2016. november 10., csütörtök

A TDK dolgozatos kalandjaim

Sziasztok!

Mára egy tök más bejegyzést terveztem...egy Max Factor mono szemhéjpúdert akartam szemügyre venni Veletek...aztán úgy döntöttem, inkább összefoglalom az elmúlt pár hét napi egy idegösszeomlás belefér történetemet...
Szóval...történt az, hogy túlbuzgó egyetemistaként - azt képzelve, hogy a bölcsészet az életem, és hogy így tudok kiteljesedni a későbbiekben (az úttalálást meséltem már? nem emlékszem...lehet pótlom...azt tudom, hogy az egyetemi dolgot nem írtam le, az annak köszönhető, hogy nincs szakirányom, én meg nem vagyok hajlandó másik szakirányra menni - és így nem lesz soha diplomám...na jó lesz, mert megoldom...valahogy...valamikor...mindegy)...Szóval túlbuzgó egyetemistaként egyik olyan órámon, amin csak egyedül ültem bent (igazából elég gyakori, hogy az órán a tanárral kettesben ülünk), kedves tanárom elég komolynak talált ahhoz, hogy feltegye a nagy kérdést: szeretnék-e TDK-zni...mivel "ismerkedés" címszóval beszéltünk minden érdekesről (vagyis expresszionista filmekről, avantgárd művészetekről, és természetesen Kassák Lajosról, aki személyes kedvencem, illetve néhány filozófusról, akikkel könnyen tudok azonosulni, és akiket "nem szeretek" - szóval minden olyasmiről, ami alapján egy bölcsészt meg lehet ismerni). És hát...én kaptam az alkalmon...ha nem is jutok tovább...remek gyakorlat...vagyis...miközben készülök, ha mégse ez az életem értelme, rájövök...Ha meg élvezem, akkor tényleg bölcsészként fogok kiteljesedni...Szóval úgy gondoltam belevágok...
Mint az egyik szerzeményes posztomban láthattátok, jól feltankoltam tanulmányokból, könyvtárból is hoztam minden mozdíthatót - bár ezt úgy képzeljétek el, hogy semmi nem volt a könyvtárban, mert hát Miskolcon semmi nincs a könyvtárakban...És ha már itt járunk...a bölcsészeknek sokféle meghatározása van, nem tudnak bemenni az ajtókon (és ezt nem miattam ragasztották ránk, és mégis teljesen tudok azonosulni vele XD); mekinél messzebb nem jutnak...na most hadd adjak még egyet, amit biztosan senki nem mond: bölcsész az, aki heteket, néha hónapokat tölt nagyon régi könyvek felkutatásával és megszerzésével, amiknek a létezése nem állítható biztosan, és semmi biztos nem tudható róluk...Szóval már a könyvek megszerzése is problémás volt...
...aztán már az első határidő is majdnem kifogott rajtam...hisz a bölcsész az, aki nem bír határidőt tartani - na jó, talán ez inkább én vagyok, néha halogatok dolgokat, és hiába szervezek előre, valami mindig közbejön...Alig tudtam levadászni a konzulensem egy autogramra, hogy le tudjam adni a jelentkezésemet...amihez rezümé kellett...Kezdjük ott, hogy fogalmam se volt, hogy mi a rák az a rezümé...vagyis a meghatározását tudtam, hogy mit jelent...de fogalmam se volt, hogy nekem mit kellene csinálnom...aztán csináltam valamit, amiről azt gondoltam, hogy jó lehet...Némi technikai malőrnek köszönhetően nem tudtam e-mailben konzultálni a konzulensemmel (sose volt itthon jó valami, nem hagyott fájlt feltölteni a gép meg ilyenek), szóval élőben kellett behoznom, és átjavíttatnom a rezümét...ez még nem gond, leadtam a jelentkezést, minden jó...
Neki állhatok a dolgozatnak...de...nem volt meg a koncepció a fejemben...vagyis a témám megvolt, csak nem tudtam, hogy akarom felépíteni...igazából...éppen elég nehéz időszakomat éltem...vagyis nincs szakirányom, ezért kb semmihez nem volt kedvem, és nem tudtam írni...Nagyon fontos, hogy én muszájból nem tudok se írni, se gondolkodni...És írói válságom volt...A blogon ha nem is látszott, az csak azért volt, mert egy idő hiányában előre időzítettem egy rakás posztot (még mindig vannak), kettő akármennyire szeretek kozmetikai kacatkákról írni, azért ez egy másik szint talán (nem igényel akkora kapacitást, ha ránézek egy rúzsra, tudom, hogy milyen, használom, és leírom a tapasztalataimat; filozófiai problémáknál ez a befogadás egy hosszadalmasabb folyamat, főleg, hogy gyakran három szótárral dolgozok: valamilyen nyelvi szótárral, idegen szavak és kifejezések szótárával illetve szinonima szótárral - és nagyon hálás vagyok azoknak a filozófusoknak, akik saját szómagyarázatot adnak ki...szóval azért a kettő eléggé más kategória). Koncepció nélkül meg csak úgy nem írok...Aztán valahogy összeszedtem magamat, és bár még mindig szörnyen "gyenge" teljesítménynek érzem, amit csináltam - nem lett negyvenezer karakter se...én mindig sokat írok, és 38,9-nél megálltam...nem ment egyszerűen...Szóval...visszakerestem a bibliográfiát, a formaiságokat is elintéztem, betűrendbe szedtem, amit kellett, megszerkesztgettem a szöveget...
...és hogy most hétfőn (három nappal a határidő előtt) kapta csak meg a végleges verziót a konzulensem - aki nem miskolci, és csak csütörtök péntek van bent, és csütörtök a határidő..és EZT a verziót még sose látta...én meg vártam a választ...hétfőtől csütörtökig nem aludtam, tiszta stressz voltam, egy drága jó barátom már nagyon aggódott miattam (olyannyira, hogy azért hívott ki péntekre találkozni, hogy megölelgethessen...aztán ma egyébként volt némi időm, szóval ma is kimentem, és agyon lettem ölelgetve, mert hiányoztam, és aggódott, és nem akarja, hogy bajom legyen - elképesztően édes amúgy, de én hétfőtől úgy álltam az egészhez, hogy ha elkészül rendesen, ha nem...csütörtökön már vége lesz, túl leszek rajta).
A szerda egyébként...ZH, előadás, beadandó határidő is volt, szóval ez is hozzátett az alvástalansághoz - a ZH valószínűleg egyes lett mondjuk, de az előadásom jó lett, és a beadandómra ötöst kaptam, és tetszettek a tanárnak az észrevételeim, szóval, azt hiszem megérte...
Viszont választ nem kaptam...Szóval ma (csütörtökön) úgy gondoltam megvárom...egyik órám elmaradt - a tanár nem írt, így másfél óráig ülhettem pluszban, ami ilyen körülmények között elég idegőrlő dolog - én meg rágódtam, hogy jó lesz-e vagy sem...mint mondtam elég kevésnek tartom a karakterszámomat, sokkal többre számítottam terjedelmileg is, csak azért nyomtattam ki a "rossz" verziót, mert nem lett volna időm átírni, kinyomtatni és leadni.
Megvártam a tanárt, megjött a tanár, megkérdeztem, van-e pár perce rám, mert gondom van a TDK dolgozattal...behívott, mondjam mi baj...nem tudom, hogy leadhatom-e, túl rövid lett, nem elég jó, valamit nem vettem észre, nem tetszik a koncepció (ami egyébként szerintem jó lett...ha a dolgozatom nem is sikerült jól, a váza szerintem jó lett :D)...erre közölte, hogy kedden válaszolt nekem, gondolta másfél nap alatt még azt a pár dolgoz átírhatom, de amúgy nem volt vele semmi gond...
A megkönnyebbülésnek ezt a fajtáját nem tudom szavakba önteni...nem tudtam eldönteni, hogy elsírjam magam, vagy nevessek (ismétlem, kialvatlan és nagyon stresszes vagyok)...Aztán kiderült, hogy két szembeötlő hibám volt, az egyik, hogy nem utaltam elég nyilvánvalóan Kassák anyjára, a másik pedig, hogy szülinapot írtam születésnap helyett - igen, azt, és ez nagyon amatőr hiba...de hajnalban írtam ezt a részt már, és nagyon nem volt helyén az eszem...szóval a nyomtatott verzió úgy maradt...a netre feltöltöttet átírtam...és leadtam...pont nem volt senki előttem a spirálozónál, minden remekül ment, jó barátommal is találkoztam, és még az se rontott a napomon, hogy a opponensem az a tanár, akinél...hát...mondjuk úgy, hogy előszeretettel bukok ZH-kon és kapok kettest vizsgán (az adott tárggyal nem véletlenül nem túl jó a viszonyom, de ezt most nem akarom idekeverni, másik téma, hosszú téma, órákig tudnék beszélni és írni róla, hogy miért nem fekszik nekem az a tárgy)...mondjuk...kicsit ijesztő...
hazajöttem feltölteni a dolgozatot MIDRA rendszerbe és a TDK oldalra...
...és nem töltött be...HÁROM ÉS FÉL ÓRÁN KERESZTÜL nyomkodtam az F5-öt, hogy betöltsön az a #@*°& oldal...mire sikerült...az, hogy a felület nem egészen volt egyértelmű, az egy másik történet, de feltöltöttem, sikerült...

