2017. május 23., kedd

Vegetáriánus "fejápolás" egész évre (kombinált bőrre)

Sziasztok!

Még a bevezetés előtt egy gyors kikiáltás: öt napja írom ezt a bejegyzést, rengeteg borzasztó dolog történt mostanában, holnap dupla vizsgázok, igyekeztem összeszedett lenni, de nézzétek el, ha valami nem stimmel így se. A hóvégi összegzés meg fogja magyarázni, miért vagyok ennyire szétszórt, de igyekeztem mindent beleadni ebbe a bejegyzésbe, szóval remélem, hogy hasznos lett...

Mint kombinált bőrrel rendelkező ember, azt kell mondjam, hogy ez a bőrtípusok menstruációja...Semmi nem jó neki, és folyton hisztizik, az érzékeny kombinált bőr pedig feltételezem olyan, mint a klimax...menthetetlen...Szerencsére az én bőröm egyáltalán nem érzékeny, és ezt muszáj előre leírnom, mert úgy vettem észre, hogy majdnem az egész blogvilág bőre érzékeny...némi túlzással. Ami egyrészt jó, mert az érzékeny bőr nagyobb odafigyelést igényel, másrészt bosszantó, hogy egy kis alkohol, vagy parfüm mindenkit kiüt, és innentől az adott termék szar lesz...holott lehet nekem beválna, de sose derül ki, mert nem merem megvenni, mert lehet nem csak az érzékeny bőr volt a gond, hanem tényleg nem hatékony...Ki tudja...de bűntudatom lenne, ha egy érzékeny bőrű valamit miattam venne meg, és irritációt okozna neki, szóval muszáj ezzel kezdenem. Szóval sajnálom érzékeny bőrűek, nem hiszem, hogy hasznos lesz ez a poszt számotokra, és mivel fogalmam nincs mit nem szeret az érzékeny bőr (sose néztem utána, az alkoholban és parfümben biztos vagyok), azt se tudom, hogy milyen összetevőket kell kiemelnem, hogy meg tudjalak kímélni titeket...
Mivel az utóbbi időkben szeretek olyat csinálni, hogy tesztelgetem a bőröm tűrőképességét - vagyis igyekszem hozzászoktatni az új dolgokhoz - az utóbbi időszakot a vegetáriánus szépségápolásnak szenteltem...ami azt jelenti, hogy az elmúlt pár hétben csak ilyen jellegű termékeket használtam...Mivel már elég régóta készülök a váltásra, a bejelentő posztom előtt is próbálkoztam ilyesmivel, és mivel jobb szerettem volna, ha egy helyen van az egész, úgy gondoltam megvárom a melegebb időt is, mielőtt elkészíteném ezt a bejegyzést...A testápolásra nem akarok komolyabb figyelmet fordítani ilyen szempontból, ugyanis TBS és LUSH termékeket használok, hatalmas kedvenceim előbbinek a testvajai, testradírjai, kézkrémei (és a tusfürdőiket is szeretem), utóbbinak pedig a tusolózseléi (?) illetve masszázstömbjei váltak kedvencekké...Ezekről a termékekről majd másik bejegyzésben úgyis szó lesz, de valamiért tusfürdőkről írni nem túl izgalmas...Persze, ha bárkit érdekel, írhatok külön bejegyzést arról is, de az előző pár sorban összefoglaltam az egészet...

