2012. július 16., hétfő

Orwell - Állatfarm

 ÉÉÉs az utolsó előtti posztom mára: Orwell Állatfarmja...:D
Nekünk anno kötelező volt elolvasnunk...emlékszem mennyire nem akartam...nem szeretem a kötelező olvasmányokat...de csak azért mert kötelezőek, egyébként olvasni nagyon szeretek....Elvileg tündérmese...de első olvasatra feltűnt nekem (14 éves voltam), hogy mintha ez nem is az állatokról szólna...aztán a könyv vége felé már nehéz volt nem kommunistákat látni az állatok mögött...Miután végigolvastam, végeztem egy kis kutatómunkát, és megtaláltam, amit kerestem...Mindenhol azt írják, hogy az Állatfarm a sztálini Szovjetunió allegóriájának tartják...Nos ezután, hogy már biztosra tudtam, ami felől azért első olvasásra voltak kétségeim, újra elolvastam a könyvet...Másodszorra már jobban tetszett, mint elsőre...mert így már azt is néztem, hogy milyen ötletesen hasonlítja össze a két dolgot. A könyv hátán csak a kiadóról írnak, így nem tudok írni a hátlapról...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)