2015. február 5., csütörtök

TOP3 "sírós" punk dal

Sziasztok! :)
Múltkor említettem, hogy néha kell egy kis közös zenehallgatás is, szóval úgy gondoltam, hogy ebben a hidegben jó lesz egy kis lélekmelengető zene...Vagyis...igazából a mai posztban azt a három számot szeretném megmutatni nektek, amik a "punk" stílus ellenére mindig nagyon mélyen érintenek...Az igényes punk paradoxont szövegileg mindenképp megtámogatják, de szerintem zeneileg se kell azért nagyon leírni őket (és igazából az itt felsorolt bandákat se, valahogy én szeretem az igényesebb fajtát is...:D).

1. Aurora ~ Téli ég alatt
Ez a szám a "Még nem ez a tréfa vége" című lemezen jelent meg, 2013-ban...Az egyik leggyönyörűbb szám, van benne valami hátborzongatóan elgondolkodtató...Igazából nem ez tette rám a legnagyobb hatást, de mivel a magyar zenekarok közül ők a kedvenceim, gondoltam illik velük kezdenem a sort...:)

2. Hatóságilag Tilos ~ Ne várjatok rám
Igazából a HT-nak (a Kapuvári buzibár, a La Ranchra és a régebbi dalok - pl Anarchia - szintjén túl) rengeteg olyan dala van, ami nagyon szép, és valahogy mindig fájdalmasan mélyre hatolnak a szövegeik, ha az ember picit is belegondol (A híd, Ki a bűnös?, Mindenkiben ott él, Menekültek dala, de akár a Más út vár rád is jöhet ide, és a dalok nagy része még...). Ennek a dalnak a szövege...viszont annyira...nem tudom...ezt MINDIG megkönnyezem...szó szerint...egyszerűen gyönyörű...

3. Alvin és a Mókusok ~ Aludj csak!
Ez a dal a 2012-es Bátorság, nyújtott kéz című albumon jelent meg, és egyszerűen gyönyörű...önmagában is...de tényleg...egyszerűen szép...És talán az a legfantasztikusabb, hogy már készíthetjük a sört, de nevetni senki nem fog lassan...("[...] És majd köztük állunk * sörrel a kézben * és úgy meséljük a viccet, * hogy melyik hatalom * fog majd tenni * a bőrünk alá is chipet! [...]")

És most...LÁZADJUNK A HÁRMAS SZÁM ELLEN IS, MERT MI ILYEN ROHADT KEMÉNYEK VAGYUUUUUUUUNK!!!...Vagy legalábbis hallgassuk meg az utolsót is, ami bár a "top 3" kategóriából kicsúszott, de úgy érzem fontos megemlíteni mindenképp...Ugyanis általában ugyanazt a hatást éri el, mint a fentebb említettek...Szóval következzen a 
3+1. Ramones ~ Pet Sematary
"I don't want to live my life again" -> Bár ő főleg a film miatt kapott (illetőleg a könyv miatt) nagyobb figyelmet tőlem, önmagában semmi komoly (bár a könyv is elég komoly, szóval így ez a dal is...meg a film se lett rossz...:D), de ez a mondat teljesen a lelkemből szólt, és akárhányszor ehhez a részhez ér a szám, MINDIG görcsbe rándul a gyomrom, és valami fájdalmas, felismerésszerűség tör rám...Gyors filmlepergős életösszegzés, mintha a vonat elé lépnék, mikor már biztosan nem tud fékezni; esetleg mintha zuhannék valahonnan, és vészesen közeledne a beton felém...és a konklúzió egyezik a kiemelt résszel...


Na és végül, hogy a hármas szám nehogy megtámadjon, amiért nem voltam hű hozzá, szeretném megemlíteni a forrásokat is: Alvinék hivatalos oldala, a Youtube (nem, azért nem fogom egyesével linkelni a feltöltők profiljait...könnyen visszakereshetőek úgyis...:)), és a CD-m a polcon, amit az EDGE records gondozott...

Remélem legközelebb is velem tartotok egy kis zenehallgatásra - illetve, hogy most "fúj ez punk" felkiáltással nem ugrottátok át a listámat; tudom én, hogy nem nevelhetem át senkinek a zenei ízlését, de szerintem ezek a szövegek olyanok, hogyha nem említettem volna az előadókat, nem lehet rájönni, hogy milyen zenéről van szó -, és mivel hétvégén nem vagyok gép közelben, ezekkel a számokkal kívánnék mindenkinek nyugodt hétvégét...(A miskolciak pedig szórakozzanak helyettem is a Kocssonya Farsangon!!! :D - Pestről nem fogok lejönni csak ezért...xD)

Akik meghallgatták őket, mit gondolnak a szövegről? (El lehet vetni a stílussal szembeni előítéleteket szerintetek az ilyen szövegek hallatán?:))
Akik nem hallgatták meg, azok legalább azt meséljék el, hogy mik azok a programok, amiket nem fognak kihagyni az idei Kocsonya Fesztiválon (bocsánat) FARSANGON (még szoknom kell, nem tudom, az előbb hogy sikerült rendesen leírnom...:D)?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)