2016. augusztus 14., vasárnap

Színvédő samponok

Sziasztok!

Rengeteg hajszínt próbáltam már, voltam szőke (természetesebb illetve csaknem fehér is), fekete, vörös (narancsosabb, pirosasabb, padlizsán, ciklámen, nagyon mély lila, ami szinte fekete volt, egészen rózsaszínes árnyalat), nem beszélve a hajszínezőkről (most éppen zöld és piros hajam van, a zöldről hamarosan tudok írni is, a piros teljesen új tapasztalat)...
Tapasztalataim szerint a vörös a létező legproblémásabb szín...Vagyis tudom, a szőke is be tud sárgulni/zöldülni, de megfelelő hajfestékkel, és hamvasítással (amire külön termékek készülnek egyébként, ha jól megválasztjuk, akkor igazán szuper eredményt érhetünk el, máskülönben úgy nézhetünk ki, mint aki megőszült), viszont nincs rosszabb, mint a vöröset vörösen tartani...
Elég makacs hajam van, mindent ledob (a legelső fekete festésem például egyben kikopott a hajamból, hiába volt hajfesték), és a vörössel szemben is elég ellenálló volt...a legnagyobb problémám az volt, hogy néhány mosás után teljesen kifakult a szín, és nem volt az a szép fényes vörös már, mint hajfestés után...szóval elég sok színvédő sampont kipróbáltam...
...de hát az élet nem olyan egyszerű, hogy veszünk egy színvédő sampont, ami nem roncsolja a hajfestékünket annyira, mint a normál sampon...Mivel a hajfestékek szárítanak, a legtöbb színvédő extra hidratáló, és nagyon zsírosít...az én hajam magától is iszonyatosan zsírosodik (két-három naponta mosok hajat, de a harmadik nap mindig "nem megyek már utcára /száraz sampon nélkül/", szóval legyen a két naponta mosok hajat...Próbáltam ritkábban, ha nem kell kimennem, mindig halogatom a hajmosást, de ahelyett, hogy a hajam átállna az új rendszerre, két nap után ugyanolyan koszos hatású, mintha hetek óta nem látott volna vizet és sampont...
Szóval a küldetésem az volt, hogy leljek egy sampont, ami kíméli a hajfestékemet, csodálatos fényű vörös maradok, és nem zsírosít...
Összesen öt különböző színvédő sampont próbáltam (eddig, most van egy bontatlan Yves Rocher a szekrényemben, ami várja, hogy elhasználjam a két használatban lévőt még), és most ezekről szeretnék pár gondolatot írni...illetve összehasonlítgatni őket...Nagyon régóta készülök erre a bejegyzésre (még vörös korom óta, és hát...az nem most volt...), de most végre itt van...:D

Garnier fructis
Ez volt a legelső termék, amit a legelső hajfestésemtől rengetegszer használtam, természetesen nem egyhuzamban, hogy ne szokja meg teljesen a hajam...
Illat: Finom gyümölcsös, friss, nem tolakodó, de ha egyhuzamban több tubust használsz belőle, akkor kimondottan bosszantóvá válik...
Állag: Ragacsos...Vagyis szépen habzik, viszont akármennyi ideig öblítettem, folyamatosan úgy éreztem, mintha még sampon lenne a fejemen...
Hatékonyság: Igazából nem mondanám kiemelkedőnek, elég rendesen kopott a hajam mellette, de lehet nélküle még gyorsabban megváltam volna a színtől...Mindenesetre nem tűnt úgy, mintha "óvná" a hajszínemet.
Tisztaság: Ragacsosságának köszönhetően, amint kiléptem a zuhany alól, legszívesebben mentem volna vissza hajat mosni, ugyanis nagyon zsíros érzetű volt még aznap a hajam, és néha már másnapra elértem a "nem tudom, mi az a hajmosás" zsírossági szintet...Anyát idézve úgy néztem ki, mintha egy boci lenyalta volna a hajamat...
Táplálás: Az ember azt gondolná, hogy ennyi zsíros-ragacsos termék alatt legalább a hajam hidratált maradt...De nem...az az igazság, hogy tökéletesen rommá volt törve a hajam...
Összességében: Nem...tudom, hogy azt mondtam, hogy szeretem, írtam itt is...De amióta próbáltam más termékeket, és tudom, hogy úgyis lehet...egyszerűen ez nem jó...Nem szeretem egyáltalán, nem fogom újravenni se többet...

