2014. január 13., hétfő

Napola - A Führer elit csapata

Sziasztok! :)

Ma megint egy filmet hoztam nektek...A film különlegessége, hogy a műfaja háborús filmdráma...Na most...Történelem? Dráma? (Ennél már csak akkor lehetne rosszabb, ha némi köze lenne még az angolokhoz is...jó átvitt értelemben van is, hiszen a háborúban, melynek az idején játszódik, bizony részt vettek ők is.)
Rólam tudni kell, hogy ezek eleve kizáró tényezők a filmeknél...Külön-külön is...Együtt biztos halál (és erről eszembe jutott egy elég dühöngős téma, aminek a megtárgyalását nem szeretném a blogra terjeszteni...szóóóval...haladjunk...ne hagyjuk, hogy néhány idióta elterelje a figyelmünket a posztról...)...
Szóval...Egyszer régen láttam ezt a filmet...A németek precizitása, nyelve (no meg a Rammstein és Till, aki még mindig jól tartja magát - igen megint kezdek elkanyarodni a témától, de ez majd a zene címkét fogja bővíteni), logikus gondolkodásuk, felépítésük, szervezésük, mindenük nagyon szimpatikus nekem...Ezért vettem a bátorságot, hogy nekiüljek...Hááát...ami történelmi alapú, és én azt mondom rá, hogy "jó film", az tényleg az...Igazából két ilyen van (ironikus módon mindkettő dráma, a másikról is írok majd), amit szeretek, és érdekel...Kitaláltam pár hete, hogy megnézem megint...amikor osztályfőnök mondta, hogy megnézzük média órán...Örültem neki, hogy ott nézzük, mert mégis csak megspóroltam a szabad időmből, és ez egy olyan film, amit mindenféleképpen újra akartam nézni...
Google
A film 1942-ben játszódik, Németországban...Főszereplőnk Friedrich a munkás osztályból származik (bár kétlem, hogy ezt ott úgy nevezték volna), apja szorgalmasan dolgozik, és igyekszik minél távolabb tartani magát (és családját) a Führertől...A fiú - bár nem nagyon tudja miről is szól ez az egész - tehetségének köszönhetően lehetőséget kap, hogy csatlakozzon a Birodalom következő elit csapatához...Mivel boxol a felvételi simán megy az iskolába, és ott is nagyon jól teljesít, viszont ennek következtében kezdi egyre inkább elveszíteni önmagát (kezd kifordulni az emberi énjéből, és kegyetlenné, érzéketlenné válik - de hát pont erre van szükség, nem?). Összebarátkozik Albrecht-tel, akinek apja nagyon magas beosztásban dolgozik, és aki inkább csendes, visszahúzódó gyerek - és egyáltalán nem ért egyet a Führerrel, se apjával. Az iskolában kemény kiképzések, és megalázások sora megy végig, és a gyengébbek kiperegnek szépen lassan...Viszont Friedrich szeme akkor nyílik csak ki, mikor "szökött szovjet hadifoglyok" címszó alatt vadásztatnak le velük egy csapatnyi orosz kisfiút...Ekkor választás elé kényszerül, legjobb barátja, embersége, vagy a kegyetlen pusztító legyen...A döntését nem árulom el, hogy ti is megnézzétek a filmet esetleg...

Egy fantasztikusan felépített, és zord világba kapunk betekintést...És a filmet nézve bizony elgondolkodik az ember: ez tényleg megtörtént, ilyen létezik/létezett? Az ember képes ilyenre? Tényleg? Mi mozgatja az ilyen embereket, miért csinálják ezt? Miért faragnak lelketlen gyilkológépeket ártatlan gyerekekből? És még jó néhány ehhez hasonló kérdést is felvet a film...
Ja és hogy magáról a filmről is mondjak valamit: fantasztikusan van meg csinálva, és a történelmi alapismereteim alapján azt mondanám, hogy elég valósághűen tükrözi az akkori eszmerendszert...



Bocsánat, ha néhol érthetetlennek tűnik a megfogalmazásom, de az az igazság, hogy nagyon kimerült vagyok már...Szerintem egy forró zuhany után be is fészkelem magamat az ágyba egy jó könyvvel (Vérmacska 2, ha sikerülne végre befejeznem, akkor írnék róluk), és pihenek...Ja csak előtte bepakolok...meg rendbe szedem az arcomat...ma se fogok aludni...xD
Egyébként ezt mennyire gáz nem sokkal fél 8 után kijelentenie egy olyan embernek, aki max 4 órát alszik egy huzamban??? Na mindegy, ha nem is alszok pihenek legalább...

Ti láttátok a filmet? Hogy tetszett? Szeretitek a történelmi vagy drámai filmeket? További kellemes hétfőt...(haha...kellemes hétfő...mondtam, hogy fáradt vagyok...)

6 megjegyzés:

  1. Nem volt rossz film. Picit lehettek volna "durvábbak" a fiúk, de nézhető volt. Átlagos számomra, mint amikor veszünk egy hagyományos történetet (itt fiúk csapata, kolesz), és behelyezzük egy környezetbe, ami jelen esetben történelmi. A lelkizős jelenetek hagytak némi kívánnivalót, de a fiúk jól hozták a karaktereket.
    Párom szereti a történelmi filmeket inkább, én meg mindenevő vagyok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sajnos (vagy nem sajnos) könyvek és filmek területén nagyon finnyás vagyok...
      És ez még így is átment rajta, annak ellenére, hogy nem az én műfajom...:D

      Egyébként az úgy jó, mert legalább nincs vita, hogy kinél legyen a távirányító! :)

      Törlés
  2. Még nem láttam, de megnézem, köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó szórakozást, remélem téged is ennyire leköt majd, mint minket! :)

      Törlés
  3. Én utálom a történelmi és a drámai filmeket, de ebben kellemesen csalódtam. :):3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No igen...ritka az olyan film ebben a kategóriára, amire azt mondom...xD

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)