Mielőtt még a lényegre térnék, szeretném leszögezni, hogy nálam ez a fajta fejápolás mindig időleges, készenlétben van egy csomó kevésbé állatbarát termék is, amiket ugyanúgy el akarok használni (és el is fogok). Viszont úgy gondoltam, ha már valamit reklámozok, az inkább ez legyen, és mivel ide fogok én is visszatérni, ha mindent elhasználok, talán ez a bejegyzés hasznos lehet...Szóval igen, elfogyott termékekről szóló bejegyzésben lesz még Nivea krém is (ami a kedvenc márkám amúgy...azok az állatkísérletek, azóta se tudom, milyen sminklemosót vegyek xD), és nem, nem fogok valamiről csak azért jót írni, mert vegetáriánus...Ebben a bejegyzésben azokról a termékekről lesz szó, amik BEVÁLTAK, és amiket el tudok képzelni a későbbiekben minden napi rutinnak...(Amik nem váltak be, azokról más jellegű posztokban lesz szó.)
Elég sok vegán termék is került a kupacba, ezeket külön jelzem is, viszont fel kell hívnom a figyelmet arra, hogy a vegán és vegetáriánus termékek között van különbség...A vegán termék nem tartalmaz állati eredetű összetevőket, a vegetáriánus termék nem tartalmaz olyan állati eredetű összetevőket, amikhez az állatnak el kellett pusztulnia/szenvednie kellett...Ennél komolyabban nem szeretném az összetevő listát elemezni, de ha valaki ellenőrizni akarja az állításomat, akkor nyugodtan utána nézhet interneten...(Illetve a TBS nem rég lett vegetáriánus, és nem tudom, hogy az összetevő listát mikor változtatják meg Krémmánián...mint mondtam, nem az összetevőkre szeretnék koncentrálni ebben a bejegyzésben.)

Szóval ebben a bejegyzésben a teljes körű vegetáriánus fejápoló/fejtisztító rutinom lesz, ami magában foglalja a haj-, fog-, ajak-, illetve arcápolást is...És most olyan furának érzem magam...nem tudom, miért...a vegánokat is mindig olyan "furának" érzem, amikor a saját bőrápolási rutinjukról mesélnek (kell az inspiráció xD), és úgy érzem, mintha földönkívüliek lennének, és hogy én soha nem fogom ezeket a dolgokat magamra kenni...többnyire azért, mert inkább természetes kozmetikum pártiak, nekem meg a kedvenc természetes kozmetikumom a The Body Shop - amiről mindenki tudja, hogy közel sem természetes...de nekem az a vége a természetes kozmetikum tűrőhatárnak...lehet ezért érzem furán magam, mert itt rengeteg natúr termék is helyet kapott...nem tudom, de ha ti is furának érzitek, az se tartson vissza titeket, a kísérletezgetés jó, és akkor még jobb, ha ezzel nem ártunk senkinek! (Amúgy nyugodtan ignoráljátok ezt a megállapításomat, még én se veszem teljesen komolyan...vagyis de, örülnék, ha minél többen mennénk együtt errefele, mert egyedül nehéz - és most tulajdonképpen "egyedül" vagyok ezen az úton - de igazából sokkal fontosabbnak tartom azt, hogy mindenki jól érezze magát a bőrében...olyan termékekkel, amilyenekkel ez megy neki...korábban is írtam, ez nem azért van, mert nem érdekel, hanem mert az emberi döntés szabadsága mindig is fontosabb "eszme" volt számomra, és nem akarom, hogy bárki bármire kényszerítve érezze magát. Szóval döntsetek, mintha semmit se írtam volna, és álljatok magatokhoz mérten a lehető legnyitottabban minden alternatívához - de csak annyira, hogy ne legyen kellemetlen számotokra. :))

