2017. március 14., kedd

Elfogytak X. (2016-2017 tél)

Sziasztok! :D

Ebben a bejegyzésben az elmúlt télen elhasznált szépségápolási dolgokról szeretnék írni nektek...Elöljáróban annyit, hogy ez a koncepció egy katasztrófa volt, nem volt elég nagy dobozom, átláthatatlan volt összeszedni a dolgokat, szóval soha többet nem csinálok ilyet. Vagyis lesznek elfogyottas bejegyzések, mert szeretem olvasni is az ilyeneket, és sokat segít az átállásban, ha látom, hogy miket használtam el teljesen az elmúlt időszakban, de vissza fogok térni a régebbi felépítéshez, minden hónap végén lefotózom a szemetet, megírom a hozzátartozó vázlatot, és kidobok mindent...Így az utolsó hónapban csak az utolsó adag szemétről kell írni, ami sokkal könnyebb, hisz rengeteg új dolgot is próbálok ki, amik esetleg nem fogynak el, de nem mindig könnyű visszaemlékezni arra, hogy mi milyen volt...Illetve annyi változás lesz, hogy évszakonként fogom megosztani ezeket a bejegyzéseket, a régivel az egyik legnagyobb gondom az volt, hogy januárnál kezdtem, és mindig összezavarodtam, hogy melyik hónapnál járok. Az egyetlen oka, amiért nem osztok minden hónapban ilyen bejegyzést meg, hogy valószínűleg nem fog elég szemetem egy értelmes bejegyzéshez összegyűlni...És ebben a pillanatban esett le a szemétkupac tetejéről egy tusfürdő, jelezve, hogy ki akar dobódni, írjak gyorsabban. :D
(Természetesen szelektíven gyűjtöm, ami olyan, illetve néhány dobozt/tégelyt megtartok, hogy később használhassam még másra, de így is borzasztó ez a szemét mennyiség, amit termelek - és ez még csak a szépségápolás, a háztartás benne sincs.)