L'oréal elseve
Ebből is elég sokat elhasználtam, anya mindig ilyet vett, és ha elfogyott a samponom, mindig az övét használtam.
Illat: A fructis játékos gyümölcs illata után kimondottan komoly, öreges, de kellemes és megunhatatlan illatként jellemeztem volna, viszont úgy tűnik, hozzá öregedtem, mert már nem zavar, ha egy samponnak nincs gyümölcs illata...amikor 15-16 éves voltam, illat alapján nem választottam volna ezt (és nem is választottam).
Állag: Sokkal könnyedebb, mint az előzőé, szépen kimosható, nem ragad bele a hajba, nagyon kellemes vele a hajmosás.
Hatékonyság: Igazából egész szépen megőrizte a színemet, bármilyen színű is voltam, élettel telibbnek, frissebbnek tűnt vele, még akkor is, mikor már látszott a lenövésem...
Tisztaság: Három naponta kellett vele hajat mosnom, nem zsírosított, nem nehezítette el a hajamat.
Táplálás: Puha haj, zsíros érzet nélkül...Nagyon hidratáltnak éreztem mindig a hajamat, nem volt száraz, és nem volt nehéz, nagyon kellemes termék volt.
Összességében: Én szerettem, elég valószínűnek tartom, hogy újra fogom még venni, mert minden hajszínemmel megbirkózott, és nagyon kellemes használni, minden szempontból.

Balea vörös és fekete hajra
Pont vörös és fekete voltam, és már nagyon magam alatt, hogy a vörösömmel mit kezdhetnék, mikor megtaláltam ezt a sampont...Bár a többi ára se rossz, ez kimondottan olcsó volt, így próba-szerencse alapon megvettem.
Illat: Azt hiszem semlegesnek nevezném...Nem tudom meghatározni, hogy milyen illata volt, olyan sampon illata volt...Nem tolakodó, nem zavaró, de elég jellegtelen...
Állag: Nagyon könnyed volt, és híg: a tubusnak köszönhetően néha megcsúszott a kezem, és túl nagy adag folyt a tenyerembe...
Hatékonyság: Nem tudom, milyen varázslatot rejtettek ebbe a termékbe, de hogy ennél szebb vörös-fekete hajam soha nem volt, az biztos...Még a következő festésnél (oké, nagyjából három hetente festésre szorultam, gyorsan nő a hajam) is úgy nézett ki a hajam, mintha frissen lett volna festve...
Tisztaság: Szintén három naponta elég volt vele hajat mosnom, nagyon friss volt utána a hajam, nem volt nehézkes, nem szállt, pont jó állagúvá tette. 
Táplálás: Ez...semmi kiemelkedő...vagyis nem volt száraz a hajam, de nem különösebben éreztem úgy, hogy hidratálna...Ha épp száraz időszakom volt, ugyanolyan száraz maradt a hajam, ha épp ápolt időszakom volt, akkor meg nem szárította ki...
Összességében: A vörös haj megmentője ez a termék, de inkább csak azoknak javasolnám, akik nem vágynak extra hidratálásra a festett hajukra...

Palmolive
Na ennek a létezéséről se tudtam...De gránátalmás, és színvédő, szóval úgy gondoltam egy próbát megér...
Illat: Isteni gránátalma illat, nem szorul bővebb magyarázatra.
Állag: Jól használható, szépen habzik, nem ragad.
Hatékonyság: Egész szépen megtartotta a színt a következő hajfestésig, de azért látszott rajta, hogy már kopott belőle.
Tisztaság: Négy naponta kellett hajat mosnom, az első három napban nagyon szép, friss volt az összhatás, utolsó napra azért már látszódott, hogy nem tegnap mostam hajat, de még igazából az is teljesen vállalható volt emberek közé.
Táplálás: Szárít...nagyon szárít...iszonyatosan szárít...És igazából én ezt nem tudom negatívként említeni, ugyanis hiába szárít, nem rongálósan szárít, hanem csak annyira, hogy megússzam a két naponta hajmosást...Semmiféle kárt nem láttam a hajamon, nem szállt, csak száraz volt, nem puha...
Összességében: Jó színvédelem, jó illat, és én még a szárítást is elnézem neki...Viszont ha valaki nem szereti, ha egy sampon szárít, akkor kerülje el...

