2016. december 7., szerda

Rapid könyves TAG

Sziasztok!

A mai bejegyzést Tipegő Zombi blogján találtam (még mindig gondban vagyok, hogy kit mennyire lehet melyik nevén szólítani, azt hiszem ez a sírig fog kísérni), amikor egyik éjszaka éppen tanulást halogatni elkezdtem nézelődni az olvasandó blogok között...Az utóbbi pár hónapban amúgy is gondolkodtam, hogy kellenének TAG-ek, mert a december az a Karácsony és a vizsgaidőszak az egyetemisták életében, és őszintén bevallom év végére már nem akartam időzített bejegyzéseket beállítani, ugyanis ahhoz, hogy befejezzem az évet "rendesen" nekem az kell, hogy ne időzített bejegyzésekben búcsúzzak az idetévedtektől (tudom, bogaras vagyok)...
Bár hozzá kell tennem, hogy valószínűleg érdemi bejegyzés nem is lesz az évben már - ugyanezen elfoglaltságaim miatt...Úgy érzem az év vége az az időszak, ami az egyetemistáknál kreditmentést, majd a családdal töltött időt kell, hogy magában foglalja...Illetve nagyon sűrű félévem volt, szegény Kisszaros (ha visszük oltani felfedem az igazi nevét, mert szerintem ezt nem írják be az oltási könyvbe xD) is hanyagolva volt, és szeretnék vele is több időt tölteni, örülnék, ha megbarátkoznánk végre, mert bár mindig nagyon örül nekem (vagy a kajának), egyáltalán nem kezes nyuszi, és jó lenne, ha néha tudnám gyöntölni, ehhez meg az kell, hogy megszokja, hogy nem bántjuk, hanem kedveskedünk - Marilynnél úgy 9-10 hónapba telt, aztán elpusztult, Brian könnyű volt, mert olyan pici korában a kezünkhöz szokott, hogy nem tudta volna már elképzelni a simimentes életet, viszont mindkettővel jóval többet tudtunk foglalkozni a kezdetektől, szóval szeretnék vele is megbarátkozni...:)

Ééééés a TAG...kicsit szeretnék utalni Tipegő Zombi (mondom, a sírig) válaszaira is, ugyanis kommentben visszafogtam magam, hogy megírhassam a bejegyzést, és nem is válaszoltam ott semmire se...:D

Ebook vagy fizikai példány?
Én is azok közé az emberek közé tartozom, akik megszagolják a könyvet - és egyébként mindent, kozmetikumokat, innivalókat, ennivalókat, mindent xD - szóval szintén a fizikai példányokra szavaznék...Ha "öregkönyvszagú" azt is szeretem, ha "frisskönyvszagú", azt is, jó érzés megfogni mind a már elsárgult, sokat látott lapokat, mind a teljesen érintetleneket, szeretem "díszként" használni őket a polcomon, és a kedvenc könyveim gerincét néha megsimogatom...
A környezetvédő, aki bennem lakik meg vagdossa az ereit, hogy mégis hány fának kell még áldozatul esni eme perverzióimnak...hát sajnálom...

Puhatáblás vagy keménytáblás?
Általában azt mondanám én is, hogy puhatáblás, kényelmesebb, praktikusabb, és (tudom viccesen hangzik) általában szebbek is...VISZONT...a díszkötéses könyveket is nagyon kedvelem, illetve a kemény fedeles könyvek biztonságosabbak...Plusz valamiért a legtöbb puhafedeles könyv csak ragasztott, nincs kötve is, és ezek azok a könyvek, amik darabokra hullanak a kezeim közt, szóval ha már választhatok puhafedeles, ami kötve és ragasztva is van...tudom az nem egészen tartozik ide, de keményfedeles csak ragasztott könyvet még nem láttam...