Első kupac a testápolás kupac. Mielőtt a termékekre térnék, elmondanám, hogy nagyon lassan használok el tusfürdőket...jelenleg hét tusfürdőm, négy samponom van bontva egyszerre, dezodor (golyós) is három van, és ha csak kicsi maradt a termékek alján, akkor mindig félreteszem, hogy később is legyen...Így ami valakinek két hét alatt fogy el, az nálam minimum három hónap, és ezért van mindössze két tusfürdő (amiből az egyik minta) itt...Szóval senki ne aggódjon, nem bűzölgök a gép előtt, csak gyűjtögetek és tartalékolok - igyekszem leszokni róla, de nem olyan könnyű, régi szokás lassan múlik, szeretem mindig a bőrömhöz és hangulatomhoz igazítani az ilyesmit.
Az első dolog az az Aquella nedves kéztörlő kendője, százasban kapható, a nedves kéztörlőknél általában a minél olcsóbb annál jobb elvet követtem, a későbbiekben tudatosan fogom válogatni az ilyesmit is, de erre nem tudok mit írni...Nem volt rossz, de ez egy olyan kategória ami egyáltalán nem érdekel, csak legyen...ha az segít, hónapokig volt a táskámban bontottan, és nem száradt ki az utolsó darab se, és kézfejről szépen leszedte a sminket - ezért hordok magamnál nedves törlőkendőt.
Aztán itt a Manna Tündérkert szappanja is elfogyott...A termék vegán, nem tartalmaz pálmaolajat, állatkísérletmentes és amúgy egy rakás...Szörnyen szárít, a benne lévő radírozó szemecskék KARCOLTÁK a bőrömet, az illata se volt túl jó, arcon használva katasztrófa, ezért kézmosónak száműztem, és még a tenyeremen is szétkarcolta a bőrt, az ára nagyon magas, és ha ajándékba kapok még egyet, azt is tovább passzolnám...
Elfogyott két The Body Shop minta, az egyik a Vanilla chai testvajé, ami megvan 50 ml-es kiszerelésben is, a szagát nem szerettem, de egy idő után megszokja az ember orra, a hatása meg egyszerűen fantasztikus...Nem tudom, hogy írtam-e már a testvajakról, de rövid összegzés: gyorsan beszívódik, nagyon jól hidratál, nagyon jó az állaga, én hatalmas rajongója vagyok. A másik pedig egy fügés testápoló volt, ami szintén nagyon bevált: jó az állaga, gyorsan beszívódik, tavaszra vagy nyárra igazán könnyed krém lehet, és bár testápolót nem szoktam venni, mert több liternyi van (mindenféle túlzás nélkül) és általában lusta vagyok, és ellógom a testápolást, biztosan fogok venni - más illatban - mert nagyon kellemes volt a használata.
Elfogyott a Balea Zuckerschnute testápoló szufléja, ami hatalmas kedvencem volt: a testápoló szuflékat leginkább a testvajak felhabosított változataként tudnám jellemezni. Nagyon könnyedek, villámgyorsan beszívódnak, enyhén hidratálnak (nekem most elég volt a hidratálása), és ennek speciel nagyon finom Play doh illata volt...Sajnos limitált volt, de a hasonló illatú tusfürdő bekerült az állandó szortimentbe, hivatalosan vaníliás citromos, amennyire észrevettem, a Balea vanília-citrom termékei gyurma illatúak, amit én nagyon kedvelek magamon - sose gondoltam, hogy ilyet fogok írni vagy mondani.
Elfogyott az Eucerin ph5 tusolóolaj mintája, Pixiben volt, nem szerettem. Az állagával nem volt gondom, szépen tisztított, viszont ebből a dobozból nagyon nehéz volt kinyerni a terméket, illetve zavaróan büdös volt az illata...Általában nem zavar, viszont amikor a testápolóját magamra kentem öklendezni kezdtem tőle (ami elég ritka, mert én szagoktól sose öklendezek...hím nyulunk van, én takarítom, és semmi bajom nincs, pedig annak azért van szaga), és a tusfürdő is ahogy a párás fürdőben állt az illata igazán fullasztó volt - annak ellenére, hogy nincs szigetelés és tető alatt volt a kabin, tehát szörnyen nagy huzat volt...Nem javaslom, sose használnám újra, a testápolót továbbadtam.
Elfogyott a The Body Shop kézkréme is, ez a 2015-ös téli kiadás Havas szilva illatúja volt, imádtam az illatát, nagyon tartósan megmaradt, villámgyorsan beszívódott, kitűnően hidratált, és a kis mennyiség ellenére több, mint egy évig használtam (egyrészt lusta kézkrémező vagyok, másrészt spóroltam, és végül elég tartós volt a hatása ahhoz, hogy ne kelljen gyakran elővennem). A csomagolás nagyon praktikus, ugyanis az utolsó csepp terméket is könnyű kinyerni belőle. Sajnos már nem gyártják, de van a márkától három másik kézkrémem itthon, hatalmas rajongója lettem a terméknek, és ha valamikor visszahozzák ezt a vonalat, szerintem újravenném.
Elfogyott a Nivea intimo intimtörlőkendője, ez nem volt rossz termék, viszont tele volt parfümmel, így ha a Nivea "oké" márka lenne, akkor se javasolnám...Semmi problémám nem volt, frissített, nem szárított, nem irritált, de amint kinyitottam a kis ragasztót a tetején megcsapta az orromat a szörnyen erős illat - egyébként kellemes illata volt, de nem hiszem, hogy egy ilyen érzékeny területre ennyire erős illatú terméket érdemes használni...
Elfogyott a Nivea tusolóhabja, a creme soft verzióban, ami meglepő módon a nivea soft creme illatát hordozza magában (irónia), nagyon kellemes volt használni...A hosszú, fárasztó napok után igazi felüdülés volt habokba burkolózni, nagyon jó állagú termék volt, viszonylag kemény habbal, és remekül hidratálta a bőrömet is...Inkább hűvösebb időszakra javasolnám, mert picit talán melegebb időben túl nehéz lehet - legalábbis én jobb szeretem a könnyed tusfürdőket melegebb időszakban. A kupakot nem tudom hol hagytam.
