2016. január 12., kedd

Gorillaz TOP3

Sziasztok! :)

Az év első zenés posztjaként ismét tanúbizonyosságot teszek borrrrrrzasztó zenei ízlésemről...:D
(De előtte egy sorban megemlékeznék arról, hogy ma volt az első vizsgám...ujjakat keresztbe...kellene az a kettes...)

Damon Albarn hozta létre nekünk a világ első virtuális bandáját (1998-ban) egy képregénykészítővel, akinek a neve most nem jut eszembe. D. A. nevét csak azért említem, mert ő a Blur nevezetű formáció frontembere is (amit ha más miatt nem is, a Song 2 miatt mindenki ismer szerintem...wooohooo), egyébként iszonyatosan sokoldalú, tehetséges zenész: az éneklés mellett a gitár, basszusgitár, zongora, melodika, furulya, hegedű, szintetizátor és vibrafon se fog ki rajta...A Gorillaz zenekar stílusa a hip-hop/alternatív rock környékén helyeződik el nagyjából, ebben őszintén nem vagyok biztos, a mai világban zenei stílust meghatározni nem egyszerű...
Igazából, ha meg kéne indokolnom, miért szeretem a zenekart, nem tudnám...egy kis elvont lecsapódása van a legtöbb számuknak, a szövegek többféleképpen is értelmezhetőek, és kellőképp depresszívek pont ott, ahol annak kell lenniük, és mégis pozitív érzéssel tölt el a hallgatásuk...szóval...Haverom nemes egyszerűséggel lebetegezte az egész bandát, és engem, hogy én még élvezem is...xD
Akárhogy is, következzék a három kedvenc Gorillaz számom! :D

1. Feel Good INC
Ez a maga pozitív üzenetével is valamiért mindig kicsit elszomorít, és kicsit boldoggá tesz, és kicsit megnevettet...Van benne valami bugyuta, valami komoly, valami...valami...valami valami...Valamiért úgy érzem, hogy keserűség, öngyőzködés is van benne, bár nem hinném, hogy ez lenne a meghatározó vonulata - számomra se ez, csak most újra hallgatva teljesen olyan hangsúlyt kapott...

2. Clint Eastwood
No már most...blogger vallomások: nem igazán vagyok rajongója C. E. munkásságának...Egy nagyon sokoldalú zeneszerző, énekes, filmrendező, producer, színész, de valamiért nekem...nem...nem tudom, nem megy...Viszont a dal magával ragadott, mind a szöveg, mind a hangulat, szóval ötletem nincs hogy lehetne párhuzamot vonni a kettő között, lehet csak nem figyeltem eléggé...(bár a klip megoldásai emlékeztetnek bizonyos filmes húzásokra, szóval lehet csak nem néztem elég C. E. filmet?...vagy az adott filmeket nem néztem elég figyelmesen...)

3. Dare
Ez a zene több érzést is kihoz belőlem egyszerre...Egyrészt, tisztára úgy érzem, mintha Muse-t hallgatnék (nem szeretem egyébként azt a zenekart xD), másrészt, mintha be lennék tépve, harmadrészt, mintha ott lennék egymagam...Valahol...egy nagy fejben például, vagy éppenséggel SEHOL, a semmi közepén - kicsit olyan Mátrixos dolog (blogger vallomások: sose láttam végig egyik Mátrix filmet se...egyszer pótolni akarom)....érzésekről beszélek, nem szövegértelmezésről...aa klipben viszont Noodle mozgása megér egy kattintást - azt a verziót nem tudtam illeszteni, a blogger nem támogatta...

Na szóval...ők lennének az én kedvenc számaim...nem azért, mert zeneileg annyira ott vannak, sokkal inkább a hangulat, a szöveg, az EGÉSZ kell nekem, amit ők adnak...:)

Ti hogy álltok a gorillákhoz?:D

2 megjegyzés:

  1. Tinikoromban nagyon szerettem őket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mostanában kezdtem (újra) értékelni őket...kiskamasz koromban - nagyjából akkor kezdtek elő koncertezésbe, minden tele volt velük - és meghallgattam egy számukat, és ki nem állhattam... Aztán rájöttem, közvetítenek valamit számomra is, és megeri túl lépni a zenei megoldásokon...pedig utólag nézve azokban is sok érdekes és remek mozzanatot találtam... Vénségemre megy el az eszem... :D

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)