2015. augusztus 2., vasárnap

Képregénymánia (?)

Sziasztok! :)

A mai posztban a nyomtatott szórakoztatóipar eme remek termékéről szeretnék írni...pontosabban az enyéimről...Mint láthattátok, az ecseteim ára bizony képregényekre ment el...Szóval gondoltam, hogy bár nem tartozik a blog semelyik részéhez igazán, írok róluk is - a könyv címkét csak "kínomban" tettem ide, mert olvasni kell, és egy posztért nem fogok külön címkét beírni, valószínűleg úgyse lesz több képregényem, plusz könyvként van kiadva ez is, mindegy.
A Simpson család képregényeihez fűzött viszonyomról már írtam...rövidített verzió: láttam, hogy Amerikában van, de nem hittem, hogy fordítják magyarra is...de igen...

Ezek a képregények konkrétan mindent kihagytak, amik a sorozatban szerepelnek...Bár mindenképp értékelendő, hogy teljesen új kalandok is vannak benne...Maga a képregény inkább gyerekeknek (vagy nagyon elvetemült gyűjtőknek...khmm...xD) való, szórakoztató, kellemes "olvasmány"...Néhol nem egészen színhű, és ezt nem értem igazából...hogy lehet az, hogy egyik oldalon még zöld Marge ruhája a következőn már narancssárga? Igazából ez nem von le a dolgok értékéből, csak sose értettem az ilyet, hogy hogy tudnak ilyen hirtelen elveszni a színek...mert ha az egészben, végig úgy lenne, azt mondanám: rendben, "átöltözött"...de kockáról kockára átváltozni?...
A magyar kiadásban egy-egy könyv négy "eredeti" képregényt foglal magában...A könyvek elején ajánló található, és egy kis bevezetés...
Az "eredeti" képregények egy "rendes" képregényt, egy "mini" képregényt (pár oldalas), egy foglalkoztató/feladatos/játékos/"rendelős reklámos" (az eredeti sorozatra építve pl a Kwik-e-mart-ot ajánlja) oldalt foglalnak magukba...
A magyar kiadáson belül az eredeti, angol nyelvű borítók is szerepelnek benne, utána következnek a "magyar borítók" (amik igazából a képregény első kockáját jelentik, kinagyítva, a címmel rajta), aztán pedig a képregények...
A tartalom jegyzékből kiderül, hogy mely történetek kaptak helyet egy-egy adott fejezetben...
Ami külön tetszik, hogy tematikus hátterek vannak benne, egy-egy kötetben végig ugyanarra a sémára épülve, csak az alapszínt változtatva...

Bár nem hiszem, hogy ez sokat fog mondani, de az első kötet (Képregénykavalkád - fekete borítós) az első négy számot tartalmazza; a második kötet (Rivaldafény - piros borítós) a 6-7-8-9 képregényeket, az (egyelőre) utolsó (Simpsorama - kék borítós) a 11-12-13-14 képregényeket tartalmazza...Igazából ez a rövidített verziója a hátlapon található leírásnak, csak ott nyilván reklámozzák is a terméket, én meg kiemeltem a lényeget...

Összességében, aki szereti a képregényeket, vagy a Simpson családot, vagy szeretné megismertetni a sárga emberkék minden napjait a gyerekeivel/fiatalabb ismerőseikkel, és túl durvának találják a sorozatot (nem kell aggódni, gyerekként, a társadalomkritika nem megy át, viszont a horror részek, illetve mikor Homer véletlenül kiszögeli magát, az lehet durva), vagy csak laza kikapcsolódásra vágyik, azoknak előszeretettel ajánlom! :)
Én nem bántam meg, hogy megvetettem őket, ugyanis érettségi közben (iiiigen...egyszerűen az emelt után nem bírtam már rávenni magamat a töri tanulásra, pedig úgy indultam, hogy tanulni fogok...xD) nagyon kikapcsolt, szórakoztató volt, és bár a képregény továbbra se igazán az én műfajom, nagyon élveztem...:D
Ha kiadnak még több részt, én biztosan beszerzem - bár a teljes ára 2480 forint, amit elég drágának tartok, de majd megvárom az akciót - és nagyon örülök, hogy ilyen oldalukról is megismerhettem őket...:)

Ti hogy álltok a képregényekkel? :)

2 megjegyzés:

  1. Szeretem a képregényeket. Egy időben faltam őket, az újságírós szakdolgozatom is a képregényekről szólt. Mostanában már alábbhagyott a lelkesedésem, persze, ha a kezembe kerül egy, azt nem lehet onnan kivenni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg tudom érteni...én is alig bírtam ki, hogy ne egy ültő helyemben olvassam végig az összeset (vagyis mindhármat...xD). Pedig ez még nem is olyan "érdekes" - vagyis az volt, de inkább összehasonlításként...:D

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)