AVON naturals
Mikor újdonság volt, akkor rendeltem meg, ugyanis a másik hajápoló vonaluk nagyon unszimpatikus volt - nem ez az egyetlen színvédő az avontól, viszont iszonyodtam a gondolattól, hogy a fejemre tegyem azt a terméket...igazából...a mai napig nem használnám...
Illat: Isteni gránátalma.
Állag: Kicsit nehézkesebb volt felkenésnél, kevésbé habzott, de lemosásnál nagyon könnyen kijött mind.
Hatékonyság: Nagyon szépen megtartotta a színt, bár újrafestésnél itt is látszott a kopás már.
Tisztaság: A két-három napos hajmosási rutint két napra szűkítette, ami esetemben a "kicsit zsírosít" kategória, de egészen frissnek éreztem a hajamat első nap még, nem tapadt a fejemre, szóval igazából nem volt zavaró.
Táplálás: Egészen jól táplált, erős volt a hajam, nem hullott mellette, és nem volt szöszös...
Összességében: Szerettem, de nem venném újra, igyekszem minél inkább csökkenteni a hajmosások számát, és ez a termék nem segít benne...

Összesítés/sorrend:
Itt pedig a különböző kategóriákban fogom a legjobbtól a legrosszabbig felsorolni őket. A legjobb öt pontot kap, a legrosszabb egyet, és ezek alapján a számok alapján fogok egy összesített sorrendet állítani, illetve utána a saját, pontok nélküli kedvelési sorrendemet felállítani.
Illat:
Avon naturals és Palmolive (elfogult vagyok, a gránátalma a kedvenc gyümölcsöm)
Garnier fructis
L'oréal elseve
Balea

Állag:
L'oréal elseve
Balea
Palmolive
Avon naturals
Garnier fructis

Hatékonyság:
Balea
L'oréal elseve
Palmolive
Avon naturals
Garnier fructis

Tisztaság:
Palmolive
L'oréal elseve
Balea
Avon naturals
Garnier frutis

Táplálás:
Avon naturals
L'oréal elseve
Balea
Garnier Fructis
Palmolive

Összesített:
L'oréal elseve (19)
Palmolive (17)
Avon naturals és Balea (16)
Garnier fructis (8)

Saját sorrend:
L'oréal elseve
Palmolive és Balea
Avon naturals
Garnier fructis

Ti milyen színvédő termékeket próbáltatok? Melyeket használtátok ezek közül, és mik voltak azok, amik beváltak? Ti mit változtatnátok a sorrendemen? :)

További kellemes vasárnapot, jó pihenést! :)

2 megjegyzés:

  1. Ugye, én nemrég lettem piros. Ami most három-négy hajmosás és napozás után helyenként rózsaszínesedik, a másik felén viszont dobja le, a régi szín átviláglik rajta. Amikor régen fekete voltam, akkor Fructis-t használtam, de olyan korpás lettem tőle, mint a franc. Maradtam a H&S-nél, ami bevált a fejemre. Sőt, amikor vörös és szőke voltam, még balzsamot se használtam, mégis tartotta a színét. Most van színvédő balzsamom… tegnap gondolkodtam azon, miért lehet ragacsos érzésem…
    Igazság szerint, nem tudom, hogy ha újra festésre kerül a sor – majdnem azt írtam, sör -, és sötétebb vörös lesz, nem piros, akkor mi lesz.
    Mindenesetre, felüdítő hajat mosni… mintha gyilkoltam volna. :D
    A lényeg, amit akartam írni, hogy színvédő nélkül nekem tartósabbak a színek, mint velük. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A H&S nekem öli a hajam és a fejbőröm...szó szerint, viszketek tőle, és teljesen kiszárad a fejbőröm és a hajam is hullik...:/

      Amúgy igen, a vörös már csak ilyen...az első pár festésnél nekem is szökdösött folyamatosan - oké utána is kopott, de azért nem volt annyira vészes már, de nekem eleve nagyon sötét hajam van. :D
      A leszőkített hajamat a legutóbbi piros hajfestésem (igazi hajfestékkel) viszont pinkre fogta be...szóval, ahhoz képest jól is jártál, ha csak kopni kopik rózsaszínre.:D

      (Ma meg ma lesz az első hajmosásom a piros hajszínezőmmel, ami a doboz alapján végig fog nedvesen...kíváncsi vagyok mennyi marad meg a hajamon belőle. :O)

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)