2015. január 9., péntek

Könyvmoly TAG

Sziasztok! :)
Ma ezt a könyvmoly tag-et fogom kitölteni, ugyanis holnap iskola (és két dolgozat vár ránk), szóval nem tudom mikor lesz lehetőségem megint idekerülni (így félév előtt amúgy is húzós a dolog), ezért valami laza és szórakoztató témát akartam péntek estére...Ezt a tag-et legelőször Tipegő Zombi blogján láttam, akkor még annyira nem keltette fel az érdeklődésemet...vagyis listás lett, de kitöltöttem megjegyzésben, és azzal is megvoltam elégedve, úgy voltam vele, hogy majd valamikor kitöltöm, amikor lesz időm, vagy elfogy a témám, mert szerintem nagyon érdekes kérdéssor...Aztán Nekromancica és Megaera blogján is összefutottam vele, és akkor felmerült bennem, hogy lehet szegény kérdés sort nem kéne "hely kitöltővé" alacsonyítani, ugyanis olyan jó másoknál is olvasni...Na így jutottam el ehhez a bejegyzéshez most...:D


  1. Hol találsz új olvasnivalókat? 
    Őszintén szólva általában akciós könyveket nézegetek az Alexandra oldalán (onnan szeretek a legjobban rendelni, mindig egy csomó akció van, és könyvesboltba ingyen szállítanak), és ott botlok bele újdonságokba...De olyan is volt már, hogy láttam egy filmet, és kíváncsi voltam a könyvre, amiből készült; meg természetesen arra is volt már példa, hogy másik blogon olvastam róla, és felkeltette az érdeklődésemet...Mivel elég válogatós olvasó vagyok, és egy ismerősöm sincs, akivel egyezne az ízlésem, így általában inkább nem is ajánlgatnak semmit (legutolsó ajánlás az Alkonyat volt unokatesómtól, azóta eszemben sincs megfogadni senki tanácsát...persze a blogok kivételt képeznek, mert ott az ajánlás előtt szokott lenni némi kritika is a könyvről...meg az nem annyira direkt...). Mondjuk az teljesen természetes szerintem, hogy amikor King új könyvet ad ki, akkor RÖGTÖN utánanézek a cselekménynek, részletet olvasok a könyvből meg ilyenek, szóval utána nézek, és aztán eldöntöm, hogy elolvasom-e vagy sem...:D
  2. Miért kezdtél olvasni?
    Ez egy jó kérdés...ugyanis...igazából én már ovis koromban is tudtam olvasni, az első kiolvasott szavam a "söröző" volt (Miskolc, így szeretlek...minden második épület kocsma...), és úgy tanultam meg, hogy minden betűt megkérdeztem, hogy micsoda, és aztán összetettem a betűket...Igazából szerintem ez teljesen magamtól jött, bár anya mindig sok mesét olvasott nekem, de teljesen magamtól kezdtem érdeklődni iránta...Aztán már együtt olvastuk anyával a mesekönyveket, és a Harry Pottert is együtt kezdtük el olvasni...és valahogy...rajtam maradt...(annyira, hogy 13 évesen, kamaszkorom csúcsán közöltem anyámmal, hogy én már az életben nem olvasok többet, mert annyit olvastam, amennyit sok felnőtt SE - és ez teljesen igaz volt, bár visszatértem a könyvekhez...)
  3. Hogy változott az ízlésed az évek során?
    Igazából nem sokat változott, inkább csak kiforrt...kiskoromban azt olvastam, amit anya adott, mesekönyveket, de Janikovszky könyveit a mai napig nagyon szeretem...Volt egy időszak, amikor krimiztem, de elég gyorsan áttértem a thrillerre és horrorra, és igazából krimit azóta nem nagyon olvasok...Viszont a fantasy-t, sci-fit sose szerettem, mostanában próbálkozok barátkozni velük, de nagyon nem megy, egyszerűen annyira nem tudom élvezni őket...Mondjuk az ifjúsági regényekkel többször próbálkoztam, de világéletemben utáltam őket - ennek ellenére még kis naivan most is készülök új tiniregényt beszerezni. A szépirodalom mindig is megosztotta a véleményemet, vannak írók, akiket sose szerettem, és azóta se szeretem őket, de vannak írók, akiket mindig is szerettem, és azóta is...
  4. Milyen gyakran veszel könyveket?
     Ez nagyon változó...Általában akkor vásárolok, ha valami nagyon akciós, és ezer forint alatt be tudom szerezni...Teljes áron sose veszek könyvet, kinézem, és várok türelmesen...Mondjuk amikor volt leárazás az Európa kiadónál, akkor picit elszaladt velem a lovacska, de akkor se léptem át azt a bizonyos költekezési keretet...Egyébként a táskám aljában találtam egy 1000 forintos könyvutalványt (a Libribe, utálom a Librit), azt szeretném felhasználni (még van rá két hetem), és már tudom is, hogy mit/miket szeretnék belőle venni (diákkönyvtáras könyveket, azok olcsók, és úgy 1000 forintért két könyvet is kaphatok, mert kb 1000/db...és úgy nem néznek rám csúnyán a boltban se).
  5. Hogyan reagálsz, ha nem tetszik a könyv vége?
    Kipanaszkodom magam spoiler nélkül a blogon, esetleg anyát fárasztom le vele, vagy duzzogok egy darabig, hogy ilyen szarul hogy lehet befejezni egy könyvet...ha nagyon tré a befejezés, akkor megfogadom, hogy soha többet nem olvasok el semmit az írótól...(általában tartom is magam ehhez...)
  6. Meg szoktad lesni a könyv végét?
    Nem, soha...Először is, a King könyveknek a hangulatát eléggé odavágná, ha tudnám mi a vége...persze, ha látom filmben és tudom mi a vége, akkor is jobban szeretem, ha előttem bontakozik ki a történet, sokkal jobban beleélem magam így...A kiszámítható könyveknél azért fontos, hogy ne lássam a végét, mert így az utolsó 50 oldalban is reménykedhetek, hogy valami történni fog még, és az utolsó pillanatban megváltozik a történet...(sajnos az ilyen könyveknél ez nem szokott bekövetkezni)
  7. Puha borító vagy kemény kötés?
    A puha borító kényelmesebb és olcsóbb, a kemény szebb...Igazából amúgy szinte mindegy, a történet ugyanaz benne, szóval szerintem ez nem számít...Bár azt nem nagyon szeretem, ha egy sorozat félig puha, félig kemény könyvekből áll, de nekem is van ilyenem, és nem ezen múlik az, hogy élvezhető-e a könyv...
  8. Hol és mikor olvasol legszívesebben?
    Amikor van időm, és tudom, hogy nem kell sehova mennem már (nem szeretem, ha félbe kell hagynom egy történetet), így csak az este jöhet szóba, és itthon, a csendben...Pl tömegközlekedési eszközökön nem tudok egyáltalán olvasni, se iskolában...
  9. Mik azok a hülye apróságok, amik a legjobban kiborítanak egy könyvben?
    A sablon történetek, a klisé szereplők, az irritáló szereplők, a rossz fordítás, a rossz tördelés, a félrefordítások, az értelmetlen sorok, bugyuta párbeszédek, de a legrosszabb, amikor egy tehetséges író halmozza fel ezeket egy könyvben...Tudom, hosszú lista, de nagyon finnyás olvasó vagyok...
  10. Mi az, amivel azonnal rabul ejt egy könyv?
    A sajátos írói stílus, a légkör, a zseniális szereplők, érdekes történet...DE a legfontosabb: legyen tartalma...mondanivalója...legyen elgondolkodtató...néha a szürreális képek is magukba szippantanak, nagyon szeretem az elvont, beteg dolgokat...
Na ennyi lett volna ez a tag, ha tetszett töltsétek ki...:)
Akik dolgoznak holnap, azoknak kitartást, akik nem, azoknak jó pihenést! :)

