2015. augusztus 18., kedd

Klasszikus könyv TAG

Sziasztok! :)
Mára egy kihívással készültem, ami jó ideje porosodik már a vázlataim között...:D
Hogy még több személyességet vigyek a posztba: napok óta iszonyatosan fáj a fogam, alig bírok tőle aludni is, szóval lehet picit szét fog csúszni a poszt, de igyekszem összeszedett lenni! :)

Egy felkapott klasszikus, amit nem kedveltél
Több is van...igazából...sok is...Magyarokat nézve Bánk bán az, amit én leginkább ki nem állhattam, de mindenki el volt halva, hogy az mennyire zseniális - elkezdtem olvasni...három oldal után közöltem, hogy nincs az a pénz, amiért én ezt végig szenvedem...Világirodalmat tekintve Shakespeare összes, de egyet kiemelve Rómeó és Júlia...kevés olyan mű van, ami annyira irritált, mint ez...egyszerűen minden bosszantott...eleve nem kedvelem Shakespeare-t, de ez a műve ez mindnél rosszabb...a nem kedveltem enyhe kifejezés...UTÁLTAM...ritkán utálok könyvet, de ez borzasztó volt minden szempontból...

A kedvenc időszakod, amiről olvastál
Ezt igazából nem egészen sikerült értelmeznem, hogy most konkrétan az időszakról olvastam, vagy hogy gondolja...De egyértelműen az 1800-as évek vége és az 1900-as évek első fele ez...A nagy kedvenceim is innen származnak, és irodalmilag, filmtörténetileg, és művészeteket (illetve történelmet xD) tekintve is ez a legérdekesebb korszak szerintem...ebből következik, hogy utána is néztem ennek a korszaknak...:)

A kedvenc tündérmeséd
A világ legegyértelműbb kérdése: Orwell Állatfarm...
A hivatalos megnevezése a könyvnek "tündérmese"...igazából az egyik kedvenc könyvem is ez, és bár szerintem nem fedi a valóságot ez a meghatározás, más tündérmeséket nem is olvastam (Csongor és Tündét se -> mehetne az első kérdéshez is xD).

Az a klasszikus, amit kínos, hogy nem olvastál
Őszintén szólva nincs ilyen...Ha valamit ÉN nem olvasok el, az azért van, mert nem érdekel...És ha nem érdekel, akkor nem érzem kínosnak...Valaki szerint gáz, hogy nem olvastam el egy könyvet, ami "klasszikus", és zavarja őt? Egészségére, zavarja helyettem is - vagy foglalkozzon a saját dolgával - én nem fogom azért rosszul érezni magam, mert megkíméltem magam egy borzasztó olvasmánytól...
Viszont, ha a kérdést úgy értelmezzük, hogy mi az a klasszikus, amit el szeretnél olvasni, de még nem volt rá lehetőséged, és zavar, akkor Orwell 1984...Nagyon régóta szeretném megszerezni és elolvasni, de valahogy sose jött ki úgy a lépés...illetve időm sincs túl sok...de a Száll a kakukk a fészkére is érdekelne...Viszont ezek olyan művek, amik miatt szerintem senki nem fog furán nézni, hogy nem olvastam őket (illetve legjobb barátom lehet, ő szereti az ilyeneket...:D), szóval ezek miatt se érzem kínosan magam...

Top 5 klasszikus, amit el szeretnél olvasni
Na hát akkor kezdjük is:

  1. Orwell ~ 1984
  2. Ken Kesey ~ Száll a kakukk a fészkére
  3. Anthony Burgess ~ Gépnarancs (ez legalább már nálam van...:D)
  4. Bram Stoker ~ Drakula (nagyon le vagyok maradva)
  5. H. P. Lovecraft ~ összes műve magyarul (angolul olvasgattam csak őket, kíváncsi vagyok a fordításra...bár szerintem nálunk a horror nagymester nem számít klasszikusnak...Amerika...így szeretlek...a legtöbb jó horror írót ti adtátok a világnak <3)
Kedvenc modern könyved/sorozatod, ami egy klasszikus alapján íródott
Ciki vagy sem, de szerintem nincs ilyenem...Nem igazán szeretem a "modern" dolgokat...illetve nem is tudom pontosan, mi számít modernnek...vagyis a kérdés mit ért modern helyett...plusz a mai világra jellemző, hogy mindent csak elront...xD

Kedvenc klasszikus adaptációd
Ez egy elgondolkodtató kérdés, mert nekem nagyon tetszett az is, amit Az ember tragédiájából (Madách Imre) Jankovics Marcell kihozott...De az Isten hozta, őrnagy úr! is nagyon tetszett - Örkény István Tóték című műve alapján készült - annyira, hogy utána el akartam olvasni a könyvet is...illetve el is fogom, szeretem a groteszket (és Örkény "egyperceseit" is), szóval amint időm lesz rá, várnak engem is Tóték...:D

Legkevésbé kedvelt klasszikus adaptációd
Hát itt mondhatnám Az egri csillagok (Gárdonyi Géza regénye alapján) című filmet, ami nagyon unalmasra sikeredett...esetleg a Bánk bánt - de az borzasztó volt színműnek is - vagy a Rómeó és Júlia legújabb változatát (az egyik pasinak rózsaszín haja volt...csak azért nem szaroztam le a filmet, mert eleve utáltam a "könyvet" is, szóval ha a film jó, akkor se jó...).
De igazából irodalmilag fogom megfogni a kérdést, és Szabó Magda Az ajtó című művének a film verzióját említeném...Nem volt rossz a film, csak rengeteg (érettségi és történet szempontjából is) fontos mozzanatot kihagytak belőle...Emelten érettségiztem, tétel volt, elolvastam a könyvet, de a filmet is megnéztem, mert Eilithnek nem volt kedve elolvasni...és egy csomó dolog kimaradt belőle...Egyszerűen ha csak a filmet látom, nem sikerül az érettségim - ironikus módon én húztam ezt a tételt, szóval nagyon jó, hogy el is olvastam...:D

Kedvelt klasszikus kiadásaid, amit mindenképp meg szeretnél szerezni
Hát...Lovecraft összes magyarul megjelent művén kívül nincsenek "kedveltjeim", amiket venni akarok, azokat azért, mert el szeretném olvasni őket, de igazából nem ismerem őket...és amit nem ismerek, azt nem is kedvelhetem...De tegyük ide az Amerikai pszicho nevezetű regényt is (már-már klasszikus na xD), és a Száll a kakukk a fészkére című művet is, ha már említettem, és akkor már jöhet az 1984 is...:)

Egy kevésbé felkapott klasszikus, amit mindenkinek ajánlanál
Hűha...Hát...nem szeretek könyveket ajánlgatni, nem hiszek a könyv ajánlásban...
De szerintem Poe-tól az Áruló szívet kéne inkább olvastatni a Morgue utcai kettős gyilkosságokról helyett, mert az sokkal jobban érthető, érdekesebb is - szerintem - és valamiért nem nagyon említik...értem, hogy az az első krimi szerűség, de írt jobb elbeszéléseket is azért...:D
Aztán Orwell Állatfarmja gyakran még csak nem is ajánlott...pedig az a mű elég sok figyelmet érdemelne szerintem...úgy rémlik nem is igazán tanultunk az íróról se...nem értem miért...

Mára ennyi lettem volna, ha tetszett nektek, töltsétek ki ti is - és ne felejtsétek el elküldeni nekem is, hogy megnézhessem, kíváncsi vagyok! :)
További szép napot mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)