Elfogyott három dezodor sprém, ugyanis ha nem megyek sehova sose használok golyós dezodort...Ezek a termékek sokkal könnyedebbek, hagyják a bőrt lélegezni, és annyira meggátolják az izzadást, amennyire szükségem van egy nem túl mozgalmas napon (egy iskolába menős egész nap ott ülök napot nem bíznék rájuk). Az első a Balea Frischer flirt (csillaggyümölcs) deoja, ami a 20. évfordulós limitált kiadás tagja volt, és annyira kedveltem, hogy ez a második flakon, amit elhasználtam belőle, nagyon sajnálom, hogy limitált volt, mert biztosan vennék belőle még többet: megbízható, finom illatú, nem hagy foltot (és cuki a csomagolás). A második a Dove go fresh gránátalma és citromfű illatú dezodora, ami foltot hagyott, közepesen gátolta az izzadást, de ezt leszámítva nem volt rossz termék (rengeteget elhasználtam már belőle, a citromos, az uborkás és ez a kedvencem). Az utolsó a fa freyh&dry zöld tea illatúja, amit Karácsonyra kaptam, jól gátolta az izzadást, foltokat se hagyott, de az illatától nem voltam elájulva. A fa golyós dezodorjait jobban kedvelem, de nem volt rossz ez se.
Elfogyott két testpermet az Avon naturals vonalról, egyiket se gyártják már, de mindkettőt IMÁDTAM. A vaníliás és a szicíliai citrom-százszorszép is hatalmas kedvenc volt. A testpermeteket amúgy is kedvelem, hiszen könnyed állaguk van, ruhára fújva nagyon tartósak, nyáron hűsítenek, és bárhol felfrissítenek...Még van vagy öt Avon testpermetem, ezek a termékek nagyon fognak hiányozni, de ha titeket nem zavar az Avon üzletpolitikája (valaki felhomályosíthatna, hogy a naturals vonal mitől természetes, mert én az összetevőket nézve nem találtam annak, és ez csak egy problémám a márkával a sok közül), akkor javaslom ezeket a termékeket - az Avon sok mindenben nem jó, de minden kétséget kizáróan fantasztikus testpermeteik vannak - akkor is, ha nem találjuk meg a naturals címkéhez fűzött reményeinket az összetevőlistában.
Következő kupac a haj és arcápolás.
Elfogyott két Kallos Glow hajfesték, a 128, Gyöngyszőke az árnyalatom. Erről még nem írtam, de mindenképp szeretnék majd, mert ez a tökéletes szőke színem...A Kallos hajfestékeit korábban már agyondicsértem mondjuk, ez az árnyalat is tökéletes, és azért csak kettő van itt, mert a legutóbbi hajfestéssel elcsúsztunk...Viszont így legalább letudtam nektek mérni (vonalzóval - profi vagyok), hogy egy hónap alatt két centis lenövésem van...Ami elég feltűnő, ha belegondoltok, hogy majdnem fekete az eredeti hajszínem, de a hajfestés túl sok idő, nem volt rá lehetőségem.
Aztán elfogyott az avon szárazsamponja, aminek finom illata volt, felszívta a zsírosságot, könnyen formázhatóvá tette a hajat, és nem hagyott foltokat, nem porolt...Szóval remek termék volt, de nagyon gyorsan fogyott, és leltem jobbat olcsóbban.
A nivea repair and targeted care sampon pixiben volt, teljesen átlagos sampon, szó szerint semmit nem csinált...nem szárított, nem zsírosított, nem hidratált, nem tette fényesebbé a hajamat, nem segített a rossz állapotban lévő részeken...de az illata jó volt - a hozzátartozó balzsamtól meg hullani kezdett a hajam.
A nivea kombinált bőrre való nappali arckrémét megsirattam. Ez a termék fantasztikus, nem túl drága, jól beszívódik, finom az illata, és télen úgy hidratál, hogy nem hagy száraz részeket, nyáron pedig úgy, hogy nem zsírosítja az arcot (tudom, miért használok télen és nyáron ugyanolyan terméket, nem érdekel, a bőröm igényeit mindig kielégítette), nagyon jó érzés volt használni, a bőröm szinte megújult tőle. Rásminkelni nem lehetett, fényvédőt se tartalmaz sajnos, de ezt leszámítva életem legjobb arckréme...volt.
Elfogyott két micellás sminkletörlő kendő, az egyik a Balea érzékeny bőrre valója, a másik a nivea terméke...Hát mindkét termék szar volt...ezt nem lehet szépen mondani: elkenték a sminket, szörnyen szárították a bőrt, a szemkörnyékemet szétmarták (nincs érzékeny bőröm), katasztrófa volt...mindkettő...Ha mindenképp valamelyiket ki akarjátok próbálni, a Baleát javaslom, mert állatkísérletmentes, FSC mix jelzése van, többszörösen újrahasznosított anyagból készült, és negyed annyiba kerül, mint a nivea...De szerintem nem érdemes próbálkozni velük.
Elfogyott az Yves Rocher Sebo végétal 2in1 micellás vize, ami remekül eltüntette a pattanás utáni hegeimet, illetve a mitesszerek ellen is hatékonyan harcolt. Szemkörnyékre nem vittem fel, viszont több 100 ml-es után elhasználtam a 390 ml-es verziót is, illetve van még egy, ami most félig van.
És végül két fogkrémnek is búcsút intettem, a Zendium enyhén fehérítő fogkréme egyáltalán nem vált be, bár a zöldet szerettem, a parodontax zöldje pedig nagyon bevált, többször újravettem, most keresek egy alternatívát, de mivel nálam a fogkrém "egészségügyi" dolog, valószínűleg újra fogom venni. (Nem akarok negyven éves koromra fogatlan lenni, és akárhányszor kitérek más fogkrémek felé, mindig úgy érzem, hogy csak ez tartja egyben az ínyemet...és most fogszabályzás előtt állok - megint - szóval szeretnék vigyázni a fogaimra.)

