2015. október 30., péntek

TOP3 "horrorbanda"

Sziasztok! :)

Nem tudom ki mennyire jártas a témában, de a horror nem csak könyvekben és filmekben létezik, hanem zenei műfajként...pontosabban egy-egy másik zenei műfajnak a jelzőjeként...Úgy gondoltam így a Halloween közeledtével a három kedvenc "horrorbandámtól" hozok egy-egy számot (igazából a számok kiválasztása elég nehéz volt, de erre majd kitérek).
A horrort a zenei műfajban ne keverjük össze se a black metállal, se semmi egyéb sátánhoz vonatkozó zenével, esetleg furán sminkelt zenészekkel/énekesekkel (Marilyn Manson pl a színpadi performanszai alatt tényleg úgy néz ki, mintha Halloweenezne, de műfajilag nem a horror kategóriába esik akkor se).

1. Misfits
Az első választásom ide elég egyértelmű volt, ugyanis ez a banda nem csak a kedvenc horrorbandám, hanem igazából a kedvenc külföldi bandám (összesítettben)...1977-ben alakultak, aztán pár évvel később volt egy nagyjából egy évtizedes kihagyásuk, miután az alapító tag kilépett a bandából (és új bandát alapított: Samhain majd Danzig), azóta úgy tudom még mindig aktívak, bár több énekes váltáson átestek...Eredetileg punk-rock bandaként indultak, de a horror filmes témáik miatt (ki ne ismerné a logójukat pl...de azért valljuk be, abban az időszakban a koponyává sminkelt férfiak elég nagy port tudtak kavarni - sőt ha őszinték akarunk lenni, még a mai világban is kiakadnak néha az emberek az ilyen színpadi sminkeken, a szövegekről nem is beszélve) a horror punk (mint műfaj) megalapítójaként is számon tartják őket...Érdekessége a bandának, hogy egy ideig "Zoltán Téglás, amerikai énekes, szövegíró" is a banda tagja volt - magyar gyökerekkel, igen, a Ramones-ban is volt magyar vonatkozás, és itt is...:)
Innen volt a legnehezebb dalt választanom talán, ugyanis a sok különböző énekes több különböző korszakra osztotta a banda életét...nem voltak annyira mások ezek a korszakok, de ha valaki nagyon szeret egy zenekart, akkor az énekes, hang, és hangulat változások is elég feltűnőek...Végül arra jutottam, hogy stílszerűen az ünnephez illő dalt választom ki a sok remekmű közül (bár ha őszinte akarok lenni, nem ez a legnagyobb kedvencem tőlük, de szívem szerint vagy 20-30 számot belinkelnék - minimum - kedvenc címszóval).


2. Murderdolls
A második helyet Joey Jordison (ex-Slipknot, Scar the Martyr) bandája érdemli ki...ugyanis...Joey a világ legfantasztikusabb zenésze, gitározik, énekel (imádom a hangját), dobol, remixel (Mansonnal is dolgozott), és tele van energiával, és amibe ő belekezd, az biztosan aranyat ér...Szóval ő a kedvenc zenészem, így elég egyértelmű volt, hogy a kedvenc bandám után ő és a horror punk formációja kapja a második helyet...Innen se volt könnyű választanom, ugyanis az összes lemezüket rongyosra hallgattam (haha, milyen jól megmaradt ez a kifejezés, de igazából tényleg annyira sokszor hallottam az összeset, hogy már felismerem témáról, hogy melyikről van szó...xD), és igazából innen se tudok kedvencet választani...vagyis...épp ez az, hogy innen is sok kedvencem van...Bár a White Wedding feldolgozásuk is megér egy megtekintést - meg az összes számuk - úgy gondoltam, hogy most egy hangulatilag idepasszoló című számot fogok tőlük mutatni! :)

3. Snow White's Poison Bite
Ők egy finn "post-hardcore" banda, szóval amikor először megláttam egy produkciójuknak csak a képét eléggé húztam a számat, és nem voltam hajlandó megnyitni...Egyébként bár sokkal "visszafogottabb" a stílusuk - külsőt tekintve - mint a fentebb említetteknek, és tényleg elég erősen érződik a hardcore hatás, gondolom a témaválasztásaik miatt érdemelték ki a nagyérdeműtől a "horrorrock" műfaji megjelölést...Az első nem épp kellemes "találkozásunk" (ha találkozásnak lehet azt nevezni, hogy nem vagyok hajlandó megnyitni se a videójukat xD) után nem sokkal leltem egy számot tőlük, amiben Michale Graves is közreműködött...na már most...M. G. az egyik kedvenc énekesem a Misfits-történetből...Annyira...jó volt...Ezt nem tudom másképp fogalmazni, a sok énekes közül valahogy ő volt a legkellemesebb? Relatíve jól nézett ki (na jó, jól nézett ki xD), és nagyon kellemes hangja volt...vagyis tényleg...olyan varázslatos hangja volt...nem karakteres, nem erős, nem különleges, de élmény volt hallgatni...engem kb elvarázsolt, ha olyan számukat hallgattam, amit ő énekelt, akkor az szó szerint olyan volt, mintha egy másik dimenzióba csöppentem volna (ahonnan nem akartam visszatérni - egyik legszebb példa talán a Dig up her bones című nótája a Misfitsnek, amitől MINDIG megborzongok...de neki köszönhetünk más klasszikusokat is, úgymint a Scream, American psycho vagy a Shining - a teljesség igénye nélkül :)). Szóval amikor megláttam, hogy ő dolgozott együtt Jeremy Thirteenth "művészúrral" (SWPB alapító énekes-gitáros), akkor döntöttem el, hogy meg kéne ismerni a bandát...M. G. bizonyítottan JÓ ízléssel rendelkezett, és ha béna is a banda, az ő hangja tuti megmenti a dalt...éés így történt...azután a szám után mégis belenéztem a korábban felajánlott, elvből odébb lökött dalba is, és megfogott...Jeremy hangja eléggé...fura...nem jó értelemben, a hörgés-scream technikája meg csapni való, a szövegek viszont tökéletesen illeszkednek a horror vonulathoz, és végülis egész cuki...xD
Viccet félretéve M. G. kezdőlökete után megismertem néhány számukat, és igazi "WOW" hatás ért...Szóval így emelkedett a harmadik helyig ez a banda...báár több jó számuk van nekik is, és amit most mutatok az elég kis...hát...enyhe számocska lesz (ha valakit érdekel a banda vadabb oldala, ajánlom figyelmébe a We all know the wedding's over címűt), de ennek a számnak köszönhetően kedveltem meg őket - vagy egyáltalán nyitottam feléjük - szóval most őt gondoltam ebbe a posztba! :)

Hát ezzel a kis hangulatcsináló poszttal buzdítanék mindenkit a Halloween-re...:)

Ti hogy álltok a "horrorbandákkal"? :))
Kellemes napot mindenkinek! :)

Videók forrása a Youtube.

2 megjegyzés:

  1. Jó, most Murderdolls fog menni egész nap. XD
    Szeretem őket, mármint a "horrorbandákat", viszont, annyi műfaj van már, hogy alig bírom őket megkülönböztetni egymástól. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ugye, hogy ugye! :D

      Egyébként igen, a sok alfaj nem teszi könnyűvé a zenék meghatározását, ráadásul a horror, mint műfaj zenében nem is teljesen hivatalos...vagy legalábbis nem úgy, mint a nyomtatott irodalomban vagy a filmeknél.:)

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)