Mivel az arcápolási rutinom a hideg és meleg időben csak a hidratáló termékekben tér el, az arctisztítással kezdem - ezt egész évben szívesen használom/használnám.
Az Alverde iszapos termék családja nagy kedvencem lett, bár eleinte a tonikkal voltak gondjaim, ugyanis nagyon alaposan fel kell rázni használat előtt...ez nem mindig jött össze. Egyébként nagyon szépen tisztítanak, sokkal kevésbé feltűnőek a mitesszereim, gyorsabban eltűnnek a véletlenül előjövő pattanásaim is tőlük, és minden DM-ben beszerezhetőek, tehát "vidékieknek" (mint jómagam) is könnyedén hozzáférhető. Ezek a minden napi arctisztítási rutinom részét képezik, este szoktam használni őket, mert kicsit szárítanak, és éjszakára jobban hidratáló krémet is felkenhetek, hiszen nem kell félnem, hogy leolvad róla a smink. A tonikot reggelente is szoktam sminkelés előtt használni, felfrissíti a bőrömet, és önmagában nem szárít annyira, így a sima sminkelés előtti könnyed fluid is elegendő, hogy ne kezdjen el hámlani a fejemről a smink (általában mattító alapozókat, és rengeteg púdert használok, amik elég "jó" szárító képességgel rendelkeznek). Mindkét termék vegán.
Ha éppen problémásabb idejét éli a bőröm, hisz mindenkinek vannak ilyen napjai a hónapban, akkor "kúraszerűen" egy hétig a LUSH Mask of magnaminty arcmaszkjáért nyúlok, ami a nehéz héten is képes szinten tartani a fejemet. Nekem az öntartósító és a klasszikus is megvan, ezekről összehasonlító bejegyzés is fog készülni, de igazán megbízható termékek. Nekem a "sima" jobban bevált, viszont érzékenyebb bőrűeknek inkább az öntartósító verziót javaslom, ugyanis az sokkal kíméletesebb.
Hetente egyszer (vasárnap esténként) pedig a LUSH Ocean salt vodkavarázs arcradírját szoktam alkalmazni - ha megkérdeztek egy eladót, ennél többször nem is érdemes, és ha megnézitek a Krémmániát, valaki az arcára se kenné. Poénból vettem meg, mert vodkás arcradír...olyan mókás terméknek tűnt, de nagyon hatékonyan lehet vele radírozni, a bőröm friss, puha, és elhalt hámsejtektől mentes lesz...Utána persze nem árt egy sűrűbb hidratáló terméket használni, ugyanis szárít, és érzékeny bőrűeknek ezt egyáltalán nem is javaslom - az én bőrömön is az erőszakosabb termékek közé tartozik, bár van öntartósító változat is, nekem szükségem van erre a "durvaságra". Az öntartósító verziója vegán, ez nem.

