2012. augusztus 5., vasárnap

Madách Imre - Az ember tragédiája

Nos ezért a posztért lehet, hogy nagyon utálni fogtok...xD

"Be van fejezve a nagy mű, igen.
A gép forog, az alkotó pihen."

Én a könyvet akkor olvastam még, amikor nem volt kötelező olvasmány nekem (most már az és őszintén szólva, ha most kéne először olvasnom, tuti nem tenném...a kötelező olvasmány, ha jó könyv, akkor is KÖTELEZŐ, és nekem senki ne mondja meg, hogy mi KÖTELEZŐ és mi nem...főleg ha olvasásról van szó). Nem műelemzés, nem rövidített változat, csupán a véleményem a könyvről...:)
Ez az egyik legjobb könyv, amit valaha olvastam...Nagyon tetszik...igaz én szeretek olvasni, és a filozofikus könyveket is imádom, de őszintén örülök, hogy elolvastam azelőtt, hogy "kötelező" lett volna...tudom rossz hozzáállás a kötelezőkhöz...de valamiért, ha benne van a nevében, hogy kötelező, már nem tetszik...:D
Többször is elolvastam már igazából, még mindig nagyon szeretem...Mondjuk az én példányom elég régi...:/
Lehet, hogy ennek köszönhető az is, hogy nem tudom leírni, mi van a hátán...mivel nincs ott semmi, csak az ára...még 22 Ft volt annak idején...xD

Na, de hogy azért valamit írjak a könyvből is, a kedvenc részem:
"S nem érzéd-e eszméid közt az űrt,
Mely minden létnek gátjaul vala?
S teremtni kényszerültél általa?
Lucifer volt e gátnak a neve,
Ki a tagadás ősi szelleme.-
Győztél felettem, mert az végzetem,
Hogy harcaimban bukjam szüntelen,
De új erővel felkeljek megint.
Te anyagot szültél, én tért nyerék,
Az élet mellett ott van a halál,
A boldogságnál a lehangolás,
A fénynél árnyék, kétség és remény.-
Ott állok, látod, hol te, mindenütt,
S ki így ösmérlek, még hódoljak-e?"
Lucifer mondta még az első színben...

2 megjegyzés:

  1. Maximálisan osztom a véleményed! :) Nagyon jó könyv és nagyon érdekes. Az egyik favoritom. Itt-ott nehezen érthető, de annyi baj legyen!
    Nekem is ez a kedvenc részem! *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak az a baj, hogy harmadszorra már nem nagyon akaródzik elolvasni...és semmire nem fogok emlékezni, mire suliban számon kérik...
      Egyébként úgy látom az emberek egy részét inkább a könyvekkel kéne megfognom...xD

      Amúgy az én kedvenc részem csak az idézetnek egy része, de nem volt szívem szétszedni Lucifer beszédét...

      Törlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)