Online vagy könyvesbolti vásárlás?
Én vagyok az a perverz, aki bemegy a könyvesboltba, nézelődni, de nem vesz semmit, hazajön, megrendeli és elmegy a könyvesboltba átvenni, mert nem akar postaköltséget fizetni...Rengeteg előnye van az online vásárlásnak, sok akció csak itt érhető el, időt spórolunk, a rendes boltban gyakran nincs, ami nekünk kéne (az utóbbi időkben rengeteget antikváriumozok, és a mi belvárosi kis üzletünkben bizony semmi nincs - és több mint háromnegyed óra alatt jutok be oda), szóval sokkal kényelmesebb rendelni, és gazdaságosabb is, nem is emlékszem mikor vettem utoljára könyvet rendes boltban...Vagyis átvenni bejárok a kijelölt helyekre, de azt tudom úgy szervezni, hogy beleférjen, és biztosan megkapom, amit akartam, illetve nagyon gyakran apa is közel dolgozik az átvevő helyekhez, és akkor vele el tudom hozatni a nevemre rendelt könyveket - egy könyvesboltba nem tudnám beküldeni időhiányosan, hogy vegyen nekem valamit...

Trilógiák vagy sorozatok?
Mindenképp sorozatok...hogyha a sorozat három könyvből áll, akkor is...És tudom, most jön az, hogy a három részes sorozat a trilógia, de ha valaki trilógiát készít, akkor köti az oldalszám/kötetszám...És mindenképp három könyvön belül kell befejeznie...Ha sorozatot készít, és átcsúszik a negyedik könyvbe, nem csapja le a végét, hogy tessék befejeztem három könyvön belül...Nem is értem, hogy lehet valamit előre megtervezni, hogy márpedig én trilógiát írok...úgyis be fog csúszni egy folytatás könyv, ami lehet, hogy a korábbi "korlátozás" miatt élvezhetetlen lesz...vagy meg akarja ülni az előző hármat...(Én is olvastam trilógiát, JÓ koncepcióval, de akkor is maga ez a trilógia kifejezés nem tetszik...miért nem lehet három részes egy sorozat? Minek mindenre külön szó? Az élet nagy problémái...:D)

Hősök vagy rosszfiúk?
Nem olvasok ilyen könyveket...Vagyis egy Stephen King könyvben például ki a rossz? Bár korábban valószínűleg olvastam, amikben az alap a jó és rossz közötti különbség volt, de egy igazán jó könyvhöz nem érzem szükségesnek ezt az ellentétet...Ez klisé, ha mesét olvasok, akkor rendben, bár mesés kalandjaimat nézve valahogy mindig a "rossznak" szurkoltam - abból kifolyóan, hogy szeretem az állatokat, a farkasokat is, és sajnáltam, hogy köveket tesznek a hasába, és folyóba lökik például (Piroska és a farkas), meg zavartak a malacok (Három kismalac), egyedül talán a kecskéknél szurkoltam, hogy éljék túl a farkast szegény gidák (Három kecskegida és a farkas? a címét se tudom)...De igazából most egy olyan mese se jut eszembe, ahol a jó és rossz küzdött egymással, én pedig állást foglaltam volna - egyszerűen nem köt le az ilyesmi...Vagy vegyük Hannibalt...én őt sose "rosszfiúként" azonosítottam, annál is inkább, hogy a börtönből a nyomozást segítette, igaz embereket ölt és evett, de egyszerűen fantasztikus karakter volt, függetlenül attól, hogy melyik oldalon áll...és én beleszerettem a karakterbe...
Illetve nem tudnék csak azért választani, hogy a jó vagy rossz, hogy az melyik oldalon áll...Ha a karakter nem tetszik, akkor nem tetszik, ha tetszik, akkor tetszik...függetlenül attól, hogy hős vagy gonosz az illető...engem az ilyesmi nem érdekel egyszerűen...

Egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál?
Orwell Állatfarm - még mindig, nem ez a kedvenc könyvem, de ha egyet ajánlhatok, legyen ez...:D

Ajánlj egy alulértékelt könyvet!
Lovecraft összes? Ez egy könyv? Nem feltétlen alul értékelt, viszont úgy gondolom idehaza méltatlanul hanyagolva van...

Az utolsó könyv, amit befejeztél?
Mármint úgy...teljesen végigolvasva? Az egyetem megköveteli, hogy részletekben dolgozzuk fel a könyveket, egyben végigolvasni könyvet az utóbbi időkben nem volt lehetőségem...És őszintén szólva nem is emlékszem, hogy mit olvastam legutoljára - egyben - vagy, hogy mikor volt ez...gyanús, hogy Szabó Magda Ajtó című könyve volt, még érettségire (másfél évvel ezelőtt)...Azóta vagy 6 könyvet olvasok egy időben, nagy részük novellagyűjtemény, de nem igazán haladok velük, illetve ebből a hatból kettő újraolvasós, mert nem bírok betelni velük...