Elfogyott három fátyolmaszk, ami elég volt ahhoz, hogy rájöjjek: UNDORODOM a fátyolmaszkoktól...Gusztustalan az állaguk, gusztustalan a használatuk, rossz érzés, és az eredmény se volt meggyőző...Külön kiemelném a kaviáros fátyolmaszkot, aminek a használata után rendesen émelyegtem. Nem vagyok vegán...viszont vannak olyan állati összetevők, amiket nem bírok elviselni...Pl a csiganyál: undorodom a csigáktól (és egyéb puhatestűektől), és amikor belegondolok, hogy hogy nyerik ki a nyálkát belőle, az megöli a maradék emberiségbe vetett hitemet is...szívesebben undorodok egy ÉLŐ csigától, mint egy kifacsarttól...a másik a kaviár, ami...gyakorlatilag halikra...Ha porlasztott bogarat tesznek a rúzsomba, azt mondom, szegény bogár, legközelebb jobban odafigyelek...ha valamiben kaviár van, akkor azt: fúúúj vidd innen, nehogy a közelemben legyen...Nem tudom elmondani, hogy miért undorodom tőle, de nem bírom elviselni...Szóval meglepően rossz élmény volt az egész fátyolmaszkosdi, az aloés se volt jó, a placenta fátyolmaszk se volt jó, olyan nyálkás volt, vagy nem tudom...szóval ha rajtam múlna, a fátyolmaszkoktól mindenkit óva intenék, de tudom, hogy sokan szeretik, és ez rendben van...én nem...és ez is rendben van. Javaslom próbáljatok ki valami ismertebb márkától valót, az lehet, hogy hatékony is...ez semmit nem csinált egyik se.
Elfogyott két csomagnyi ebelin vattakorong illetve egy csomagnyi Yves Rocher vattanégyzet. Mindkettő nagyon bevált, az ebelin az örök kedvenc, mindig újraveszem, nem foszlik, puha, mindig újra veszem, megkönnyíti a sminkelést, illetve a smink eltávolítását, arctisztítást. Utóbbival se volt bajom, még az ebelinnél is puhább volt, a formája miatt valamivel könnyebb volt vele a szem körüli résznél tisztítani a bőrömet, és szintén a formája miatt a felülete is nagyobb volt, így kevesebb is elég volt belőle.
Elfogyott néhány mintatermékem is. Az avon nutraeffects mélyen hidratáló testápolója semmit se ért, de legalább lassan szívódott be. A Clinique pep-start spf 20 arckréme nagyon száraz állagú volt, de zsírosan megült a bőr tetején, rásminkelni lehetetlen volt, nem hidratált, pocsék termék volt. Az Yves Rocher Riche Creme egy fantasztikus illatú, kicsit nehezebb hidratáló krém volt, tökéletes éjszakai krém télen. A The Body Shop oils of life igazából nem ismeretlen számomra, van egy hét ml-es kiszerelésű is, nagyon kedvelem, feszesíti az arcbőrt, és a nyakat, és valószínűleg sokszor mondtam már, hogy én a bőrfeszesítő dolgokkal elsősorban a tokámat igyekszem kordában tartani, természetesen csodát nem várhat tőle az ember, de reményeim szerint ettől később fog megereszkedni - és igen, tudom, nagyon vékony vagyok, és tokás, tuti beteg vagyok, de nem, kiskoromban is megnézettek, mert azt hitték bajom van, egyszerűen örököltem nagymamám tokáját, így hiába vagyok "kórosan sovány" (a táblázat alapján), a tokám elmenne egy negyven éves tokájának is. A drops of light elvileg segít kivilágosítani az öregedés foltokat, meg ilyesmiket, nekem nincsenek foltjaim viszont nagyon szép, egységesebb bőrképet kaptam tőle, így azt hiszem hatékony volt. A balea paradicsomos arckrém mintája nagyon vicces volt, paradicsom szagú, de egészen jól hidratált, bár rásminkelni nem lehetett, úgy éreztem magam, mintha paradicsom szósz lennék, sose venném meg nagyobb kiszerelésben.
Van itt néhány elhasználódott sminkeszköz is...Két púderpufni (avon, CV) is tönkrement, hat darab szivacsos aplikátorról (avon, essence) leporladt a szivacs, az avon faragómnak a hegye ment ki teljesen - meg el is tört. A két essence szemhéjpúderecset is eltört, tudom, sokan gondoljátok, hogy meg lehetett volna ragasztani, de próbáltam: amit a cellux nem ment meg, az kukás...így sajnos ezektől is meg kellett válnom.
És végül a sminkek...
Elfogyott az Avon extra lasting alapozójának a mintája, az ivory árnyalatban, életem legpocsékabb alapozója volt...Száraz volt, foltos, nem fedett, hanem szépen narancssárgán ráült az arcomra, ahonnan pár óra múlva elkezdett lefolyni...Amíg nem folyt le kerámia bőrt varázsolt - simogassatok festetlen kerámiát, ilyen arcot szeretnétek? Szörnyen szárított, még azokat a pórusaimat is eltömítette, amiknek a létezéséről se tudtam, és semmilyen púder és sminkfixáló és primer nem segített rajta.