Ami az arcápolást illeti, rengeteget sminkelek, így  olyan arcápolókat kell választanom, amik két nap alatt rendbe tesznek öt napnyi egész napos több réteges smink okozta kárt is, néha egy napjuk van hetente rá. Mikor utánanéztem, hogy mi vegán, és mi nem, meglepve tapasztaltam, hogy az összes bemutatni kívánt arcápolási termékem vegán.
Itt két nagyobb csoportra osztanám a dolgokat, a hidegebb és a melegebb időszakokkor használt termékekre.
Télen, és ha hűvösebb az idő, az én bőröm is átbillen a normál/száraz bőrtípusba (kivéve, amikor gondol egyet, és úgy zsírosodik, hogy nem győzöm púderezni, igen, télen...szokott ilyet). Ilyenkor nappalra a The Body Shop E vitaminos arckrémét szoktam használni, amiből a képen egy 15 ml-es kiszerelés látható, de azóta már vettem egy 50 ml-est, mert ennek eléggé az alján járok. Sminktelen napokon szoktam felkenni, a legnegatívabb tulajdonsága az az erős műrózsa illat, amit még az arcra kenve is lehet érezni. Egyébként igazán megbízható termék, nem szokott pattanásokat okozni, nem hagy zavaró réteget, viszont túl nehéz ahhoz, hogy rá tudjak normálisan sminkelni. Éjszakára többnyire Levendula- és teafaolajos shea vajat szoktam használni, a képen a Manna terméke látható, viszont javaslom, inkább magatoknak keverjétek ki - én is magamnak keverem, de ebbe a tégelybe szoktam tenni, hogy ne keverjem össze mással...A levendulaolaj illetve a teafaolaj is remek pattanások ellen, fertőtlenít, a sheavaj pedig nagyon jól hidratál, viszont nagyon sok időre van szüksége a beszívódáshoz, ezért nap közben elképzelhetetlennek tartom a használatát.
Nyáron kimondottan unalmas az arcápolási rutinom, ugyanis az Alverde MED arckrémét szoktam éjszaka és nappal is használni. Ez egy könnyed krém, ami remekül hidratál, gyorsan beszívódik, bár nekem nem sikerült rásminkelnem, ugyanis legörgött róla, amit rákentem. Erről a termékcsaládról egyébként úgy hallottam, hogy a testápoló és az arckrém összetétele teljesen megegyezik, így olcsóbban nagyobb mennyiséget is tudtok szerezni belőle.
Amikor problémásabb a bőröm, akkor teafaolajjal vagy levendulaolajjal szabadulok meg a pattanásoktól. Ezek kis felületen közvetlenül (hígítás nélkül) is felvihetőek a bőrre, fertőtlenítenek, és segítenek lehúzni a pattanásokat. Természetesen mindkettő szárít, és igen, megint a Manna termékek kerültek a képre, de nagyon sok más márka is forgalmaz (nekem a következő kiszemeltem a TBS teafaolaja), így tulajdonképpen ár alapján tudtok válogatni.
A szemkörnyékemre minden évszakban shea vajat használok éjszakára, ez hidratáltan tartja a szememet egész nap. Egyszer iszonyatos allergiás reakcióm volt valamitől, szóval a fél szemem dagadt volt, piros, és hámlott, és mivel nem kentem rá semmit, ami hidratálhatná elkezdett még jobban kiszáradni, és még jobban fájni...Ekkor ismertem meg a shea vaj csodáját, ami nagyjából négy nap alatt rendbe tette a szememet, nem irritált egyáltalán, nyoma se volt a hámlásnak és a pirosságnak (csak a duzzanat maradt meg). Itt is több helyről válogathattok, viszont felhívnám a figyelmetek, hogy, amit a Yamuna 100% shea vaj néven árul, az NEM 100%, többek között parfümöt is tartalmaz a termék, ami megvezető - bár teljesen igazolható, ugyanis a shea vaj iszonyatosan büdös...Illetve nekem a Manna shea vaj nem vált be, ugyanis nagyon nehezen olvadnak meg ezek a termékek, a Manna nekem az én testhűvösségemre egyáltalán nem olvadt meg...Viszont ismételten: muszáj ilyen tégelyekben tartanom ezeket a dolgokat, különben összekeverném őket...

Ami az ajak- és szájápolást illeti, nálam a fogaim és ínyem egészsége "orvosi" dolog. Vagyis a kedvenc fogkrémem a Parodontax, és végigolvasva a GSK állatkísérletekre vonatkozó nyilatkozatát egyszerre rémített meg, borzasztott el, és töltött el örömmel...Vagyis amit csinálnak, az undorító, viszont örülök, hogy egy cég "bevallja", amit tesz, nem próbálja meg átverni a vevőit...Szerintem ez is fontos...Szóval fogkrém vadászaton vagyok, a Manna fogkrémek között lelhettek vegán opciókat is, viszont nekem a zsályás-mentás (DM-ben is kapható) nem vált be, és nem vagyok benne biztos, hogy kísérletezgetni akarok a márka termékeivel.
A Himalaya sensi-relief egy ínyvédős fogkrém, és a képen látható még bontatlan, de már elhasználtam belőle egy-két tubussal. Ez egy igazán jó termék, nem annyira jó, mint a Parodontax, de nem vérzik tőle az ínyem, ha hosszú távon használom. Természetesen reggel-este (ha napközben van rá lehetőségem, akkor ebéd után) mosok fogat, és utána szájvizet is használok, ami esetemben az Alverde 5in1 szájvize, ami elég enyhe volt, és először nem is igazán kedveltem. Azóta viszont ez a harmadik flakon belőle, és nem szeretném leváltani...Olcsó, könnyen beszerezhető, friss leheletet, és tiszta érzetet biztosít, az íze enyhén mentás, alkohol mentes, vegán termék.
Az ajkaimnak olyan esti hidratálásra van szükségük, hogy másnap kibírjanak egy sötét matt rúzsos napot száradás nélkül, ezért rendszeresen leradírozom őket valamelyik LUSH ajakradírommal, amik nagyon jó ízűek, remekül radíroznak, és nagyon jól hidratálnak is. Nekem a Bubblegum illetve a limitált kiadású Chocolate van meg, amiben még étcsoki darabkák is vannak. Ezek ehetőek, tehát nem szükséges lemosni se, ami számomra kényelmessé teszi a használatát (és a Chocolate nagyon finom is xD), de minél tovább igyekszem magamon hagyni, hisz úgy több ideje van a jótékony olajaknak is beszívódni az ajkaimba. A Bubblegum vegán, és tudom, hogy az árát sokan felháborítónak találják, de nagyon kevés elég belőlük, nagyon sokáig nem fogynak el, és csodákat művelnek. Ajakradírozás után egy jó vastag réteg ajakápolót szoktam felvinni éjszakára, így reggelre a matt rúzsos elvárásomnak megfelelő alapot kapok. Többnyire a The Body Shop epres ajakvajához nyúlok, aminek nagyon finom (mű)eper illata van, remek állaga, bár fehéres réteget képez az ajkakon, így mindenképp csak otthoni terméknek javaslom. Hidegebb időszakban pedig sima kakaóvajat szoktam használni. A képen látható kőszerű valami egy kakaóvaj darabka, ebből olvasztással, és némi szenvedéssel szoktam lefaragni a megfelelő mennyiséget. A kakaóvaj természetesen vegán is, és ha tehetitek vegyetek tégelyeset/feldolgozottat, mert tényleg egy szenvedés kinyerni az anyagot egy olyanból, mint az enyém - bár olcsóbb, mint a tégelyes verziók.