Az utolsó könyv, amit megvettél?
Roman Ingarden Az irodalmi műalkotás, J. P. Sartre A lét és a semmi, Voltaire Candide...a blog alapján ez volt az utolsó adag, ezek nagyjából egyszerre jöttek, szóval nem tudom időben szétválasztani őket...

A legfurcsább dolog, amit használtál könyvjelzőnek?
Olyan nincs, hogy valami nem könyvjelző! Akármi, ami a kezembe akad lehet könyvjelző, amíg nem sérti a könyvet, annyira furcsa dolgot nem tudok kiemelni közülük...:D

Használt könyvek: igen vagy nem?
Mint fentebb mondtam, szeretem a használt könyveket is...a könyv az könyv...ha régi, ha új...:D

Top 3 kedvenc műfaj?
Műfajokban sose voltam jó, gyakran olyan dolgokat mondok műfajnak, amik nem is azok, a kategorizálás nagyon nem megy...szóval...némi hátránnyal indulok ennél a kérdésnél, úgy érzem...
Horror, thriller, szépirodalom (??? az műfaj ??? abból se mind, nem tudom meghatározni...az utópia műfaj? mert akkor az...19. század végi és 20. század eleji irodalom, mint műfaj?).

Kölcsönzés vagy vásárlás?
Általában szeretek többször elolvasni könyveket, illetve kikeresni részeket, ha eszembe jut valamiről, és újra elolvasni azt a részletet...plusz gyűjtöm is a könyveket, szóval vásárlás...Bár most éppen 9 könyvtári könyvem is van, az egyetemhez, sok könyvet (amik több órán is kellhetnek) megveszek ide is...Szeretem a saját könyveket, nagyon stresszelek mindig, hogy nehogy elfelejtsek valamit visszavinni...

Karakterek vagy cselekmények?
Atmoszféra...nem érdekel se a történet, se a karakter, hogyha az alaphangulatot megkapom...de általában kritikus vagyok mindkettővel szemben...viszont szerintem a kettő kiegészíti egymást, én mindig egy szinten "foglalkozom" velük...Tehát ha jó a cselekmény, de a karakter bosszantó, akkor általában nem tetszik az egész mű; vagy ha remek a karakter, és rossz a cselekmény, akkor se...Nekem mindkettőre szükségem van - bár mint írtam, másodlagosak...

Hosszú vagy rövid könyvek?
Nem érdekel...Ha a történet megkívánja az 1200 oldalt, jöhet...ha a történetnek 30 oldal kell, akkor annyi jöhet...Ha viszont a történetnek elég 150 oldal, és valahogy 300 lesz belőle, az zavaró, és azt se szeretem, ha 500 oldalnyi cselekményt 200-ba szeretnének beleerőltetni...amennyire szükség van, hogy szépen ki tudjon bontakozni, felesleges plusz helykitöltős oldalok nélkül...:)

Hosszú vagy rövid fejezetek?
Őszintén szólva...ez se érdekel...csak este tudok olvasni, szóval úgyis végig olvasom az egész fejezetet...max kevesebbet alszok, ilyesmin nem akadok fenn...Viszont tanulásnál kimondottan a rövidebb fejezeteket szeretem, mert két fejezet közt muszáj kicsit összeszednem a gondolataimat, és ha túl hosszú egy fejezet, a fejezet végére nem emlékszem, hogy honnan indultunk ki...

Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut!
Roman Ingarden - Az irodalmi műalkotás (ma adtam elő belőle másodszor, a nem létezőm is tele van már vele - és igazából ez az egyetlen, ami gondolkodás nélkül eszembe jut xD)
A lehető leghitelesebb válaszhoz elkezdtem hunyott szemmel mantrázni, hogy "első két könyv, első két könyv", és az eredmény ez lett:
Heidegger - A lét és idő (vár rám egy beadandó belőle, gondolom ezért bújt meg a gondolataim között)
Kant - Az ítélőerő kritikája (soha nem olvastam, az elmúlt egy évben senki nem hivatkozott Kant ezen művére, szóval nem tudom, hogy jutott eszembe, semmi közöm a könyvhöz, és még csak nem is "szórakoztató" irodalmi mű - a pillanat amikor már szórakozás címszóval se tudsz elvonatkoztatni a tanulástól...felemelő érzés)

Könyvek, amik megnevettetnek vagy megsiratnak?
Általában könyv ennyire erős érzelmeket nem szokott kiváltani belőlem...túl kritikusan olvasok, nem tudok érzelmileg megviselődni egy könyvön...mármint se pozitív se negatív értelemben...

