2016. szeptember 18., vasárnap

"Kisszaros"

Sziasztok! :D

A poszt megírása közben átfutott az agyamon, hogy milyen képet alkothat rólam az ekkora mennyiség nyúl használat...Szóval egy kis összegezés és néhány jó tipp az elejére...
Nyáron két nyulat ástunk el kereken két hónap eltéréssel, és most szereztünk egy újat...A korábbi bejegyzéseket ezzel kapcsolatban megnézhetitek ITTITT és ITT...A lustábbaknak gyors összefoglalás: tavaly nyáron kaptam meg a tökéletes társamat ballagásra...Marilyn egy csodanyuszi volt, olyan volt, mint az én kék szőrös kiegészítőm, elég erős egyénisége volt mondjuk, de épp ezért szerettem a kis harcinyuszit...Aztán most nyáron háromnegyed órára egyedül hagytam, és mire kimentem már elpusztult (hát ez elég lebutított verziója a dolgoknak), akkor a hőgutára fogtuk...VISZONT azóta kiderült, hogy a kereskedelmi forgalomban lévő MÉZES MAGVAS RÁGCSÁLÓ CSEMEGÉK (nem fogok márkát írni, nem az én stílusom) nyulaknál nagyon gyakran okoznak bélleállást...és mivel a mi drága nyulunk magostól ette a cseresznyét (mert hülye volt...minden nyúl leeszi a gyümölcs húst, de nem Marilyn, ő kemény, neki a mag is kell), és kapott rágcsáló csemegét is (az összetétel alapján semmi ártalmasat nem találtam benne se előtte, se utóellenőrzésnél), valószínűleg az vitte el, és csak egy kis plusz volt a meleg...Aztán pár nappal később elmentünk egy tenyésztőhöz, másik kék nyúlért...Elhoztuk az akkor hét hetes Briant, aki egy igazán törékeny kis kékség volt...Ahogy telt az idő, nagyon hozzánk nőtt a kis nyomi, annak ellenére, hogy túltenyésztés miatt a comb- és medencecsontjának egy része szivacsos maradt, a gerince iszonyatosan nézett ki, és úgy nagyjából minden testrésze rossz irányba állt...Szóval volt egy kis szeretetéhes mutánsunk, aki folyamatosan bújt, kíváncsiskodott, murrogott, és ha már meglátott minket is dorombolni kezdett, helyezkedett, hogy simogassuk, és imádta, ha foglalkoznak vele - volt, hogy úgy aludt el, hogy mellé tettem a karomat, ő meg hozzásimult...Aztán kevesebb, mint két hónap után teljesen váratlanul (egy életvidám, jó étvágyú nyusziról volt szó) elpusztult ő is...Éjszaka még dorombolt, bújt és evett, másnap reggel már mereven feküdt...Ritka az ilyen hálás jószág, a nyár nem szaporítós hónap, és ettől a tenyésztőtől több nyulat nem akartam, ezért felvettem a kapcsolatot Líviával megint (Kazynyuszi), hogy nem sürgős, de milyen nyulai vannak? Szóval lefoglaltam egy kékderes nyuszit (nem elfogadott színváltozat, de hím volt, és ez állt legközelebb a kékhez, ami még mindig a legkülönlegesebb nyúl szín)...Aztán most pénteken (hozzátenném, hogy Brian Békéscsaba mellől jött, Marilyn és ez Törökbálintról, én meg miskolci vagyok - csak úgy földrajzilag lőjétek be a dolgokat) mentünk a Városba és megbeszéltük, hogy kitérőt teszünk arra fele is...
Volt egy kisebb vita, hogy hány nyúl jöjjön velünk, végül sikerült az előre lebeszéltet elhoznunk...Hatalmas pozitív csalódás volt...Ez a nyúl egy fenevad...Nagyon hasonlít Marilynre, bár kevésbé harcias, eléggé eleven...próbált menekülni, rongálta a berendezést, és alig tudtuk levadászni (elbújt a zsákok mögé xD)...Egyébként egy iszonyatosan kíváncsi nyuszika, mindent megszagol, folyamatosan két lábon áll, és nyújtózik, és nagyon mozgékony is - ami elég fura, ugyanis az előző nyulunk egyáltalán nem mozgott, amikor mégis, akkor maximum vonszolta/vonszolni próbálta magát, és csak a nyakát nyújtogatta...És mindemellé egy fenevad is...Konkrétan minden találkozásnál kísérletet tesz a család megevésére, először kóstolgat, aztán elég erősen harap - egyébként nagyon éles kis fogacskái vannak. Elvileg a bak nyuszik békésebbek, ha ez a fenevad békés, az megmagyarázza Marilyn agresszióját, aki egyébként ahogy idősödött egy igazi kezesbáránnyá vált már, dorombolt, tartotta magát, hogy simogassuk, várt minket...Szóval lényegében egy megszelidült és egy alapjáraton bújós nyuszi után kaptunk egy emberevőt...Én meg kezdhetem megint a szobatisztaság dolgot, és a harcot takarításnál (Brian sose támadta meg a seprűt, ez viszont nekem jön, ha meglátja a kezemben - szerintem ugyanazok a felmenői, mint Marilynnek voltak xD).