És végül a hajápolás...Szörnyen lusta ápoló vagyok, a hajammal szinte egyáltalán nem foglalkozok, csak úgy van a fejemen, három hetente festjük, és ennyi. Jelenleg a csaknem fekete hajam van teljesen kiszőkítve, ami azért picit megviseli az amúgy is vékony szálú hajamat...Bár hangsúlyoznám, hogy erős hajam van, ugyanis 7 éve festjük, rengeteg színű volt, és feketéből lettem újra vörös majd szőke, szóval nem igazán van szegénykém kímélve...és emellé jön az öt éven át tartó minden napos hajvasalás, gyakran hajlakkot ráégetve...Higgyétek el, én se lennék a hajam helyében, viszont a zuhanykabinba nézve a samponkámat és hajkondicionálómat is tanulmányozva kiderült, hogy mindkét termék vegán...szóval ha a hajamat nem is kímélem, az állatkákat kímélem a hajápolási szokásommal - illetve a hajápolás elmulasztásával...xD
A színvédő sampon jó barátom, most épp a képen is szereplő Alverde lakik a zuhanyzóban, és korábban már csináltam is egy összehasonlítós bejegyzést...Mivel régóta festjük a hajamat, jobb szeretem az ilyen termékeket, és már összegyűlt a tapasztalat egy következő bejegyzéshez is. Ez a termék kevésbé habzik, mint a megszokott samponok, kicsit ragacsos érzete van hajmosás közben az ember fejének, viszont nagyon jól tisztít, és olyan jó állagú szokott lenni utána a hajam, hogy megéri még azt az erőteljes rohadó gyümölcs illatot is a zuhanyzás...Tudom, hogy már említettem, de borzasztóan utálom a természetes termékek illatát, és ennek elég tartós illata van, szóval még másnap is rohadt gyümölcs szagú a fejem, ha nem használok hajkondícionálót.
A LUSH Veganese termékét N-től kaptam szülinapomra, magamtól nem vettem volna meg, mert nem érdekel az ilyesmi engem...viszont beleszerettem. Az illata kellemes, citrusos (pedig a Lush illatokat se szeretem általában), a hajam villámgyorsan beszippantja a neki szükséges tápanyagot a termékből, és szinte meggyógyítja az eltöredezett hajvégeimet. A hajam selymes lesz tőle, de nem nehézkes, a fejbőrömet se zsírosítja, így gyakorlatilag mindentől mentes, amit utálok az ilyen termékekben...Újra fogom venni, annak ellenére, hogy innen Lush termékhez jutni nem túl egyszerű.

