2014. július 18., péntek

EFOTT

Sziasztok!
Remélem megbocsájtotok, hogy nem egy karszalagos/képes bejegyzéssel jövök, de egyelőre nehézségeket jelent még az ülés is...szóval egy kis összefoglalót a tegnapi napról...

Az EFOTT valahogy mindig is hidegen hagyott, tudtam, hogy létezik, tudtam, hogy milyen bandák vannak, hány színpad meg ilyesmi, tisztában voltam mindig a felépítésével (ha kedvencem ment oda, általában a fellépő listával is), és mégis azt mondtam, nem érdekel...
Viszont most Miskolc-Tapolcán rendezték meg, tehát nagyon közel hozzánk, így úgy gondoltam megnézem, kik mennek, ha valaki érdekes jön megyek én is...minden nap jött egy-két olyan banda, amit szívesen elnéznék, de irreálisan drágának találtam a belépőket, szóval úgy döntöttem, hogy maximum egy nap jövök le (bár a szombat is nagyon hívogató programot kínál, és a Pestre költözött - magyar szenvedő szerkezet - haverom is hívott, hogy jön haza menjek vele). A programok között kutakodva szinte kiszúrta a szemem a csütörtöki Auróra (emlékeztek?), szóval eléggé nyilvánvalóvá vált, hogy a csütörtököt fogom becélozni...egy színpaddal se kellett arrébb néznem és rögtön megtaláltam alatta Alvin és a Mókusokat...úúú punk nap lesz?...utána meg a Prosecturát...úúúú punk nap lesz!...A Kalinka Stage csütörtökön punk-rock megszállás alatt volt, szóval innentől már csak valaki kellett, aki lejön velem...
Junkies-ra értünk be, de rá kellett jönnöm, hogy még továbbra se szeretem őket, de olyan szempontból nem bántam, mert az első koncert (lévén hogy nem iszok) az a belerázódó koncert, amikor kb csak állok és bambulok magam elé és hallgatom a zenét - mivel a számokat nem ismertem, mást nagyon nem is tudtam volna csinálni...kordonra dőlve vártam a folytatást...
Aztán jöttek Alvinék, akiknek az elejéről lemaradtunk, mert túl pontosak voltak (mondjuk év elején a komplett koncertet kihagytam, és nem haltam bele)...szerdán is felléptek, meg most is két évtizedre bontva a munkásságukat...na alattuk már felmerült bennem a nagy kérdés: hogy fogok holnap felkelni?! Mondjuk én nagyon rövidnek találtam ezt az egy órácskát, amit játszottak, de azért jó volt így is...a szám lista is jó volt, ritka az olyan koncert, ami alatt az összes számnak tudom a szövegét - na ez ilyen volt...egyébként még most se tudom, hogy kibe vagy hogy sikerült tőből beletörnöm a körmömet koncerten, de azt tudom, hogy mivel nem szakadt le teljesen a harisnyámat még jobban szétszakítottam vele véletlenül...egyébként az, hogy fáj, csak a koncert utáni szünetben tűnt fel...xD
Aztán jött az Auróra...ahol az első számot szintén kihagytuk...Ez most nem volt olyan brutális, mint a barcikai bulijuk, de lehet, hogy csak az itteni közönség nem volt túl hálás mindenesetre első körben beállt elém egy srác, akinek a hátán a kedvenc idézetem volt: "Hey-ho! Let's go!" (és erre emlékeztek?), szóval kétségbeesve és a depresszió fele haladva nem tudtam élvezni a bandához méltóan (az amúgy szörnyen nyugis/pihentető/nem tombolós dallistával rendelkező - de komolyan már én is azon gondolkodtam, hogy kiülök és inkább csak nézek) koncertet...egyébként a Ramones-ról, tudom, ne menjen punk koncertre, aki egy ilyennel kiüthető...
Aztán jött a Prosectura, amit végighallgattam, ugyanis ismerősék se mentek sehova (koncert előtt), így én se...Bár a koncert első felét szólóban nyomtam végig - de túléltem, punkék összetartóak, nem vesztem el, semmi bajom nem lett - , és később visszajött a társaság egy része, szóval utána becsapódtam már közéjük...A secturáról mindig az jut eszembe, hogy öcsike azt mondta, hogy ilyen fost ő még nem hallott (műfajilag "pisi-kaki punk"-ként jelölte az énekes a bandát, szóval ez dicséret?), igénytelen (az igényes punk paradoxon), és csak azért ment, mert annyira dicsérték (az AC/DC-t is sokan dicsérik, viszont irritál az énekes hangja, nem megyek el rá, és nem is hallgatom; aki nem szereti a punk zenét, az ne menjek punk koncertre, főleg Rock Maratonon, ahol még válthatott volna színpadot is), az énekes hangja szar volt (mert mint tudjuk a punk zenében az énekes HANGJA a legfontosabb dolog), a hangszerelés egyszerű és kb két-három akkordból állt az egész (na igen a komoly riffeket és szólókat meghagyták a rock és metál zenészeknek), a hangosítás elviselhetetlen (ez nem feltétlen a banda hibája), a szöveg bugyuta (pisi-kaki punk, tele iróniával, tény, hogy kell egyfajta nyitottság a szövegük megértésére, és ha az ember úgy megy oda, hogy nem szeretem a punkot, de ezt dicsérik, az nem nyitottság...). Na és így élvezze az ember a koncertet...dee ezzel szemben a zene kb ugyanolyan minőségű volt, mint az albumon (meg volt a ritmus, nem rontottak, meg semmi, szóval ha előtte meghallgatott volna akár egy számot is felvételről, tudta volna, hogy ez eredetileg is ilyen - na mindegy), az énekes eltalálta a dallamokat - bár a szöveget nem mindenhol, mert picit ittas volt már (egyszer akadt a nyelve csak meg felkonf.-nál, gondolom nem ivott még eleget, még a nyelvtörő refréneket is kiénekelte), és rájöttem, hogy a 'Weekend Punk' című remekmű a "sok vén szarnak ha nem tetszik, nyalják ki a valagam" sor nélkül meglepően befogadható szám lett, de ez volt az egyetlen szövegi rontása (egy előző sort énekelt be helyette)...