És tudjátok mi a fura?
IZGULTAM! IZGULOK!...nem a védés miatt - az a jövő agyvérzése még - hanem azért, mert MEGOSZTOTTAM VALAMIT A NETEN...Ez vicces, mert...hát...elég sok dolgot osztok meg a neten...vagyis...itt a blog, néha azért elég személyes dolgokat is kiszórtam ide, és ha nem is túl gyakran, azt hiszem rendszeresen - vagy legalábbis elég régóta - írok...és sokat (nem tudom, valahogy a beadandóm is túl kevés karakter lett, az alsó határt se érte el, de jók voltak a meglátásaim, szóval jó az)...És izgultam amiatt, hogy kikerül valami a netre, amit én írtam...Amikor a blog elindult az első pár hónap, talán az első év azzal telt, hogy nem igazán tudtam, hogyan juttathatnám rendesen kifejezésre a gondolataimat...Talán eleinte izgultam, aztán rutin lett...de akkor se így izgultam...Valahogy ijesztőnek tűnik, hogy életrajzbakapósdit írok...ijesztőnek tűnik, hogy valami olyat írok, ami lehet, hogy az egész életem lesz (jó, nem kimondottan ez a téma)...A sminkektől és tesztektől nem tartok, nem értenek egyet velem, nem tetszik, amit csinálok, nem érdekel - vagyis de, szívesen fogadom az építőjellegű kritikát...de úgy érzem ez más.
Alig mertem rákattintani a feltöltés gombra, olyan, mint amikor előre leírsz egy jól felépített, kifogásolhatatlan szerelmes levelet, vagy akár csak annyit a titkos szerelmednek, hogy szeretlek...és köröz az ujjad a backspace és enter felett, és nem tudod melyiket üsd, és nem tudod mi fog következni...na valami ilyesmi volt ez a feltöltés is...mély levegő, megvárom, amíg 05 lesz, megvárom, amíg válaszol barátnőm, válaszolok még ennek, meg annak, meg megnézem a Springfieldemet, meg eszek, meg inkább nézelődök Facebook-on kicsit...na majd most megnyomom...
Évek óta kiteszem magam a netre, és most alig mertem feltölteni...pedig komolyan veszem a blogot, és szeretek írni - néha szomorú, hogy a referenciáimra nincs vevő, de azt hiszem a két érdeklődési köröm összeegyeztethetetlen, szóval igazából ez is rendben van, érthető, elfogadható, teljesen logikus...És még csak nem is arról van szó, hogy nem akarom vállalni...elég sok munkám, időm és pénzem/pénzünk van benne (azt a tizenháromezret nem elköltöttem volna sminkre is? és ez csak a rendelt könyvek értéke, a könyvtáras dolgok se ingyen mennek - vagyis igazából szülinapi pénz, de akkor is vehettem volna belőle néhány szép rúzst, mert rajongok a szép rúzsokért)...és ha tanár úr rövidnek találta volna (írtam az e-mailben is, négy könyv híja volt, ami több, mint kilencszáz oldalnyi forrás kiesést jelentett, hogyha túl rövid, rendben van, leadom máskor kibővítve, de én ragaszkodom ehhez a dolgozathoz, sok mindenem van benne, és nem fogom feladni...vagyis, ha most fel is adom, nem mondok le róla), akkor máskor találok módot rá, hogy felhasználjam...mert nem hagytam volna elveszni...Ha negatív lesz a visszajelzés, negatív lesz, számomra a munkafolyamat miatt "kellett" ez a dolog, és megszenvedtem vele, és kész lett, és leadható lett...szóval...bizonyos értelemben már sikeres volt a TDK-sdi...
Két hét múlva kell "védenem", szóval még lesz vele munkám, prezentációt kell készítenem hozzá, még egyszer át kell néznem MINDENT, hogy ne tudjanak megfogni...de rendben van, a nehezén túl vagyok, túléltem ezt a négy napot, és a ZH-t leszámítva teljesen pozitívan sült el minden...

