2015. április 13., hétfő

A matek kis érettségi

Sziasztok! :)

A hétvégét Budán töltöttük, a tavaszi szünetben pedig szabad napom nem volt, szóval sikerült megint nem túlzásba vinnem a posztolást...igazából most is csak egy mini örömhírrel jelentkezek, ugyanis aztán neki kéne ülnöm átnézni a tételeket (amiknek a listájához ma nyolckor jutottam hozzá, mert tanárnál voltam), amikből holnap lesz a kis érettségi...

A matekot szünetből visszajőve egyből megírtuk, és bár elég jó lett az eredmény, én mégis elégedetlen vagyok...Az első részben 26 pontot értem el, a másodikban 40-et...Ez azt jelenti, hogy 66% lett, ami négyesnek felel meg...A jó hír: így van esélyem az év végi négyesre...A rossz: a valódi érettségimet 70% felett szeretném megcsinálni, és amiben biztos voltam még most az sikerült a legrosszabbul...

Szóval a dolgok, amiket még nagyon meg kéne tanulnom három hét alatt (nem is baj, hogy leírom, legalább lesz egy kis emlékeztető, hogy mit nem tanulok meg érettségire se...):
- Geometria minden formája -> térgeometria, síkgeometria, trigonometria, vektorok, szögek, koordináta-rendszerek és egyebek...minddel ki lehetne kergetni a világból...ez a része a mateknak nem érdekel, ezért sose figyeltem, vagy fektettem energiát abba, hogy megértsem...
- Logaritmusok -> addig még eljutok, hogy beírjam a gépbe, illetve a logikája megvan, de valahogy a kivitelezés sose sikerül...
- Kombinatorika -> igazából ez egy vicces dolog, mert gond nélkül alkalmazom az összes elméletet legyen szó permutációról, kombinációról, vagy variációról, akár ismétléses, akár nélküli...az egyetlen gondom azzal van, hogy a feladatban sose ismerem fel, hogy melyiket kellene csinálni...
- Sorozatok -> elmélettel nincs gond itt se, a felismeréssel se, csak nem tudom levezetni, hogy hogy jutok el bizonyos dolgokhoz...és hiába jó a logika, meg a megoldás, ha a levezetés hiánya elveszi a pontokat...
- Függvények -> itt az elmélet (hiánya) csaknem akkora probléma, mint az, hogy egyáltalán nem tudok függvényeket ábrázolni, még amit tudok elméletben azt is rosszul rajzolom fel...

Szóval ezek azok a dolgok, amik az elkövetkezendő pár hétben az időm nagy részét ki fogják tenni (és neki kéne ülnöm a töri tételek kidolgozásának és a maradék öt könyvnek is ülnöm...), ha eltűnnék a fentebb felsoroltak közül okoljatok valamit, egyébként amint lesz lehetőségem, jelentkezek (ez lehet pár nap, vagy akár pár hét is)! :)
Addig is mindenkinek minden jót, és igyekszem olvasóként (telefonról, suliból - ott úgyse csinálok semmit, semmi haszna nincs...) aktív maradni...:D

6 megjegyzés:

  1. Inkább az érettségiddel foglalkozz, mint a bloggal. :)
    A függvényeket és a geometriát szerettem, azzal sosem volt baj. Az összes többivel viszont, folyamatosan. Szóval, mindehhez egy kalappal kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az alap elképzelésem nekem is az, de mivel mindig netről tanulok itthon is, így mások bejegyzéseit tudom követni - a "szünetekben" - viszont egy bejegyzés megírása legjobb esetben is másfél óra...legalábbis nekem általában (optimális esetben) másfél-két órámba telik, míg megírom, felteszem a képeket, ellenőrzöm, és még így is mindig lelek elírásokat...az meg túl sok idő, most nem engedhetem meg magamnak...

      Egyébként köszi! :)

      Törlés
  2. Nem rossz az a 66%! Lesz még abból 70 felett. :)
    Holanapra szervezünk egy kis blogger talit. A tegnapi kommented kapcsán jutott eszembe, hogy te is miskolci vagy... Ha van kedved és időd csatlakozz hozzánk, fél 4-kor találkozunk a centrumnál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A második ottani kommentem után jutott eszembe, hogy miről ismerős a hely, de az már nem volt publikus, szóval maradtam a deja vu érzésnél...:D
      Nagyon remélem, hogy igazad lesz! :)

      És nagyon jó lenne menni, de négyig vagyok tanárnál...ha legközelebb is lesz ilyen, jobban fogok figyelni rátok/rád, ha megosztjátok valahol, hogy előre tudjak szervezni és ott legyek én is. :)
      (Pontosabban legközelebb jobban fogok figyelni, hogy ne ússzon el a lehetőség mellettem. :D)

      Törlés
    2. Rendben. :)
      Dobj már légyszi egy mailt a thimmykedesign@gmail.com-ra hogy milyen néven talállak meg facebookon és akkor felveszlek a csoportba, ahol már vagyunk egy páran. :) Ott szoktuk megbeszélni a dolgokat. Szerintem most nem is lett kitéve máshova, nekem teljesen kiment a fejemből. :/

      Törlés
    3. Hát kicsit késve, de törve nem, úton van az e-mail, és köszi! :)

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)