2015. január 12., hétfő

Simon Tamás - Vérmacska; Vérmacska 2.

FIGYELEM! A POSZTBAN VULGÁRIS, TRÁGÁR KIFEJEZÉSEK FORDULHATNAK ELŐ! (először ki akartam őket csillagozni, de úgy gondoltam, sokkal hitelesebb, ha pontosan, nyomda szerint idézem be a hátsóborítót)

Sziasztok! :)
Ma elég inaktív leszek blogolvasásban, amint tudok mindent pótlok, egy csomó érdekes poszt-címmel találkoztam már, de készülök a félévre...Viszont hatalmas örömömet feltétlen meg kell veletek osztanom: végre végigolvastam ezt a könyvet...Több, mint két évvel ezelőtt kaptam (2012 Karácsonyára, mennyi mindenre jók ezek a szerzeményes posztok a blogon...), és az első részt úgy két hónap alatt elolvastam (nem volt időm gyorsabb haladásra az iskola miatt...), aztán neki ültem a második résznek, és mostanra sikerült a végére jutnom (ez még jó szándékkal is bőven több, mint másfél év), szerintem ez elég árulkodó...Az utolsó négy oldalt (ezt olvastam el tegnap illetve ma fejeztem be - eleve két napig olvastam azt a négyet...) konkrétan már tavasz eleje óta halogatom - ez szerintem még többet elmond a könyvről...
Az író humora eleinte teljesen magával ragadott, pörgős volt, vicces, és trágár...Sokaknál láttam, hogy ez kiverte a biztosítékot, na de kérlek...magyarok vagyunk...köztudottan jól káromkodunk...ha szépen tudjuk cifrázni, miért ne? Meg egyébként is annyira lendületes volt az egész könyv, hogy én már teljesen immunis lettem, és a sok "csúnya beszéd" ellenére igenis vicces volt - persze ha káromkodásra építették volna az összes vicces helyzetet, kitéptem volna az összes hajam a könyv végére, de szerintem mondhatni "ízlésesen" volt minden mondatban minimum egy szép magyar szó...
"Alfium: a hülyeség kémiai reakcióba lépett egy macskával és rászabadult a világra. 'Szőrös ma azt mondta, hogy egy-két dolog meg fog változni, például lenyugtatólövedékez, vagy elad szervkereskedőknek Üzbegisztánba, a szőrömből pedig kesztyűt csinál. Szerinte teljesen retardált vagyok, és esély sincs arra, hogy valaha normális leszek, úgyhogy neki is álltam szépen, módszeresen körbepisálni a házat... Mondjuk, ha rend lesz és fegyelem mostantól, akkor nem kell eladnia, mert elmegyek magamtól, esetleg olyasféle változások lesznek, hogy kikaparom a szemét, rászúrom a fogamra és azzal törölgetem a seggem. Mit képzel már?'
Tényleg mit képzel Szőri, ez a balfék?
Mert hogy Alfi, ez a két fröccsért kapott szőrgombóc mit képzel, arról igen részletes és cizellált képet kapunk a naplójából. Kezdve azzal, hogy ő maga az Atyaúristen, ősrobbanással, káosszal, macskarmaggeddonnal egyetemben.
Alfium: úgy hat mint a morfium. Függeni fogsz!
Légy alfinista, különben kurva világ lesz!
'...szeretem, ha írók írják a könyveket, még a könnyedebb műfajúakat is. Simon Tamás hangja, humora, tehetsége DNS-kód-szerűen egyedi. >Elsőkönyves< létére teljes vértben-fegyverzetben érkezett, dölyfös macskaparipán' - Vavyen Fable
'Alfi az egyetlen macska, akit messziről kedvelek. Közelről cimborám lenne.' - 'Regős Bendegúz' (Bakterház balra)
Kizárólag felnőtteknek ajánljuk!"

