2014. november 17., hétfő

Miért ne vegyünk color time hajfestéket?

Sziasztok!
A mai posztom eléggé negatív hangvételű lesz, de hát amúgy is hétfő van, szóval nem tudok már rontani úgyse a mai napon...:P
Én nem szoktam ilyet...ha meg van a véleményem, elmondom a negatívat is, de "direkt" lejárató posztokat nem szoktam írni...Viszont ez már túl sok, ezt már nem fogom szó nélkül tűrni...így még nem jártam, és nem is óhajtok többet járni, és szeretnék segíteni a kedves idetévedt olvasóknak, hogy ők se járjanak így...
A color time hajfestékhez többször is volt "szerencsém" már, a vörösei egy mosás után sötét barnára "fakultak", és kopás közben teljesen narancssárgák lettek...Az első dobozból bogarak estek ki...igazából nem vártam sokat tőle, mert nagyon olcsó...de ami hétvégén történt, az elgondolkodtatott...Őszintén szólva szegény gyártó/feltaláló anyukája biztosan csuklott...
Azt hittem, hogy a szar rossz minőségű vörösök voltak a márka mélypontjai...Hát nagyot tévedtem...Nem tudom...én mindig úgy voltam vele, hogy a fekete egységes, azt nem lehet elrontani, hiszen a többi árnyalatból van rengeteg féle, feketéből nincs sok lehetőség, a fekete fekete, és mindig az...
A vasárnapi hajfestés úgy kezdődött, mint az összes többi...Szavatosság és színkód ellenőrzés (a százasban kapható hajfestékek doboza könnyen nyitható, szóval mindig ellenőrzöm, hogy a festék árnyalata megegyezik-e a dobozon láthatóval), nincs gond...keverés, teljesen normális minden...felkenés, nincs fura szag, jó az állag, minden rendben...hagyom állni, nem jelentkezik semmilyen irritáció, tényleg minden oké...lemosás, semmi különleges...száradás a törölköző alatt - szerencsére semmi sem látszik...
Leveszem a törölközőt...öh...mintha ez a (korábban - konkrétan másfél éve feketére festett) fekete barna lenne...megnézem közelebbről, ez tényleg sötét barna...de...mi...a...?!
Hajtövek: ARANYLÓAN CSILLOGÓ SÖTÉTSZŐKE!!!...Jajj, hát ezek a fényviszonyok már csak ilyenek, az én hajam amúgy is ledobná a szőkét, de miért nézek úgy ki, mintha ronda szőke lenövésem lenne?! Biztos bebeszélem magamnak, ez nem olyan...
Anya bejön: te jó ég mi lett a fejeddel?! (Mi lett, mi lett? Befestettük...feketére...) Szóljál apának, hátha hoz neked festéket, mert ez valami borzasztó! (Ugyan már, túl reagálja, hiszen rosszak a fényviszonyok, normálisan néz ki rendes fénynél...)
Hát...nem...normális fényeknél az én csodás feketére festett hajam rezes szőke színű lett...nem mintha segített volna a dolgon, de megnéztem még egyszer a színkódot, "Black Noir Schwarz Fekete"...ööh oké...akkor még egy pillantás a tükörbe...
*majdnem idegösszeomlás, szinte sírva szaladás apának elpanaszolni, hogy festék kell, mert borzasztó lett, szörnyű, kibírhatatlan, túlélhetetlen, stb* (Na jó, lehet kicsit túl reagáltam...én még kibírtam volna ma délutánig, elmentem volna festékért, de anyám a fülembe ültette a bogarat, hogy ez vállalhatatlan...szóóval...)
Apa elment anyával festékért (azért ilyen szülei nincsenek mindenkinek...<3), és így történt az, hogy másfél órán belül kétszer festettük a hajamat...de legalább a vörös jól sikerült...
Vizesen és hülyén elválasztva, hogy lássátok milyen szép arany fényű lett a fekete hajfestéktől a hajam...Egyébként a szőkét ledobja, szerencsére erős hajam van, ezért ilyen természetes az árnyalat, de ez a fekete hogy tudta így kiszívni...el nem tudom képzelni...
Sok kedves ötletem van, hogy a gyártó hova tegye a hajfestéket, és hova menjen, de úgy döntöttem, hogy nagyon kulturáltan csak messziről elkerülöm az egész márkát...(meg rituálisan eltüzeltetem apával a dobozát...többé már nem árthat nekem, viszont az emléke még kísérteni fog egy darabig szerintem...)

