó, és a kiállított (ki voltak téve az asztalon a könyvek) mintadarabot hoztuk el...A hölgy kedvesen figyelmeztetett, hogy ez nem magyar nyelvű - arra az esetre, ha vak lennék, és nem látnám a címet, illetve ha véletlenül nem ismertem volna fel belelapozásnál, hogy nem a saját anyanyelvemen íródott - persze biztos kedves akart lenni, mert lehet az emberek figyelmetlenek, de ott lapoztam át előtte, hogy megleljem a névjegyzéket...gondolhatta, hogy látom közben mi van benne...Na mindegy, a lényeg, hogy 50 lei volt, és rengeteg érdekes dolgot fogok tudni tanulni belőle, és gyönyörű, jó minőségű képekkel van illusztrálva (képekkel a festményekről illetve szobrokról)...Szóval nagyon izgatott vagyok emiatt is...alig várom, hogy megcsinálják a szobámat, és szépen rendet rakjak a könyveim közt - jelenleg 10 könyvemnek helye sincs, és még van egy zsáknyi és két doboznyi könyvem a másik szobában, nem tudom, hogy fogok elférni...xD

Ti miket vettetek mostanában? :)

Kellemes hétvégét! :)

2 megjegyzés:

  1. Most már legalább tudom, hogy az OBI-ban lehet ilyen kajahordót venni. Szerettem volna már régóta, és apáméknak van is, de persze a válasz a kérdésemre az volt, hogy nem tudják, hol vették. :D
    A makett és a póló tényleg jó! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na már nem költöttem hiába, és sikerült hasznos bejegyzést írnom...:P
      Van egyébként leves hordozós is. :D

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)