Az Yves Rocher természetes pirosítója Teint clair rosé árnyalatban A pirosító számomra. Nagyon szép, halvány színe van, az én bőrömre télen pirosítót találni nem egyszerű, de ez csodálatos, természetes, egészséges pírt ad, nem porzik, tartós, imádom az illatát, és természetesen megszüntették...Vettem még egyet tartalékba, de sajnálom így is.
Elfogyott két AVON glimmerstick diamonds szemceruza, a Spacey silver illetve a Sugar plum árnyalatban. Egy időben nagyon kedveltem az avon szemceruzáit, még mindig van egy csomó, hiszen tartósak, a csillámok nem bántanak, gyönyörűek a színek, nem kell faragni őket, és nem mászkálnak...Remélem azért valamikor felfogom használni az egész készletemet, az utóbbi időkben nagyon ritkán használok szemceruzát és tust is - régen két havonta vettem az új tust és fekete szemceruzát, mostanában meg örülök, ha fel bírok kelni és nem kések el suliból, szóval nem igazán jut időm sminkelni...xD
Elfogyott az essence filces tusa is, nagyon kedvelem az essence filces tusait, szép vonalat lehet velük húzni, viszonylag tartósak, nincs kizárva, hogy visszatérek a márkához, hisz én ezeket a termékeket csak arra használom, hogy meghúzzam az alapot, amire aztán felütögetem a színes szemhéjpúdert tusvonalnak - szóval nem zavar, ha esetleg valami kevésbé pigmentált, bár ez pont nagyon szép fekete volt, be se száradt, nem is foszlott el a hegye, és drága se volt.
Elfogyott az essence fekete szemöldökceruzája is, ki akarom tetováltatni a szemöldökömet, szóval mindig azért veszem csak újra, mert ez olcsó, és nem sajnálom, ha ki kell dobnom...Egyébként nem az egész szemöldökömre szoktam használni, csak általában a stressztől hullik a szemöldököm foltokban (ilyet milyen gyakran hallottatok?), és a szemöldökömben lévő kis lyukakat rajzolom be ezzel a termékkel...olyan halvány fekete, hogy tökéletesen beleolvad a saját szőrszínembe, így általában úgy tűnik, mintha 1. nem használtam volna sminket a szemöldökömön és 2. folyamatos lenne a szemöldököm.
Elfogyott a Maybelline Babylips a Hydrate változatban, kellemes citrusos illata van, könnyen siklik, és fényvédőt tartalmaz, de nem ez volt életem ajakápolója...
Elfogyott végre az essence i <3 stage szemhéjpúderalapozója, ami egyáltalán nem vált be, túl narancssárga volt, a szemfestékkel semmit nem csinált, és nagyjából hét évembe telt elhasználni - legyünk pozitívak, legalább nem romlott meg. Egyáltalán nem javaslom, bár jobbat még nem találtam.
A december első másfél hetében elfogyott négy darab szempillaspirálom is...Az avon supershock brights emeralt árnyalata a leggyönyörűbb zöld szempillaspirál, amit valaha próbáltam: csodálatos, fáradt színe van, remekül kiemeli a barna szememet, és azért az is jelent valamit, hogy elhasználtam 10 ml ZÖLD spirált...szóval kiadós mennyiség, a keféje hatalmas kedvenc volt, a tartóssága is jó volt, semmi rosszat nem tudok rá mondani...Elfogyott két L'oréal szempillaspirálom is, a tartósságával egyiknek se voltam elégedett: a szemem alá pergett néhány órán belül dörzsölés nélkül is. A False lash wings sculpt keretezte is a szemet, nem csak a pillákat emelte ki, inkább gyakorlott kezekbe javaslom, de én nagyon kedveltem, elképesztő pillákat lehetett vele csinálni. A mega volume miss manga szintén fantasztikus pillákat csinált, de a keféje hajlékony volt, ami elvileg segíti a spirálozást, gyakorlatilag a spirál feje a PILLÁIMRÓL visszapattant, és gondosan befestette a szemöldököm alatti bőrt feketére...szóval egyáltalán nem volt praktikus ez a csomagolás. És végül elfogyott a Maybelline vízálló Rocket spirálja, ami T-Ö-K-É-L-E-T-E-S, és biztosan újra fogom venni...öt évet adtam magamnak, a spirál el fog fogyni az idő alatt (lehet több is), plusz még hallásból se ismerek olyan spirált, ami fél óra sírva röhögést és szemdörzsölést, illetve zuhanyzást bír ki úgy, hogy a pillák tökéletesek maradnak ÉS szilikonkeféje van, ami tökéletesen illeszkedik a pilláimhoz...Önző dög vagyok, viszont mikor elfogyott, nem gondoltam úgy rá, hogy az lesz az utolsó belőle, és kell egy utolsó utolsó, hogy el tudjak tőle búcsúzni...nem tudom úgy elengedni, hogy két hónapja elfogyott én meg többet nem veszek, kell a tudat, hogy ez az utolsó...könnyebb így leszokni mindenről (a gumicukorról is így szoktam le, bár a mai napig szenvedek miatta, mert imádom a gumicukrot). Másik oldalról megközelítve a dolgot, épp ez volt az a spirál, aminél elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha Szarost megvakítanák egy spirálért...A kefét mindenképp megtartom az összes spirálomnak.