Összességében nagyon kíváncsi leszek, hogy hogy fogja bírni, ez kereken a 10. nyulam, örülnék, hogyha sikerülne mellettünk megöregedni, és egy hatalmas buta fejű vénemberként várna minket minden nap...Illetve arra is kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz - első körben egy fenevad, de biztos fog alakulni, kíváncsi vagyok mennyire gyorsan fog megszokni minket, mennyire fog "lenyugodni", és hogy hány ujjam marad a kamaszkora végére...
Egyébként a környezetünk elég szkeptikusan áll a témához, volt aki szerint eléggé megkeményedtünk már, hogy két havonta ássuk el a nyulakat, és újat veszünk mégis...De ezzel nagyon jók a megérzéseim...eleve...tud mozogni, és két hónapig életben tudtunk tartani egy mozgásképtelen jószágot is...Marilynen megtanultuk, hogy bolti rágcsát nem adunk neki...melegre és hidegre pedig nagyon hasznos tanácsokat kaptunk, úgy érzem nem lesz gond...
Másik ismerősöm - miután túllendült a minek nyúl, úgysincs időnk rá (ami amúgy igaz, szüleim dolgoznak, én meg teljesen el vagyok havazva, alig van szabadidőm) - megkérdezte, hogy tudjuk-e hogy vannak színes nyulak is? Igen...Viszont ez meg a fekete nőstény tetszett a felajánlott nyulakból, és mivel a fekete elfogadott szín, a kékderes nem, úgy gondoltam a vacsorajelöltet hozom el...amúgy is ez a hím, a csoda nőstény nyulamat (Marilynt) meg nem tudná egy nyúl se lekörözni...

Szóóóóval ismét bővült a család, az új célom a több mint egy év (Marilyn a rekorderem 11 hónappal), és most, hogy megírtam a bejegyzést, le is megyek megetetni magammal (nem mintha nem lenne egy csomó más dolgom, de nem sok kedvem van hozzájuk - plusz a bejegyzésre is úgyis ment el idő, nehogy már a szőrgombócra ne legyen). :D

Kellemes vasárnapot, jó pihenést! :)

6 megjegyzés:

  1. Tüneményes kis nyuszi, remélem sokáig fog boldogítani titeket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is bízunk benne...két havonta állatot ásni nem túl szórakoztató. :/
      Viszont nyúlszerűen néz ki, tud mozogni, innentől nagy bajok nem lehetnek! :)

      Törlés
  2. Nagyon kis aranyos. Remélem, sokáig megmarad. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az, az...ez az álca...de valójában egy emberevő fenevad. :D
      Viszont imádnivaló, olyan kis kedvesen rágja szét az embereket, hogy nem lehet rá haragudni! :)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Óh..és ti még nem is láttátok két lábon - pedig az ideje nagy részét úgy tölti, hogy nyújtózkodik, hogy mit tud szétrágni...:)

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)