6 megjegyzés:

  1. Leárazásoknál én is mindig megingok. Néha eresztem el a gyeplőt csak.
    A szépirodalom nálam a vagy tetszik (és tetszett mindig is) vagy nem tetszik (és azóta sem) kategóriákat öleli fel. Nekem az tipikusan olyan, hogyha rossz lábbal kezdek neki, akkor nem fogom szeretni, és fordítva.

    VálaszTörlés
  2. Söröző xDDDDD Nem csalódtam :'D Ez így nagyon megfogott :D Teljesen megérte megtanulni olvasni ;)
    Amúgy örülök hogy végül rávetted magad hogy kitöltsd (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is mondtam anyának, hogy ez valami jel lehetett...x'D
      (De egyébként szerintem sokkal inkább "sölöző" volt, mert az 'r' betűt sose tudtam kimondani rendesen - felismertem, csak nem bírtam kimondani...xD)

      Törlés
  3. Wáh, söröző :D Hozod te is a formádat, látom :P
    Amúgy vacak lehet, hogy nem tudsz tömegközlekedésen olvasni, én mindig ott szoktam. Az olvasás a menedékem a sok lökött ember között.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most na...Valahol mindent el kell kezdeni! :P :D
      (És egyébként is a gondok nem ott kezdődnek, ha az ember már a sörözőt se látja elolvasni? :D)

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)