2015. július 5., vasárnap

Book TAG

Sziasztok! :)
Előző elég depresszív posztomat enyhítendő, gondoltam előszedem a vázlataim közül ezt a jóval pozitívabb hangulatú bejegyzést, és még ma megosztom veletek ezt is! :)
Ezt a posztot valamikor még a Varázslatos hétköznapok nevezetű blogon találtam, és nagyon megtetszett, szóval gondoltam én is kitöltöm! :)


  1. Szoktál nassolni olvasás közben?
    Nem...igazából, még a gondolattól is rosszul vagyok, hogy összekoszoljam a könyveket...Inni szoktam, de a kaja ki van zárva...
    Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy többnyire az ágyban olvasok, és oda nem viszek kaját...
  2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
    Többnyire mentes ásványvizet szoktam inni - napközben is - de olvasás közben általában a napi gyógytea adagomat szoktam bevinni...:D
  3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
    DEHOGY!!! Összefirkálni egy könyvet?! Negyedikben ezért nem voltam példás magyarból, mert a Kincskereső kis ködmönt vettük, és a tanárnő jegyzeteltetett a könyvbe, én meg füzetbe írogattam...és az a tanárnő amúgy is utált, és mindent megtett, hogy rám uszítsa az osztályt (igen, ide lett az önbizalmam jelentős része, és az éles hangom - bár azt csak iskolából száműzöm xD), szóval ebbe is belekötött...
    Amikor érettségin bele kellett írni a nevemet az angol szótárba - mert ugye hátra kellett tenni - én már abba is belebetegedtem...nyelvvizsgán csak félre kellett tenni, nem hátra rakni...
  4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben?
    Könyvjelzőket szoktam használni, illetve vannak könyvek, amikben vannak prospektusok, na azokban azt szoktam beletenni...:)
  5. Mindig eljutsz a fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
    Egyik se...Ha nagyon nem bírom elolvasni a fejezet végéig, akkor a történet "végét" fogom meg - ugye a legtöbb könyvben apró csillagok/sorközök tagolják a történetet...
  6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
    Nem...és szerintem ilyen ember nincs...igazából én még a SZERINTEM szar regényeket is végig olvasom, ha könyvsorozat, akkor az összes tagját, de nem szeretek félbe hagyni semmit....és mindig az utolsó pillanatig reménykedek, hogy jobb lesz...általában nem szokott...
    A földrajz tankönyvemet viszont nem egyszer reptettem meg...Voltak szünetek, amikor azzal dobálóztam, illetve a műanyag fólia is leszakadt róla valahogy...nem is értem, hogy történhetett ilyesmi...
    ...ja de...ki nem állhattam (és azóta se) a földrajzot...de az nem regény...
  7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
    Szerencsére nem szoktam érthetetlen szavakkal találkozni...magyarra fordítani angolról tudok, és többnyire eredetileg angol nyelvű könyvek fordításait olvasom, így általában fel se tűnik, ha egy-egy kifejezés benne marad a szövegben, ugyanúgy értem, mintha teljesen magyar lenne...
    Ha olyan szó van benne, ami pl utal egy másik történetre, vagy idézet egy régi könyvből, vagy valami, akkor azt általában a lap alján megmagyarázzák...
    Ha egyszer találkoznék idegen szóval, amit nem is értek, fel is tűnik, és magyarázat sincs ott, valószínűleg megnézném...amikor eszembe jut, de sokkal valószínűbbnek tartom, hogy teljesen elfelejteném a szót is, meg megnézni is...
  8. Mit olvasol most?
    Igazából miKEt...nekem mindig szükségem van King könyvre (a hangulata miatt), és amellett szoktam mást olvasni...
    Szóval most éppen Stephen Kingtől a Ragyogást (nagyon lemaradtam vele az érettségi miatt); H. G. Wells Túlvilági utazását (mentségemre: ez novella gyűjtemény, és nem szeretem a sci-fit, szóval inkább csak szenvedek vele); Bram Stokertől A fehér féreg fészke című könyvet (hogy szokjam az író stílusát, de őszintén nem igazán rajongok érte...a könyv jó, a sztori tetszik, a tempóval nincs baj, csak bosszant a leírás...így gyakorlok a Drakulára); illetve néha olvasgatok E. A. Poe bácsi "Legjobb elbeszélései" című novella gyűjteményéből...
  9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
    Ha a képregény is könyvnek számít, akkor ezeket. (Simpson képregények)
    Ha csak a könyv számít könyvnek, akkor ezeket. (Poe bácsi novellái, elképesztően gyönyörű borítóval)
  10. Van kedvenc helyed vagy időpontod olvasásra?
    Csak este tudok olvasni, amikor már biztosan nem zavarják meg semmivel azt, hogy teljesen belemerüljek a könyvbe...
    Egyébként többnyire az ágyban, vagy a székemet széttúrva olvasok - a székem karfája és háttámlája is bánja ezt a rossz szokásom...xD
  11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
    Vannak történetek, amiket nem lehet elhúzni sorozatba, és megpróbálják...de vannak olyanok, amiket nem lehet egy könyvben kifejteni...