Holnap pedig 5:30-kor kelek, és még most ezt a bejegyzést írom - nagyjából állva el tudnék aludni már mondjuk, de muszáj volt kiadnom...és még hajat akarok mosni...és nem, nem állítottam előre, tényleg negyed tizenkettő múlt...Szóval talán le is zárom itt ezt a bejegyzést, jövő héten pedig a mára tervezett szemhéjpúderrel találkozhattok - hétvégén meg neki állok a pót-ZH, előadás, prezentáció felkészülésnek...

Jóccakát mindenkinek! :D
(Illetve jó reggelt azoknak, akik reggel olvasnak...illetve szép napot azoknak, akik olyan szerencsések, hogy elég délelőtt felkelniük! :))

2 megjegyzés:

  1. Izgalmas és érdekes volt ezt olvasni,eszembe juttatott egy halom főiskolás bakit, amin most így "reggel" elmosolyodtam.
    Egy kalappal a védéshez.
    Amúgy engem érdekelne, amit írtál... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, kicsit tartok ettől a tanártól - vagyis amúgy is, mert megint van vele órám, és nem túl jó a "közös múltunk".

      Elméletileg a Miskolci Egyetem TDK-s oldalán a leadott dolgozatoknál nyilvánosan megtekinthető - van balra egy keresés funkció, oda Kassákot (én vagyok az egyetlen Kassákos, ahogy láttam tegnap), és ott meglesheted. :)
      Telóról linkelni nem tudok sajnos, mert automatikusan letöltené a fájlt, nem böngészőben nyitná meg - nem tudom mikor leszek gép közelben megint. :/

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)