Nálatok mik fogytak el? Tudtok valami jó vízálló spirált? Ezek közül vannak tapasztalataitok valamivel?

További szép estét! :)

2 megjegyzés:

  1. Azta mennyi smink! Jaj, én fátyolmasz-függő vagyok. Amúgy a csigák nyálkákat elvileg úgy nyerik ki, hogy mászkálnak egy üveglapon, amiről ha elég nyákos lesz felveszik. A csigát nem bántják. Legalábbis a tavalyi Dr. Organic eventen ezt mondták. De amúgy megértem, ha viszolyogsz ezektől igazából.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen...még a sminkeket is gyorsabban elhasználom, mint a tusfürdőket...x'D
      Mondjuk ez kis kupac még, a púderem pont most fogyott el, a CC krém amire számítottam még, hogy kiürül meg három napnál tovább nem hordható, mert kiüti a bőrömet - most kijött az allergiám, szóval egyáltalán nem merem magamra kenni, de reményeim szerint tavasszal elfogyasztom. :D

      A Dr. Organic eléggé "természetbarát" márka, szóval abban biztos voltam, hogy ők igyekeznek a legkevesebb élőlény (állat/növény) károsítással kinyerni ilyen dolgokat is, de egy pár száz forintos koreai/kínai csiganyálkás dolognál én nem gondolnám, hogy túl emberségesen szerzik meg a nyálkát...és rengeteg olcsó alternatíva van. (Illetve abban se vagyok biztos, hogy "állatbarát" módon ki tudnak ekkora mennyiségű nyálkát termelni, de az már nem az én dolgom.)

      Nem tudom, szegények mivel érték el, de szerintem ha rám mászna egy csiga, elájulnék...de meglepően megértőek az ismerőseim, mindig félek, ha esett az eső és kint vagyunk, mert attól tartok, hogy valamelyik nagyon jó humorú megdob egy csigával...De még sose fordult elő, bár mind kiröhögött, hogy mekkora ívben kerülgetem a csigákat - és gilisztákat - de egyik se akart a nyakamba dobni egyet se. :D

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)