    Többnyire "önálló" könyveket olvasok, mert a sorozatoknál mindig van rajtam egy késztetés, hogy vegyem meg az összes részt, és elvből nem hagyok abba sorozatot (így kellett végig szenvednem az Alkonyat sagat is - meg lehet kövezni, de hányinger az a könyv számomra...amint megkapom a képeket Eilith-től leírom posztban is /nem szeretek netes képekkel dolgozni/)...Azt hiszem összesen három sorozatot olvasok/olvastam (Harry Potter - bár felnőtt fejjel kijelenthetem, hogy ha nem erőltetik rám kis koromban, nem olvasom el; Csitt, csitt - ezt még nem fejeztem be, az utolsó része nincs meg, de valahogy sajnálom rá a pénzt...mástól meg nem fogom elkérni, mert három rész megvan, kell az utolsó is; Bree Despain vérfarkasos sorozata, amiből mindhárom rész megvan, de nem bírom rávenni magamat az utolsóra...igen, én és a tinikönyvek...de egyébként ezt csak azért vettem meg, mert tetszett a borítója, és megnéztem neten, hogy csak három részes lesz...áldom az eszem érte...xD).
  12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
    Igazából lenne, de a környezetemben szinte senki se olvas, és furán néznek rám, hogy olvasásra pazarlom az időmet...nekik minek ajánlanám, úgyse értékelnék - sőt el se olvasnák...
    Akik meg szeretnek olvasni, azok olyan műfajokat olvasnak, amiket én ki nem állhatok...nekik szintén minek ajánljam, ha teljesen különbözik az ízlésünk?
    Persze ha megkérdeznek egy könyvről, hogy milyen volt, szívesen mesélek róla, illetve elmondom, hogy mennyire javaslom/nem javaslom, de többnyire itt írok a könyvekről, és ennyire kommunikálok csak a témában...xD
  13. Hogy rendszerezed a könyveidet?Egyszer tényleg lefényképezem nektek...xD
    A padláson vannak a mesekönyvek, amiket már nem használok...
    Egy polcon van egy kivételével az összes Európa kiadós könyvem - beleértve a diák könyvtárát, illetve az olyan könyvek, amiket teljesen "önszántamból" vettem (Poe könyvei, Wells, Stoker, Kipling).
    Alatta lévő polcon a könyvmolyképzős próbálkozásaim vannak - meglepően sok, ahhoz képest, hogy tőlük jó könyvet nem nagyon olvastam - illetve egy száz éves könyv, aminek nem leltem még helyet (vagy a dédim, vagy nagyapám nagyanyja írt bele, és nem akartam kidobni, de nem leltem helyet még neki), valamint a három képregényem...
    Egy másik polcon vannak az évkönyveim, Értelmező kéziszótár, Szinonima szótár, Idegen szavak és kifejezések szótára, Magyar szólások és közmondások könyve (ez egy szörnyen vastag könyv xD), és a büszkeségem: a díszkötétes Vörös és fekete...
    Aztán egy másik polcon (nem szóismétlés...áh...xD) a Helyesírási kézi szótáram, egy orosz-magyar illetve magyar-orosz szótár, egy angol-magyar és egy magyar-angol szótár, és végül egy német-magyar, magyar-német szótár...
    A könyves szekrény felső polcán ömlesztve vannak regények, vicces könyvek, szótárak, alatta tankönyvek, atlaszok és kották, a legalsó polcon néhány "túlélő" mesés könyv.
    Egy polcon vannak ilyen befűzős "könyvek" (Csodálatos állatvilág - mama mindig vette nekem), és az Alaptörvénykönyv.
    Felette lévő polcon az ismeretterjesztő könyveim vannak...A legkülönbözőbb sorozatokból összeszedve...
    Felette a polc elején kötelező és erősen ajánlott olvasmányok vannak, mellette félig kötelező olvasmányok (Micimackó, Kisherceg), mellette néhány Fiúk kizárva kötet és Pony clubról rám maradt könyvek (bár ezekből tényleg csak bár darab élte túl a takarítgatást...), aztán néhány Janikovszky, Bálint Ágnes (ugye ő írta a Frakkot is...konkrétan az is megvan tőle xD) kötetecske...
    A legfelső polcon egyik szélen a vicces könyvek vannak kupacban egymásra halmozva, mellette egy ezer éves Stephen King könyv (ugye a többi mind Európa kiadós), mellette néhány anyáéktól menekített Robin Cook könyv, mellette krimik (többnyire Agatha Christie, és többnyire szakadt, leharcolt kiadásból), mellette pedig Harry Potter hét kötete helyezkedik el...
    Szóval lényegében egy számomra teljesen átlátható rendszerben tartom őket, de ártatlan látogatóim gyakran nem értik a logikát benne...én értem, és úgy tudtam válaszolni, hogy nem kellett oldalra vagy hátranéznem: tehát tökéletesen meg lehet jegyezni...:D
Ha tetszett a TAG, töltsétek ki ti is...ha már kitöltöttétek, esetleg linkeljétek be nekem is, hogy elolvasgassam...:)
És most már tényleg kellemes éjszakát kívánok minden kedves idetévedt látogatónak...:)

2 megjegyzés:

  1. Sok dologban hasonlóan gondolkodunk. :)

    http://tipegozombi.blogspot.hu/2014/08/kerdoiv-az-olvasasi-szokasaimrol.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó megyek is megnézem! Nálad nem is láttam még...lehet pont nyaraltam - vagy csak elfelejtettem, hogy nálad is láttam...tavaly nyáron eléggé a felhők felett lebegtem valahol...:D

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)