Ti jártatok már ÍGY fekete hajfestékkel? (Az gyakoribb, hogy a sötétebb barna festékek hosszú használat után befeketítik a hajat, de hogy a fekete kiszívja...az...)
Kellemes hétfőt nektek! :)

12 megjegyzés:

  1. Hű, na ilyen esetem még nem volt, de tényleg durván szőke lettél :O Azért remélem utána meg lettél mentve egy jó kis fekete színnel. Régen én is vettem olcsóbb festékeket, azok nekem mindig jól befogták a hajamat, pedig ilyen drogériás cuccok voltak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére a Garnier hajfesték (amit szegény apa alig tudott előkeríteni...pasik és a hajfesték vásárlás...xD) megmentette a helyzetet...szóval az ő üres doboza tiszteletből bekerül majd a kövi zsákmányos bejegyzésembe, mert megérdemli a "figyelmet".

      Amúgy én is használok olcsóbb festékeket, a vörösöm is négyszáz forint, de az szép és tartós és VÖRÖS...Pedig a szavatosságot is ellenőriztem, tényleg mindent megnézek mindig felkenés előtt, nem tudom ez hogy sikerült ilyenre...O.o

      Törlés
  2. Ez kemény, ilyet még nem hallottam, ráadásul fekete....19 éves korom óta Granierrel festem a hajam, eddig nem volt semmi baj. Mondjuk az a bogaras dolog is elég undi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A garnier engem is megmentett...:)
      Meg az, hogy apa ilyen gyorsan mozgatható volt, és elhozta...:)
      A bogár szerintem a bolt hibája volt, de a szín...

      Törlés
  3. Én fodrászként erre azt tudom mondani csak, hogy gondolj bele, hogy vajon mi van ebben a festékben, miért tudják ennyiért eladni? (és nem a gyártótól az első az üzlet, ahol vetted)

    És igen, itt van rá az élő példa... Én 3000 Ft-ot szoktam kiadni 2 festékre + hozzá az oxihoz, ami persze soknak tűnik, de 3 hajfestést szoktam vele megoldani, tehát havi kb 1000 Ft-ra jövök ki vele. És nincs ilyen, hogy elcsesztem a hajam, és tudom, hogy negyedannyira nem roncsolom, mint egy bolti festékkel.

    Nem megbántani akarlak, és érdekemben sem áll senkit a fodrászra buzdítani, mert nagyon drága hajat festetni szalonban, de azt is megteheted sok helyen, hogy bemész és megveszed a fodrásznál, de ha ott nem, a fodrászkellékesnél...

    Tényleg nem okoskodni akarok, de a fekete amúgy is a legkárosabb festék a szőke után, és ha már mindenképp feketével akarsz festeni, akkor érdemes odafigyelni, hogy 30 éves korodra is maradjon még, amit majd festhetsz :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha lenne rá keret én is fodraszra biznam mindig...de mivel gimnazista vagyok még csak, nincs annyi pénzem, hogy három hetente fodrászhoz menjek vagy ezreket koltsek festekre...("sajnos" gyorsan nő a hajam)
      Egyébként teljesen egyetértek és örülök, hogy írtál, mert te mégis csak látod szakmai szemmel a dolgot. :)
      Az én fodraszom egyébként avon hajfestéket használ mindig, az nem nagyon fog be...
      (Egyébként általában gyanakvó vagyok...de a feketét nem lehet elrontani...legalábbis azt hittem...)

      Törlés
    2. Tudom, és hidd el, én is voltam gimnazista. Nem kell 3 hetente fodrászhoz járni, mert tudom, hogy tényleg sok, ezért is mondtam, hogy nagyon sok fodrászatba bemész, de ha ott nem, akkor fodrászkellékes, és kb 1000-1500 ft-ra kijön egy havi festék. Az Avon hajfestéket nem próbáltam, de úgy alapból az a véleményem, hogy nem annyira az ő asztaluk... :S

      Törlés
    3. Majd legközelebb már úgy csinálom...vagy legalább ellenorzom elotte az ertekeleseket...köszi a tippet. :)
      Az avonos festék tényleg nem jó én is kerültem...de a fodraszom azt szereti...legközelebb neki is en viszek majd szerintem...:)

      Törlés
    4. Henna + indigo. Van olyan webshop ahol tök olcsók. A használata némileg macerás, főleg míg kitapasztalod Neked mi a jó, de hosszú távon meghálálják.