"A Vérmacska visszatér, és töketlenül is tökösebb, mint valaha.
'Tisztában vagyok vele, hogy a második részek, azok mindig szarabbak, mint az elsők. Azzal is tisztában vagyok, hogy ez most nem így lesz. Már csak azért sem, mert tanultam az első kötet hibáiból (ha voltak egyáltalán hibái) és tanultam abból is, hogy Szőrire nem szabad semmit bírni, mert mindent elszúr.'
Alfi, ez a két fröccsért vásárolt macskaátok ugyanott folytatja a naplóját, ahol abbahagyta. Elhozza a kurva világot, de ehhez most a világnak is lesz egy-két szava.
Mára az ALFIUM - ami köztudottan a hülyeség és egy macska kémiai elegye - vezető betűdroggá lépett elő az alfinisták körében.
Kizárólag felnőtteknek ajánljuk!"
Nézzük csak...az első részről már írtam fentebb, de mi a helyzet a másodikkal? A könyv megcáfolta magát, tényleg sokkal szarabb, mint az első...Kiforrottabb stílusban ír, és tényleg javuló tendenciát mutatott, de a történet lapos, unalmas, a káromkodás kicsit sok és felesleges, és az egész könyvnek "írnom kéne egy könyvet, az első jó lett, úgyis megveszik ezt is" hangulata lett..Néhány oldalon úgy éreztem, hogy még az író is unja amit ír, és lényegében semmi újat nem mutatott fel...Viszont a vége, az nagyon tetszett...az utolsó oldal zseniális volt, és szerintem...úgy összefoglalta mindazt, amivel az első részt le kellett volna zárni, és nem kiadni a második részt...És azon az utolsó oldalon mutatkozott meg szerintem S. T. írói nagysága, és feltételezem (bár lehet, hogy csak vágyok arra, hogy valami mondanivalója is legyen, ha már vicces nem volt) a könyv üzenete is ezen az oldalon bújik meg...

Az első rész ajánlott fogyasztói ára 2500 Ft, a másodiké 2000 Ft, ha valakit érdekel, nézzen utána; bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a humort, nem riad vissza a káromkodástól, és szereti a macskákat...Eleve minden macskásnak kötelező olvasmánnyá tenném, ugyanis szerintem az összes kis rohadék valahogy ÍGY gondolkodik...meg azoknak is ajánlom, aki nem szereti őket, ezek után se fogja, de legalább röhöghet a macskásokon...xD
Szóval összességében az árát megérte (főleg, hogy ajándékba kaptam, és akciósan rendelték anyáék is), dee nagyon nem bánom, hogy nincs több része, és már a második is felesleges volt...Egyébként érdemes Alfimacsek facebook oldalát (ezt) meglátogatni, ugyanis az író néha tesz közzé szösszeneteket, illetve láthatjátok ezt a kis kétfröccsös macsekot...és kis mennyiségben nagyon is humorosok ezek a közzétett megjegyzések...:)

Ti is alfinisták vagytok, vagy még nem merültetek bele a "kurva világba"? :D
Kellemes hetet mindenkinek! :)

Lehet kevésbé trágár poszttal kellett volna a hetet kezdenem...? xD

4 megjegyzés:

  1. Az első része zseniális. Gurultam jobbra-balra a röhögéstől, nagyon megfogott. A második részben már akadtak hibák, jórészt az, hogy elfogyott a kreatív szellem, a téma, és a humor is sajnos. Kicsit összecsapott lett, az első fele volt jó. Nem bánnám, ha lenne még kötet, de csak akkor, ha olyan lenne, mint az első.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy én se bánnám, de a Facebook oldalon még sok vicces poszt van, ha nem is egy könyvre való...
      Meg szerintem egy ilyen második rész után nem sokan vennék meg a harmadikat...

      Törlés
    2. Tudom, hogy sok vicces posztja van, és valószínűleg, a második kötet miatt, nem lenne rá érdeklődés, illetőleg, nagyon meg kellene gondolni, mit és hogyan írna.
      Azok után, hogy egy másik, teljesen más műfajú tré regény második része is kijött, lehet, hogy lenne harmadik is.
      Persze, kevésbé összecsapottan, mert határozottan ezt a benyomást keltette.

      Törlés
    3. Mondjuk igen...az is elgondolkodtató, hogy nem érné már meg neki és inkább másba kezd...mondjuk én gyűjtő vagyok vagy mi, szóval én úgyis megvennem, hogy teljes legyen a sorozat...meg remelnem, hogy az általad is említett, megérdemelt folytatás lenne a harmadik...

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)