A mi világunk vagy kitalált világok?
A mienk, a könyvekkel a saját világunkat formáljuk (kibővítjük nem létező varázslatos helyekkel, utópiákat építünk), de a teljesen kitalált világokat nem kedvelem...Tehát Eldorádó teljesen elfogadható hely számomra, de Középfölde nem...például...

Hangoskönyvek: igen vagy nem?
NEM! NEM! NEM! NEEEEEEEEEM! Kevés bosszantóbb dolog van, mint a hangoskönyvek...unalmasak...beszélnek, beszélnek, beszélnek, és én kényszeresen bármi mást akarok csinálni és még háttérzajnak is zavaró a hangoskönyv...ne beszéljenek, vagy adjanak mellé képeket, hogy lekössön (filmek, ezeket nevezik filmeknek xD), vagy kussoljanak és hagyjanak olvasni! - Igen, képes vagyok kiakadni a hangoskönyveken...

Ítélsz könyvet borító alapján?
Elvonatkoztatom a történettől, de nagyon szeretem a szép borítókat, jól mutatnak a polcon...illetve általában reménykedek, hogy jó könyv van a szép borító mögött - bár a csúnya borító mögé is szép könyvet remélek, szóval...igazából nem számít a borító - történet szempontjából...:D

Könyvből film vagy könyvből sorozat?
Filmpárti vagyok, nem szeretem a sorozatokat, szóval inkább film...:)

Egy film vagy egy sorozat, amit jobban szeretsz a könyvnél?
Ilyen nincs...eleve másképp mérem a kettőt, tehát nem tud egy film jobb lenni a könyvnél...annyi, hogyha a könyvet nagyon szeretem, sokkal kritikusabban állok a filmhez is, mert magasabbak az előzetes elvárásaim...Viszont pl az Állattemetőből a film és a könyv is remek lett, és a kettőnek nem sok köze van egymáshoz, a filmből kihagytak részeket, amik a könyvben fontosak voltak, viszont így is teljes volt az a történet is, így semmi kifogásom nem volt ellene...

Sorozatok vagy egykötetesek?
Ezt már fentebb írtam...amennyi helyre a történetnek szüksége van, korlátok és helykitöltősdi nélkül...:)

Szóval ennyi lett volna ez a TAG, vigyétek, töltsétek, linkeljétek!
További szép napot! :)

2 megjegyzés:

  1. Nyugodtan emlegess Dóriként. ;)
    Örülök, hogy kitöltötted, szeretek mások válaszai között mazsolázni.
    Az online vásárlással hasonlóképpen vagyunk. Ma is tekeregtünk ismerőssel Libriben, mindent megfogdostunk, mint a jó gyerekek, aztán kisétáltunk. Szegény eladók. Elkezdtünk vitázni a bolt közepén, azt hitték, megveszünk valamit, már csillogott a szemünk, amikor megegyeztünk, és kisétáltunk a boltból. :D
    Amúgy azon én gondolkodtam, mit olvastatnék el másokkal, és elsőre az Állatfarm ugrott be, aztán győzött az, amit mindenkinek az orra alá dugok, hogy olvassa már el, mert senki sem olvasta körülöttem, és senkivel sem tudom megbeszélni – mindent szentnek maga felé, ugyebár.
    Négy láb jó, két láb rossz. :)

    Azért vannak egyezések. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben! Csak sose tudni ki nem díjazza, ha elárulják a nevét...:D
      Van aki nem szereti. :)

      Amúgy igen, a könyvesboltosok réme vagyok én is...xD
      Az Állatfarm amúgy nem értem, hogy nem.lett kötelező...:/

      Négy láb jó, két láb jobb!
      Főleg amióta olyan nyulam van, ami gyakrabban áll kettőn, mint négyen - nálunk mindenki kétlábú... :P

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)