      Törlés
    5. Köszi a tippet, de a hennás festés számomra nem járható út...Főleg mert két színre is festve van a hajam, és a tökéletes vörös megtalálása három évembe telt, most semmi pénzért nem cserélném le ezt az árnyalatot, és szerintem nem is tudnék ilyet semmiből se keverni...:/

      Törlés
  4. Nekem sose volt gondom a Color Time feketéjével, és a kékesfeketéjével sem. Alapjáraton barna a hajam, de előtte voltam én is minden, vörös, sötétebb barna, lila, szőke-fekete. Elsőre befogta rendesen, és egészen sokáig megmarad az élénk fekete szín. pedig néha vasalom is. Szerintem nem egyből a márkát kéne lefikázni, mert hogy milyen olcsó = szar stb. Lehet, hogy a te hajad dobja ki a színeket. Egyszer vettem, ismétlem EGYSZER vettem Garniert, abból is a feketét. Gondoltam adok a minőségre, ha már drágább. Hát konkrétan sötétbarna lett az eredménye. Szóval ez abszolút termék és haj függő. A FODRÁSZOM az Istenért se tudott nekem szép vöröset varázsolni a hajamból, pedig nem olcsó cuccokkal dolgozott, ami másnak bevált. Tehát érted.. A hajad pigmentjein múlik az egész.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évek óta Kallos hajfestéket használok (ami nagyjából ugyanaz az árkategória, de csak ők gyártottak olyan vöröst, ami tetszik), szóval ez nem az ár kérdése, hanem a minőségé...Ott van például az avon, annak se szeretem a hajfestékét (pedig tanácsadónő vagyok), iszonyatos minőségű, gyorsan kopik, és a fekete sötétbarnán fog (ha lenne róla saját képem írtam volna bejegyzést is, nem szeretek netes képekkel dolgozni, de soha nem adnék pénzt avon hajfestékre)...de nem szőkült ki tőle a hajam...Az én hajamat alig lehetett leszivatni is (most ezüstszőke vagyok, és egy csaknem fekete hajról beszélünk, ami mindent ledob - éppen ezért a fekete hajfestéknek nem kéne szőkítenie).

      Egyébként ez egy teljesen szubjektív vélemény...Attól, hogy nekem nem vált be, vannak, akiknek bevált (pl. Te is), és biztos vagyok benne, hogy sokaknak szintén nem vált be...
      Viszont a blog az én nevemhez köthető, nem azokéhoz, akik sikerrel jártak vele, és az én hajam - képpel bizonyíthatóan - kiszőkült a fekete hajfestéktől, ezen a tényen nem változtat az se, hogy mennyi mindenkinek vált be a termék...
      Plusz én hiszek abban, hogy a negatív vélemény is vélemény (lehúztam a color tattoo-t is - szóval az olcsó=szar vád itt meg is dőlt - nem azért, mert rossz termék, és senkinek se vált be, hanem azért, mer Nekem nem vált be, ezért Én nem javaslom megvételre se), és abban is, hogy azt is meg kell osztani...Bár többnyire a jó véleményekre vágyik az ember, mert ha rákeres valamire nyilván megerősítésre vár, hogy tényleg megvegye-e...De ami rossz, az rossz, és ilyenkor mindig az író szempontjából kell nézni a dolgokat...

      Tehát amikor egy blogra tévedünk, érdemes megnézni, hogy a posztok írójának milyen a bőrtípusa, milyen a hajszerkezete a sajátunkhoz képest, mert ha nem egyezik, akkor a termék hatása is más lesz...
      A szubjektív véleményekhez érdemes nyitottan állni, és bár örülök, hogy neked bevált, és ennek hangot adtál (a color tattoo-t is egyből bevédték), de nem hiszem, hogy tudnál helytálló következtetéseket a véleményalkotási szokásaimról...Ugyanis én mindig pozitívan állok a termékekhez ELŐSZÖR, az esélyt mindegyik ártól függetlenül kapja meg (illetve a drágább termékekkel szemben azért magasabbak az elvárásaim).

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)