Említett termékek listája:
Alverde clear iszapos arctisztító ~ 999 Ft/200 ml
Alverde clear iszapos arctonik ~ 999 Ft/100 ml
Lush Ocean salt arcradír ~ 3450 Ft/120 g
Lush mask of magnaminty ~ 2090 Ft/125 g
TBS E vitamin arckrém ~ 1490 Ft/15 ml
Levendula- és teafaolajos shea vaj
Alverde MED arckrém ~ 999 Ft/50 ml
teafaolaj
levendula olaj
shea vaj
Lush ajakradír - Chocolate (limitált kiadás, 2690 Ft/20 g) vagy Bubblegum ~ 2450 Ft/25 g
TBS ajakvaj epres ~ 1990 Ft/10 ml
Kakaóvaj
Himalaya sensi-relief ~ 899 Ft/75 ml
Alverde 5in1 szájvíz ~ 799 Ft/450 ml
Alverde bio-gránátalma és bio-acai bogyó sampon színezett hajra ~ 699 Ft/200 ml
Lush Veganese ~ 1790 Ft/100 g

Ti milyen termékeket használtok? Hogy változik a téli-nyári arcápolási rutinotok?
További szép napot mindenkinek! :)

4 megjegyzés:

  1. A mensis hasonlat király :D
    Nekem nagyon bejött az Alverde arckrém, bár nem nagyon használom nappalinak, estinek viszont tökély. Ha elfogy, meg a jelenlegi testápolóm is, tuti megveszem nagyban, és akkor a kicsi jó lesz utazós méretnek :)
    Mostanában ráálltam az illatmentes cuccokra, meg az alkoholt is egész jól sikerül kikerülni. Azon gondolkodtam, hogy nincs is nagy difi a téli-nyári rutinomban, csak annyi, hogy a krémeket nem bírja el a bőröm, ilyenkor mindig valami gélre váltok, vagy csak tonik, és éjszakára krémezek csak, akár nem is minden nap. Mondjuk elég nehéz jó kis gélkrémet találni, sok az alkoholos alapú.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem az alverdéből hiányzik a fényvédő (illetve a legtöbb termékből hiányolom a fényvédőt, de azt lehet pótolni utólag). Illetve az alkoholt - ez nem negatív hiány, igazából nem hiányzik belőle, csak meglepett, mert ez volt a legelső alverde termékem, aminek az első négy helyén nem az alkohol állt. Mindent telenyomnak alkohollal.

      A gélkrémekkel én is bajban vagyok, bár én nem csak az összetevők miatt. Sminkelés elé keresem a megfelelőt, de lehet még le se gyártották...Mondjuk az Uriage termékek jók, vizes alapúak, és a szérumukat nagyon kedveltem sminkelés előtt is, de tele vannak nyomva parfümmel.

      Törlés
    2. Ja, nagyjából az egyetlen ilyen termékük, szerintem mondjuk ideje volt :)
      Pont a fényvédő hiánya miatt nem használom reggelente, de épp emiatt szeretem is, jó, hogy van egy egyszerű kis alapkrémem, ami tulajdonképpen bárhova kenhető :)
      Hú, a gélkrém mellett egy jó tonik megtalálása a kihívás nálam, használtam ezt az Alverdét, de hosszútávon szárított. Most van itthon kétféle jó kis micellás víz, de nem akarom tonik gyanánt is azokat használni.

      Törlés
    3. Oh...én mondjuk általában rásminkelek, és olyan termékeket használok, amikben van egy kis SPF, így kevésbé vagyok szigorú a nappali krémeimmel...bár nem értem, miért nincs még mindegyikben fényvédő?

      Nekem az Yves Rocher 2in1 micellás vize volt jó tonizáló is. Mondjuk szerintem én ennél maradok, mert a szárazságot könnyebb ellensúlyoznom, mintha túlzsírosodik a bőröm. :D

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)