Összességében nagyon jó volt kicsit "pankulni", és mivel úgy láttam, hogy a 'Punk-henger' turné idén Miskóciát is érinti (Prosectura, HétköznaPICSAlódások, Fegyelmező Részleg, Gulyás band), a Picsa ellenére is nagyon jó lenne ott lenni...A Sectura miatt eleve megérné, de a Fegyelmező RÉSZEG-et is megnézném élőben, a Gulyással vannak gondjaim, ugyanis az már lehet picit a "Tűréshatáron túl" van, de ha még a Picsát is megnézném élőben, nehogy már pont azt ne bírjam ki...
Mondjuk őszintén szólva már azt is várom most is, és nagyon remélem, hogy semmi iskolai dolog nem jön aznapra - ugye már végzős leszek jövőre...

Alig aludtam, és mára még van egy kis dolgom - illetve segítek egy barátnőmnek délután (bár nem tudom mennyi haszna lesz belőle, alig aludtam, a nyakamat nem bírom mozgatni, a kezem remeg, megfáztam, beszélni és gondolkodni alig bírok, fáj a...tulajdonképpen mindenem fáj már, ilyenek a jó koncertek, és a megszokottnál is több idő kell, hogy bármit is felfogjak...).

Ti milyen fesztiválokat szerettek? Min voltatok idén nyáron? :)

2 megjegyzés:

  1. Nem vagyok egy nagy fesztiválra járós, sőt, koncerten sem voltam már évek óta, egyszerűen kimarad valahogy az életemből, pedig anno nem volt rossz. Mondjuk a tömeg, a tolongás, a fülrepesztő zene nem hiányzik, csak a hangulat. Én egyébként szeretem a Junkies-t, ők voltak a régi kedvenceim ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem az egyetlen szórakozásom a basszusgitáros sminkjének megfejtése ilyenkor mindig...xD
      Pedig amúgy a gitárost szeretem...de nem az én műfajom akkor se...:/

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)